Kąt wyprzedzenia zapłonu i sprężyny zawieszenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

georg2601
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 15:33
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Kąt wyprzedzenia zapłonu i sprężyny zawieszenia

Post autor: georg2601 » ndz sie 26, 2007 19:23

Witam .Mam problem z moim Golfem IV silnik ALH 90KM a mianowicie rano mam problem z odpaleniem tzn odpali dopiero za drugim razem wydaje mi się że jest rozjechany kąt zapłonu. Posiadam interfejs diagnostyczny i kilka programów typu VW tool ,polski Vag jak w tych programach sprawdzić kąt zapłonu i ile powinien wynosić dla tego modelu. Drugi mój problem to muszę wymienić sprężyny zawieszenia , chcę kupić oryginalne tzn używane na allegro jest kilka ale nikt nie wie czy one są z TDI czy z bęzynowego moje pytanie jakie mają mieć kolory kropki na sprężynach ( opis z allegro sprężyny tył - 2 paski brązowe , 2 paski srebrne . Dł. sprężyny 35 cm , średnica druta - 11 mm , średnica gniazda 5,2 cm , ilosc zwojów - 7



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 26, 2007 19:30

kąt wtrysku sprawdzasz w TDI Timming , niestety w pełnej wersji vaga lub musisz go z crackować ..... najlepsza jest wersja 311.2
Ostatnio zmieniony ndz sie 26, 2007 19:54 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



georg2601
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 15:33
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: georg2601 » ndz sie 26, 2007 21:25

Mam wersję 311.2 tyle że po angielsku a z angielskim to u mnie nie najlepiej



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 26, 2007 22:35

georg2601 pisze:Mam wersję 311.2 tyle że po angielsku a z angielskim to u mnie nie najlepiej
poszedł PW



georg2601
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 15:33
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: georg2601 » śr sie 29, 2007 12:18

Mam pytanie czy pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu Vagiem 311.2 mam wykonać na zimnym czy rozgrzanym silniku. w grupie 000 na pozycji 2 ma być 51 no a co sprawdzamy na pozycji 9
jaka tam miała by być wartość.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sie 29, 2007 12:21

georg2601 pisze:Mam pytanie czy pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu Vagiem 311.2 mam wykonać na zimnym czy rozgrzanym silniku. w grupie 000 na pozycji 2 ma być 51 no a co sprawdzamy na pozycji 9
jaka tam miała by być wartość.
kąt wtrysku sprawdź w TDI Timming

[ Dodano: Sro Sie 29, 2007 12:29 ]
georg2601 pisze:w grupie 000 na pozycji 2 ma być 51
tak też można :P



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » śr sie 29, 2007 17:31

georg2601 pisze:Mam pytanie czy pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu Vagiem 311.2 mam wykonać na zimnym czy rozgrzanym silniku. w grupie 000 na pozycji 2 ma być 51 no a co sprawdzamy na pozycji 9
jaka tam miała by być wartość.
Wejdź w blok pomiarowy, kanał 000,kliknij START,przejdź do BASIC SETTINGS (zacznie migać kontrolka świec żarowych),TDI timing (kliknij w prawym dolnym rogu). Powinno wyskoczyć okienko z takimi trzema ukośnymi kolorowymi liniami. Punkt z żółtymi liniami nie powinien wyłazić poza skrajne linie.
georg2601 pisze:Mam pytanie czy pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu Vagiem 311.2 mam wykonać na zimnym czy rozgrzanym silniku
Powinno sie na rozgrzanym ale można i na zimnym

[ Dodano: 29 Sie 2007 17:38 ]
tak też można
Można tylko po co?! Wtedy kąt jest regulowany przez ECU przez N108. A chodzi o sprawdzenie statycznego kata wtrysku i trzeba sprawdzać na zablokowanych nastawach (BASIC SETTINGS przy migającej kontrolce świec)!!! :bigok:
Ostatnio zmieniony śr sie 29, 2007 17:47 przez arturo, łącznie zmieniany 2 razy.



georg2601
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 15:33
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: georg2601 » czw sie 30, 2007 09:37

Sprawdziłem kąt w TDI Timing wynosił ok 42. Przestawiłem kąt na 51 (nie jest to takie proste trzeba poświęcić trochę czasu) i niecierpliwie czekałem do rana. Rano samochód odpalił za 1 razem. Dzięki za pomoc.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » czw sie 30, 2007 18:46

georg2601 pisze:(nie jest to takie proste trzeba poświęcić trochę czasu)
Dlaczego? poluzowujesz pompe i delikatnie ją przekręcasz aż będzie dobrze.
georg2601 pisze:Dzięki za pomoc.
Spoko :bajer:



georg2601
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 15:33
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: georg2601 » czw wrz 13, 2007 09:40

Czy w MK3 silnik AFN kąt wyprzedzenia zapłonu też powinien wynosić 51



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw wrz 13, 2007 16:07

georg2601 pisze:Czy w MK3 silnik AFN kąt wyprzedzenia zapłonu też powinien wynosić 51
tak



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości