Strona 1 z 1

Kąt wyprzedzenia zapłonu i sprężyny zawieszenia

: ndz sie 26, 2007 19:23
autor: georg2601
Witam .Mam problem z moim Golfem IV silnik ALH 90KM a mianowicie rano mam problem z odpaleniem tzn odpali dopiero za drugim razem wydaje mi się że jest rozjechany kąt zapłonu. Posiadam interfejs diagnostyczny i kilka programów typu VW tool ,polski Vag jak w tych programach sprawdzić kąt zapłonu i ile powinien wynosić dla tego modelu. Drugi mój problem to muszę wymienić sprężyny zawieszenia , chcę kupić oryginalne tzn używane na allegro jest kilka ale nikt nie wie czy one są z TDI czy z bęzynowego moje pytanie jakie mają mieć kolory kropki na sprężynach ( opis z allegro sprężyny tył - 2 paski brązowe , 2 paski srebrne . Dł. sprężyny 35 cm , średnica druta - 11 mm , średnica gniazda 5,2 cm , ilosc zwojów - 7

: ndz sie 26, 2007 19:30
autor: damcio151
kąt wtrysku sprawdzasz w TDI Timming , niestety w pełnej wersji vaga lub musisz go z crackować ..... najlepsza jest wersja 311.2

: ndz sie 26, 2007 21:25
autor: georg2601
Mam wersję 311.2 tyle że po angielsku a z angielskim to u mnie nie najlepiej

: ndz sie 26, 2007 22:35
autor: damcio151
georg2601 pisze:Mam wersję 311.2 tyle że po angielsku a z angielskim to u mnie nie najlepiej
poszedł PW

: śr sie 29, 2007 12:18
autor: georg2601
Mam pytanie czy pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu Vagiem 311.2 mam wykonać na zimnym czy rozgrzanym silniku. w grupie 000 na pozycji 2 ma być 51 no a co sprawdzamy na pozycji 9
jaka tam miała by być wartość.

: śr sie 29, 2007 12:21
autor: damcio151
georg2601 pisze:Mam pytanie czy pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu Vagiem 311.2 mam wykonać na zimnym czy rozgrzanym silniku. w grupie 000 na pozycji 2 ma być 51 no a co sprawdzamy na pozycji 9
jaka tam miała by być wartość.
kąt wtrysku sprawdź w TDI Timming

[ Dodano: Sro Sie 29, 2007 12:29 ]
georg2601 pisze:w grupie 000 na pozycji 2 ma być 51
tak też można :P

: śr sie 29, 2007 17:31
autor: arturo
georg2601 pisze:Mam pytanie czy pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu Vagiem 311.2 mam wykonać na zimnym czy rozgrzanym silniku. w grupie 000 na pozycji 2 ma być 51 no a co sprawdzamy na pozycji 9
jaka tam miała by być wartość.
Wejdź w blok pomiarowy, kanał 000,kliknij START,przejdź do BASIC SETTINGS (zacznie migać kontrolka świec żarowych),TDI timing (kliknij w prawym dolnym rogu). Powinno wyskoczyć okienko z takimi trzema ukośnymi kolorowymi liniami. Punkt z żółtymi liniami nie powinien wyłazić poza skrajne linie.
georg2601 pisze:Mam pytanie czy pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu Vagiem 311.2 mam wykonać na zimnym czy rozgrzanym silniku
Powinno sie na rozgrzanym ale można i na zimnym

[ Dodano: 29 Sie 2007 17:38 ]
tak też można
Można tylko po co?! Wtedy kąt jest regulowany przez ECU przez N108. A chodzi o sprawdzenie statycznego kata wtrysku i trzeba sprawdzać na zablokowanych nastawach (BASIC SETTINGS przy migającej kontrolce świec)!!! :bigok:

: czw sie 30, 2007 09:37
autor: georg2601
Sprawdziłem kąt w TDI Timing wynosił ok 42. Przestawiłem kąt na 51 (nie jest to takie proste trzeba poświęcić trochę czasu) i niecierpliwie czekałem do rana. Rano samochód odpalił za 1 razem. Dzięki za pomoc.

: czw sie 30, 2007 18:46
autor: arturo
georg2601 pisze:(nie jest to takie proste trzeba poświęcić trochę czasu)
Dlaczego? poluzowujesz pompe i delikatnie ją przekręcasz aż będzie dobrze.
georg2601 pisze:Dzięki za pomoc.
Spoko :bajer:

: czw wrz 13, 2007 09:40
autor: georg2601
Czy w MK3 silnik AFN kąt wyprzedzenia zapłonu też powinien wynosić 51

: czw wrz 13, 2007 16:07
autor: damcio151
georg2601 pisze:Czy w MK3 silnik AFN kąt wyprzedzenia zapłonu też powinien wynosić 51
tak