Prosba o diagnoze log'ow
: czw sie 09, 2007 00:42
Witam,
Tak sobie stwierdzilem, ze zrobie test dynamiczny i statyczny. Wyniklo to z faktu, ze jakis czas temu jadac na trasie wyprzedzalem na wzniesieniu i wydawalo mi sie, ze jakby na 4-tym biegu tak ok. 120km/h brakowalo mocy. Naciskalem bardziej na gaz i slyszalem jakies dziwne buczenie i auto przyspieszalo powoli... Nigdy wczesniej nie jezdzilem AFN'em i nie mam porownania jak powinien smigac taki silnik w Passacie B4 (na pewno wolniej niz w golfie z uwagi na wage). Troche od tamtego czasu czytalem i doszedlem do wniosku, ze na poczatek zrobie diagnoze VAGiem.
Robilem dynamiczna na 3, 4-tym biegu i "luzie". Nie wiem dlaczego tylko logi nie zarejestrowaly poczatku i konca. Logi wystartowalem od 1500 i skonczyly prawie na 4300 obr. ale nie jest to widoczne we wpisie-nie wiem dlaczego. Zreszta to malo wazne.
Sprawdzalem sztange-dziala OK. Gladko sie podnosi po odpaleniu i opda po zgaszeniu silnika. W trakcie zwiekszania obrotow na "luzie" do 4000 tys. tez sztanga opadala ladnie w dol bez jakichkolwiek przyciec.
Moze tylko dodam, ze mam rozmiar opon troche wiekszy i ma to wplyw na predkosc. Zawyza mi jakies 5km na 100.
Nigdy wczesniej nie jechalem 160km/h na 4-tym biegu!! Zastanawiam sie w takim razie ile wyciagnie na 5-tce .
Po tescie, ale przed zgaszeniem silnika sprawdzalem czy sa jakiekolwiek bledy-nie ma nic. Zreszta wczesniej tez nigdy nie bylo jakiegokolwiek bledu silnika.
Sprawdzalem turbine (sciagnalem dolot)-lopatki lekko sie obracaja jednak jest delikatnie wyczuwalny luz gora/dol (prostopadle do osi lopatek).
Z logow widze tylko, ze nie ma przeladowania (chyba nazywa sie to notlauf-te rozne nazewnictwa wybijaja mnie z tropu...) wiec chyba sztanga OK-tak jak pisalem wczensiej.
Sprawdzalem jeszcze dzisiaj kolektor dolotowy i oczywiscie jest zasyfiony. Nie jest to moze calkowicie zarosniety otwor ale nagar jest dos spory. Postanowilem, ze w weekend to wyczyszcze.
Jeszcze tylko napisze, ze o dziwo w trakcie testu (pedal w podlodze) w lusterku nie wiedzialem zadnej smugi dymu
Tyle na razie bo nikt nie bedzie chcial czytac...
PS.
Jestem na tej grupie, poniewaz wczensiej mialem Golfika (moje pierwsze autko, ktore jakis sq... mi ukradl) i dlatego siedze na tej grupie; zreszta jest lepsza od Passata
na biegu jalowym
na 3-ce
na 4-ce
Tak sobie stwierdzilem, ze zrobie test dynamiczny i statyczny. Wyniklo to z faktu, ze jakis czas temu jadac na trasie wyprzedzalem na wzniesieniu i wydawalo mi sie, ze jakby na 4-tym biegu tak ok. 120km/h brakowalo mocy. Naciskalem bardziej na gaz i slyszalem jakies dziwne buczenie i auto przyspieszalo powoli... Nigdy wczesniej nie jezdzilem AFN'em i nie mam porownania jak powinien smigac taki silnik w Passacie B4 (na pewno wolniej niz w golfie z uwagi na wage). Troche od tamtego czasu czytalem i doszedlem do wniosku, ze na poczatek zrobie diagnoze VAGiem.
Robilem dynamiczna na 3, 4-tym biegu i "luzie". Nie wiem dlaczego tylko logi nie zarejestrowaly poczatku i konca. Logi wystartowalem od 1500 i skonczyly prawie na 4300 obr. ale nie jest to widoczne we wpisie-nie wiem dlaczego. Zreszta to malo wazne.
Sprawdzalem sztange-dziala OK. Gladko sie podnosi po odpaleniu i opda po zgaszeniu silnika. W trakcie zwiekszania obrotow na "luzie" do 4000 tys. tez sztanga opadala ladnie w dol bez jakichkolwiek przyciec.
Moze tylko dodam, ze mam rozmiar opon troche wiekszy i ma to wplyw na predkosc. Zawyza mi jakies 5km na 100.
Nigdy wczesniej nie jechalem 160km/h na 4-tym biegu!! Zastanawiam sie w takim razie ile wyciagnie na 5-tce .
Po tescie, ale przed zgaszeniem silnika sprawdzalem czy sa jakiekolwiek bledy-nie ma nic. Zreszta wczesniej tez nigdy nie bylo jakiegokolwiek bledu silnika.
Sprawdzalem turbine (sciagnalem dolot)-lopatki lekko sie obracaja jednak jest delikatnie wyczuwalny luz gora/dol (prostopadle do osi lopatek).
Z logow widze tylko, ze nie ma przeladowania (chyba nazywa sie to notlauf-te rozne nazewnictwa wybijaja mnie z tropu...) wiec chyba sztanga OK-tak jak pisalem wczensiej.
Sprawdzalem jeszcze dzisiaj kolektor dolotowy i oczywiscie jest zasyfiony. Nie jest to moze calkowicie zarosniety otwor ale nagar jest dos spory. Postanowilem, ze w weekend to wyczyszcze.
Jeszcze tylko napisze, ze o dziwo w trakcie testu (pedal w podlodze) w lusterku nie wiedzialem zadnej smugi dymu
Tyle na razie bo nikt nie bedzie chcial czytac...
PS.
Jestem na tej grupie, poniewaz wczensiej mialem Golfika (moje pierwsze autko, ktore jakis sq... mi ukradl) i dlatego siedze na tej grupie; zreszta jest lepsza od Passata
na biegu jalowym
na 3-ce
na 4-ce