Wymiana napinacza paska wieloklinowego w ALH
: ndz sie 26, 2007 15:20
Witam, sprawa dotyczy wymiany napinacza jak w temacie. Posiadam VW GOLFA IV 1.9 TDI ALH 1999r. i zakupiłem napinacz (kompletny: rolka+amortyzator+element napinający ok. 240zł), gdyż mój podczas pracy (głównie włączenie światałeł) wydawał odgłosy grzechotki, aż po pewnym czasie chyba nawet lekko stuki, już sam nie wiem. Widziałem schetmat silnika, oraz instrukcje wymiany elementu napinającego. Wg porad nie wygląda to tak strasznie i zastanawiam sie czy wg opisu wystarczy faktycznie tyko popuscic sruby trzymajace napinacz, nastepnie kluczem 16 odciągnąc go i zblokowac jakimiś drutem ( w kupion nowym jest zblokowany drutem w specjalnych otworach) i po prostu odkrecic sruby i go wymienic na nowy. Czy podczas jego wymiany moge napotkac na jakies większe problemy i czy najlepiej zlecic to profesjonaliscie ? Zauwazyłem ze aby sie tam dostac to trzeba rozdłubać element dochodzący do TURBA, taka twarda rura, wygląda to jakby tamtędy szło powietrze, czy bez kanału samochodowego sie to obejdzie) Jaki ewentualny koszt mnie czeka podczas tej wymiany u mechanika ?