Strona 1 z 2

Czy warto czyscic EGR i kolektor ssacy

: wt sie 14, 2007 20:57
autor: MartinBianco
Pisze bo nie jestem pewnien czy faktycznie warto czyscic EGR i kolektor ssacy co to wogole da je to ze sie osad tam zbiera to wiem Rozmawialem z mechanikiem i on mi powiedzila ze po o czyszczeniu tych elementow jak przejade 5tys km bede mial to sama(osad)

: wt sie 14, 2007 21:47
autor: woojas25
to samo jakbys sie pytal czy warto olej w silniku wymieniac

: wt sie 14, 2007 21:57
autor: makeć
MartinBianco, jeśli nie chce Ci się czyścić EGR-a to go zaślep i masz po kłopocie ;) albo depnij mocno co jakiś czas i też masz po problemie...ja nigdy go nie czyściłem a mam już trochę przejechane (passek), warunek jest jeden nie praktykuj PSJ ;)

: wt sie 14, 2007 22:13
autor: damcio151
woojas25 pisze:to samo jakbys sie pytal czy warto olej w silniku wymieniac
bez przesady , czyszczenie EGR i kolektora nie jest obowiązkiem
jjacekkx pisze:MartinBianco, jeśli nie chce Ci się czyścić EGR-a to go zaślep i masz po kłopocie ;)
dokładnie , zaślep go !!!
jjacekkx pisze:albo depnij mocno co jakiś czas i też masz po problemie
to nie wydmucha zapieczonej sadzy w kolektorze :P

: wt sie 14, 2007 22:29
autor: androv
Najpierw wyczyść kolektor ,a potem zaślep EGR blaszką i będziesz miał czysto w dolocie

: wt sie 14, 2007 22:47
autor: WiRaGe
tylko ,że zaślepienie EGR zwykłą blaszką w mk4 może zaowocować posypaniem sie błedów w ECU.Wyszyścić owszem warto

: wt sie 14, 2007 22:54
autor: damcio151
WiRaGe pisze:tylko ,że zaślepienie EGR zwykłą blaszką w mk4 może zaowocować posypaniem sie błedów w ECU.Wyszyścić owszem warto
zależy jeszcze jaki to silnik

: śr sie 15, 2007 00:01
autor: mosiek
no to w jakim mozna zaslepiac a w jakim nie....?

: śr sie 15, 2007 00:04
autor: damcio151
mosiek, u Ciebie raczej nie można .... ale jak chcesz to sam sprawdź :P najwyżej wykasujesz później błędy

: śr sie 15, 2007 19:05
autor: MartinBianco
Chodzi o to ze moj samochodzik jest troszke wolny slabe ma przyspieszenie zmienilem przeplywomierz i jest lepiej ale kumpel ma tez TDI 90 i mowi ze jego samochod ma lepsze przyspieszenie.NIe dawno zauwazylem ze w EGR moim olej leci rozkrecilem go i wyczyscilem byl brudny ze......i wlozylem pozniej palec do kolektora ssacego to wyciagnalem kupe osadu(zapchany jest caly)i wydaje mi sie ze to jest wina tego ze moj samochod ma takie slabe przyspieszenie.Moze za tydz. wyczysze go calego i sie zobaczy.Prosze mi napisac jak mam EGR za slepic czyzby to byla ta mala dziurka na srodku:)

[ Dodano: 15 Sie 2007 19:12 ]
jjacekkx pisze:MartinBianco, jeśli nie chce Ci się czyścić EGR-a to go zaślep i masz po kłopocie ;) albo depnij mocno co jakiś czas i też masz po problemie...ja nigdy go nie czyściłem a mam już trochę przejechane (passek), warunek jest jeden nie praktykuj PSJ ;)
Co masz na myslij depnij mocno pierwszy i drugi bieg zmieniam powyzej 2300tysObr a jesli chodzi o 4 i 5 to 2300tys i moze przesto sie stal taki wolny a tym bardziej to jest moj piewrszy TDI Rozmawialem z kolesiem ktory pracuje w NOMIE to powiedzial mi ze raz w tyg musze mu dac w dupe 3500tys zeby turbinka dobrze chodzila.Napiszcie mi jak wy jezdzicie TDI

: śr sie 15, 2007 19:28
autor: damcio151
MartinBianco pisze:Prosze mi napisac jak mam EGR za slepic czyzby to byla ta mala dziurka na srodku:)
jaki masz silnik :?:
MartinBianco pisze:Co masz na myslij depnij mocno pierwszy i drugi bieg zmieniam powyzej 2300tysObr a jesli chodzi o 4 i 5 to 2300tys i moze przesto sie stal taki wolny a tym bardziej to jest moj piewrszy TDI Rozmawialem z kolesiem ktory pracuje w NOMIE to powiedzial mi ze raz w tyg musze mu dac w dupe 3500tys zeby turbinka dobrze chodzila.Napiszcie mi jak wy jezdzicie TDI
normalnie but w podłogę gdzieś na drodze szybkiego ruchu i kręcić go powyżej 3-4 tyś
MartinBianco pisze:Chodzi o to ze moj samochodzik jest troszke wolny slabe ma przyspieszenie
to szukaj inaczej problemu :P diagnoza dynamiczna vag bloki 003 , 008 , 011

: śr sie 15, 2007 19:51
autor: MartinBianco
damcio151 pisze:
MartinBianco pisze:Prosze mi napisac jak mam EGR za slepic czyzby to byla ta mala dziurka na srodku:)
jaki masz silnik :?:
MartinBianco pisze:Co masz na myslij depnij mocno pierwszy i drugi bieg zmieniam powyzej 2300tysObr a jesli chodzi o 4 i 5 to 2300tys i moze przesto sie stal taki wolny a tym bardziej to jest moj piewrszy TDI Rozmawialem z kolesiem ktory pracuje w NOMIE to powiedzial mi ze raz w tyg musze mu dac w dupe 3500tys zeby turbinka dobrze chodzila.Napiszcie mi jak wy jezdzicie TDI
normalnie but w podłogę gdzieś na drodze szybkiego ruchu i kręcić go powyżej 3-4 tyś
MartinBianco pisze:Chodzi o to ze moj samochodzik jest troszke wolny slabe ma przyspieszenie
to szukaj inaczej problemu :P diagnoza dynamiczna vag bloki 003 , 008 , 011
Faktycznie to ja jezdze jak GOSC NIEDZIELNY!!!!! i moze faktycznie przez ta jazde jest taki mulowaty ale z drugiej strony jak go kupilem to tez byl taki no zobaczymy pojezdzimy tak i sie zobaczy

: śr sie 15, 2007 22:07
autor: makeć
MartinBianco pisze:Co masz na myslij depnij mocno
nie deptać na zimnym....dobrze jest co pewien czas depnąć na drugim i trzecim biegu tak abyś zobaczył wskaźnik obrotomierza tuż przed czerwoną krechą ;) ,mówią ,że dobrze to dla kierownic robi i całej turbiny oraz całego układu doładowania, nie to żebym coś sugerował ale ja tak robię i jak na razie nie narzekam :)
MartinBianco pisze:i wlozylem pozniej palec do kolektora ssacego to wyciagnalem kupe osadu(zapchany jest caly)
taki osad o którym piszesz to też o niczym dobrym nie świadczy, wyczyść i zobaczysz.

: śr sie 15, 2007 23:20
autor: suavomer
sratatata Androv mi zaślepił egr i żadnych błędów od pół roku...