Strona 1 z 2

AFN a zmienna geometria łopatek

: wt sie 07, 2007 12:03
autor: sokolnh
witam,
od wczoraj w pracy dyskutujemy o tym czy AFN ma turbine ze zmienną geometrią łopatek, ja pokazuje im jakies strony o tym ze ma oni pokazuja mi ze nie ma, i jak tak coraz wiecej czytam to juz nie wiem, niba ta turbinka jest troche stara i gdzies tam wyczytałem ze dopiero od 98r były montowane turbiny ze zmienna geometria
prosze, pomozcie mi to wyjaśnić :grin:
pozdrawiam

: wt sie 07, 2007 12:12
autor: SaNoN
Ciezko powiedziec, ja mialem golfa 3 AFN i mialem turbinke ze zmienna geometria, rok 1997

: wt sie 07, 2007 12:21
autor: wojtaz83
ja sie jeszcze nie spotkalem z tym zeby VNT NIE miala zmiennej geometri

: wt sie 07, 2007 12:28
autor: cowboy
sokolnh pisze:niba ta turbinka jest troche stara i gdzies tam wyczytałem ze dopiero od 98r były montowane turbiny ze zmienna geometria
turbinki VNT15 ze zmieną geometrią są we wszystkich 110 konnych VP, w AFN-ach były montowane od samego poczatku tj od 96 roku

VNT15 montowane tez jest w silnikach 101 i 115KM na pompowtryskach

: wt sie 07, 2007 21:03
autor: maxoff
cowboy dobrze gada :bigok:

: pt sie 10, 2007 03:01
autor: Adamm
wystarczy zobaczyc jak sterowana jest turbina (zawory n-75) i bedzie wszystko jasne

zmienna geometria sterowana jest podcisnieniema a turbo bez zmiennej geometri steroane jest cisnieniowo

: sob sie 18, 2007 09:58
autor: arwam
Kolego jeśli trzpień siłownika regulacji ciśnienia doładowania jest w poprzek osi wirnika to masz turbinę o zmiennej geometrii łopatek

: sob sie 18, 2007 14:10
autor: bizak
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603
a tu masz nawet podwieszony temat i mozesz zobaczyc jak wyglada od srodka

: sob sie 18, 2007 14:49
autor: krakol
pytanie

czy w AFN-ach ta turbina gdy sie puszcza gaz tak buczy znaczy sie swisczy jak by normalnie srutownik sie zatrzymywal?? czy tez tak macie czy normalnie po przegazowaniu wogole turbinki nie slychach??? czy one wszystkie tak glosno schodza z obrotow...

: sob sie 18, 2007 17:37
autor: damcio151
krakol, jeżeli ci świszczy, to może masz gdzieś nieszczelność w dolocie

: pn sie 20, 2007 19:25
autor: arturo
U mnie czasami słychać delikatne sssyyy gdy od niskich obrotów na 5-tce wcisne do dechy ale trzeba sie dobrze przysłuchać (dolot na szczelny), ale generalnie to turbawka cichutko chodzi, a jeżdze na shell helix 10w/40 i na 9kkm zeżre 0,5 litra "a nogę mam ciężką". 190 wyciskam bez żadnego problemu, więcej nie próbowałem bo na 19-tce nie bardzo jest gdzie :jezor: Wszystkie AFN-y mają turbo VNT, a ono na 100% jest ze zmienną geometrą

: pn sie 20, 2007 21:29
autor: Dario84
AFNy i PD maja nie tylko VNT ale tez GT1749 u mnie wlasnie tak jest. A co do tematu to jak pisali koledzy AFN tylko ze zmienna geometria.

: pn sie 20, 2007 21:33
autor: Tomallus
A niby Gt1749 to nie VNT?

: pn sie 20, 2007 21:33
autor: damcio151
Dario84 pisze:AFNy i PD maja nie tylko VNT ale tez GT1749 u mnie wlasnie tak jest
VNT to skrót od Variable Nozzle Turbine , czyli turbo ze zmienną geometrią łopatek , a
Dario84 pisze:GT1749
to model turbiny :P , czyli ta GT1749 to też VNT :P