Słaba moc 1Z
: wt sie 07, 2007 17:33
Witam Wszystkich!
Od niedawna jestem posiadaczem wymarzonego VW (co prawda nie Golfa) ale Passata B4. Ponieważ mam pewne problemy z mocą kolega poradził mi bym tu napisał. Zrobiliśmy logi w odpowiednich kanałach które wyglądają tak:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/Log.jpg
a tak wyglądają dwa wykresy:
turbina:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/wykres1.jpg
i przepływka
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/wykres2.jpg
Widziałem na różnych wykresach że przepływomierz w silnikach AFN podaje prawie cały czas wartości wyższe niż 850 mg. U mnie tylko przez pewien zakres idzie ok 847 mg a potem już spada. Mierzyłem zakres napięć podawanych do przepływki przez komputer i wszystko jest w porządku. Czyli ECU podaje dobrze.
Samochód pali dość dużo (średnio 6,7l/100 w cyklu mieszanym), ale nie kopci. Przyspieszenie ma cieniutkie ok 16,5 sek do 100 km/h. W niedziele wyjeżdżam w podróż za granicę z rodzinką i chciałbym dysponować fabryczną mocą by nie obawiać się wyprzedzania TIRów. Jak możecie to bardzo proszę o jakieś porady.
Ewentualnie jeśli jest ktoś z Was z okolic Lublina i ma silnik 1Z to proszę o kontakt - mógłbym sprawdzić przepływkę, ze swojej strony dysponuję kablem na OBD2 i bez problemu wykonałbym pomiary VAG .
Pozdrawiam WAS!!
Od niedawna jestem posiadaczem wymarzonego VW (co prawda nie Golfa) ale Passata B4. Ponieważ mam pewne problemy z mocą kolega poradził mi bym tu napisał. Zrobiliśmy logi w odpowiednich kanałach które wyglądają tak:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/Log.jpg
a tak wyglądają dwa wykresy:
turbina:
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/wykres1.jpg
i przepływka
http://mjacekm.pronet.lublin.pl/wykres2.jpg
Widziałem na różnych wykresach że przepływomierz w silnikach AFN podaje prawie cały czas wartości wyższe niż 850 mg. U mnie tylko przez pewien zakres idzie ok 847 mg a potem już spada. Mierzyłem zakres napięć podawanych do przepływki przez komputer i wszystko jest w porządku. Czyli ECU podaje dobrze.
Samochód pali dość dużo (średnio 6,7l/100 w cyklu mieszanym), ale nie kopci. Przyspieszenie ma cieniutkie ok 16,5 sek do 100 km/h. W niedziele wyjeżdżam w podróż za granicę z rodzinką i chciałbym dysponować fabryczną mocą by nie obawiać się wyprzedzania TIRów. Jak możecie to bardzo proszę o jakieś porady.
Ewentualnie jeśli jest ktoś z Was z okolic Lublina i ma silnik 1Z to proszę o kontakt - mógłbym sprawdzić przepływkę, ze swojej strony dysponuję kablem na OBD2 i bez problemu wykonałbym pomiary VAG .
Pozdrawiam WAS!!