Strona 1 z 1

pilnie - jak złożyć rozrząd w 1.6 TD

: sob sie 11, 2007 22:51
autor: peccet
witam

wiem że te informacje pojawiały się już nie raz na naszym forum ale mam problemik troszke inny mianowicie:

wymieniałem pasek rozrządu na nowy i po wymianie czuje że straciłem na mocy. Ustawiałem go w następujący sposób:
punkt zero na kole
płytka na klawiaturze zaworowej włożona poziomo na koniec wałka rozrządi
no i teraz nie wiem dokładnie jak z pompą wtryskową, zawsze ustawiałem ją na jedno z małych otworów ( pręt śr chyba 13 albo 17mm - nie pamiętam ) ale po tej wymianie paska straciłem troche mocy ( jest znacznie słabszy ). Pytanie brzmi jak ustawić tą pompę. mały otwór albo drugi naprzeciwległ mały otwór przy którym jest oznacznie fabryczne
no to w końcu jak to ma być

ps'ik
w wtorek jade długą trase
jak możecie dajcie szybko znać

dzięki

: sob sie 11, 2007 23:23
autor: naum
Witam!
Kolego, pompę blokuje się trzpieniem o średnicy 15mm. A czy poluzowałeś śrubę koła pasowego wału rozrządu? Musisz zbić koło ze stożka, po czym napinasz pas i dopiero wtedy dokręcasz.

: ndz sie 12, 2007 08:04
autor: peccet
tak, zbijam zawsze koło pasowe rozrządu ze stożka i składam tak jak to opisałeś, o tym wiem jak to zrobić

nie wiem natomiast jak sprawa ma się z pompą wtryskową, są tam dwa otwory małe ( te 15 mm ) i dwa owiele większe. Zawsze wbijałem pręt 15 mm w otwór przy którym jest nabity nr fabryczny i znak VW. Ale naprzeciw tego otworu jest identyczna druga dziura ( przy niej nie ma nic nabitego )

I teraz zgłupiałem, który to mam być otwór?

: ndz sie 12, 2007 08:19
autor: szymo1
Jest na tym kole jeszcze cecha wybita a druga jest na metalowej osłonie. Ten punkt powinien być mniej więcej od góry widoczny.

: ndz sie 12, 2007 08:24
autor: zaprzal
dokladnie, masz znak z boku na kole od pompy, znak na oslonie rozrzadu, i znak na gorze pompy wtryskowej zaraz przy rozrzadzie... a najlepiej jest ustawic na czujnik zegarowy

: ndz sie 12, 2007 10:23
autor: jaszczur
może ci się to przyda

Obrazek

mój 1.6 TD chyba jest chory !

: pn sie 13, 2007 12:06
autor: peccet
jest mały problem
poskładałem rozrząd wg wskazówek ale odczuwalnie straciłem moc, wcześniej ( mam takie wrażenie ) był o wiele mocniejszy. I wiecie co, 3 razy ustawiałem rozrząd i za każdym razem auto nie powróciło do poprzedniej mocy - chyba się poddam bo jutro jade nad może i mam do przebycia 1100 km więc nie kombinuje, może coś mi wpadnie do głowy na wczasach jak poprawić osiągi mojego 1.6TD

pozdro i do usłyszenia po wczasach

: pn sie 13, 2007 15:26
autor: Tomallus
Musisz na nowo ustawić wtrysk. Nowy pasek może jakoś minimalnie różnić się długością, w dodatku może być odrobinę inaczej naprężony i masz efekt. Spróbuj podjechać gdzieś do pompiarza i sprawdzić kąt wtrysku.