Passat AVF 130 KM a Golf ASZ 130 KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Passat AVF 130 KM a Golf ASZ 130 KM

Post autor: makeć » sob sie 18, 2007 20:05

Witam
od nie dawna pojawił się w mojej rodzinie VW golf 130 KM z silnikiem ASZ ,autko jest z roku 2002 tak jak passat.
powiem tak, polubiłem golfika i to bardzo szybko, nawet zapytałem żonę czy nie chce się zamienić :) ale nie o to chodzi....
autko "zbiera" się niesamowicie lepiej niż passat, wiadomo- masa...jedno co mnie nie pokoi to ,że jak się rozgrzeje gorzej odpala, trzeba zakręcić nawet trzy razy.
mam pytanko.
Jeśli depnę golfika do dechy to przyspiesza natychmiast aż żołądek do góry podchodzi a passat nie... jeśli delikatnie depnę passata to jest ok ale nie wtedy gdy zrobię to podobnie jak w golfie, passat się rozkręca po odpuszczeniu pedału gazu.... nie wiem czy jasno się wyraziłem ale myślę ,że zrozumiecie o co mi chodzi ?
Dodam ,że w passacie nie ma żadnych błędów, kojarzę ,że po zakupie passka było podobnie jak teraz jest w golfiku jednak przeoczyłem to po pewnym czasie użytkowania, dopiero teraz odczułem różnicę.
proszę o jakieś sugestie a najlepiej konkrety... co może być nie tak w passku ???
ja chcę żeby było tak ,że jak mu depnę do dechy to ma iść od razu ;)
Ostatnio zmieniony sob sie 18, 2007 20:35 przez makeć, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

esenpe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: esenpe » sob sie 18, 2007 22:19

Zamien przeplywomierze (masy powietrza zassanego G70) i zobacz jaki bedzie efekt, podejrzewam, ze rola sie odwroci, golf nie bedzie dawal rady... ;-)

A jezeli chodzi o odpalanie, to korekta programu, ja w swoim AJM mam tak samo...

P.S: W golfie zapewne masz skrzynie 6 biegowa, a w passacie ?

Pozdr.
snp
Ostatnio zmieniony sob sie 18, 2007 22:23 przez esenpe, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Passat AVF 130 KM a Golf ASZ 130 KM

Post autor: Borys » sob sie 18, 2007 22:21

passat to nie wyscigówka, masa swoje ale i zapewne inne oprogramowanie moze inny przebieg krzywych mocy/momentu
jedyne wyscie

C H I P T U N I N G :food:


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob sie 18, 2007 22:37

diagnoza dynamiczna - obojętnie czy to przepływka, czy kierownice na pewno wyjdzie szydło z worka :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » ndz sie 19, 2007 16:17

esenpe pisze:W golfie zapewne masz skrzynie 6 biegowa, a w passacie
w obydwóch jest 6-biegów ale to nie ma raczej nic do rzeczy.
esenpe pisze:korekta programu
mógłbyś szerzej o tym... mam vaga ,jak by co... niestety nic nie widać by coś było nie tak, też myślałem o przepływce i przyjrzę się jej bliżej a może faktycznie jeśli będzie pasować to spróbuję podmianki.


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

esenpe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: esenpe » ndz sie 19, 2007 17:03

Powinna pasowac, u mnie byl problem, powyzej 3k obrotow, brakowalo mocy i tak jakby turbina przestawala ladowac, bo ladowala tylko 1,7bar, a powinna 2-2,1bar, myslalem , ze to kierowniczki, gruszka, albo N75, ale umylem przeplywomierz w wanience ultradzwiekowej, bo juz nie dawal rady i wysypal sie do konca; wsadzilem nowy BOSCH i problemy zniknely, w tescie dynamicznym wszystko zaczelo wygladac normalnie turbo ladowalo rowno, powietrza nie brakowalo i paliwka tyle ile zadal komp... jak mozesz zrob na obydwu test dynamiczny i rob to nie na 4 czy 5 biegu a na 3, czyli podlaczasz vaga logujesz grupe 3,8,11.. jak na predkosciomierzu pojawi sie 1500 obr/min pedal w podloge i ciagniesz go do 4000obr/min - ja sie rozpisalem a ty napewno wiesz jak to sie robi ;P

Jezeli chodzi o to, ze ciezko pali, z tego co udalo mi sie wyczytac to jest problem programu wgranego do ECU - komputer mysli ze silnik jest cieply to nie daje mu tak duzej dawki paliwa podczas rozruchu jakby byl zimny.. i powstaje problem.

Pozdr.
esenpe


Tylko PD, zadnych traktorow ;-)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz sie 19, 2007 21:33

[quote="esenpe]ladowala tylko 1,7bar, a powinna 2-2,1bar[/quote]

oczywiscie chodzi o 0.7 i 1.1 bar :grin:
Ostatnio zmieniony ndz sie 19, 2007 21:35 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz sie 19, 2007 22:44

jjacekkx pisze: mógłbyś szerzej o tym... mam vaga ,jak by co... niestety nic nie widać by coś było nie tak, też myślałem o przepływce i przyjrzę się jej bliżej a może faktycznie jeśli będzie pasować to spróbuję podmianki.
Vag to nie wszystko trzeba jeszcze patrzec i wiedziec na co :)
Mozliwe ze golf jest po programie stad taka roznica.
Trzeba by sprawdzic.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości