Strona 1 z 1
Automatyczna skrzynia wyje na wyższych biegach ????
: pn sie 06, 2007 17:39
autor: apacz_w
Poradżcie co robić mam golfa 2002 1.9 TDI o mocy 101 konnym i z automatyczną skrzynią biegów . Skrzynia na niskich biegach chodzi normalnie ale od biegu 3 i 2000 obrotach silnik wyje i nie ciągnie . Prubowałem przełączyć na tiptronic ale efekt jest taki sam , olej zmieniony na czerony . Ratunku pomocy co mogło się zepsuć ? ? ?

: pn sie 06, 2007 21:17
autor: Remigiusz78
A gdzie zmieniałeś olej? Jaki wlałeś? Sprawdź na rozgrzanym silniku, za pomocą punktu kontrolnego z boku skrzyni, czy nie wylewa się lub nie jest za mało. Sprawdź VAGiem błędy skrzyni.
: wt sie 07, 2007 03:24
autor: michal0604
Czerwony olej!!!??? Profanacja. Olej do tej skrzyni ma mieć kolor miodowy. Czerwony, obojętnie czy to dextron II, czy III. Jast wyrokiem dla skrzyni VW. Jest specjalny olej tylko do skrzyń VW. W serwisie ok 90pln/ 1.0l, a w Inter Cars ok 30pln/ 1.0l. Olej nazywa się MAXX0N. Coś mogę doradzić. Naprawiam automaty od 12lat, a VW jest moim konikiem(oprucz modeli z Multitronikiem, gdyż jest to porażka koncernu VW). A jeżeli idzie o usterkę to na 90% padło sprzęgło biegu 3 i 4. Jest to ten sam kosz tarczek. Patrząc po roczniku, i że jest to tiptronik, to musi być skrzynia produkcji ZF o symbolu 5HP-22. Bo na DSG to za stary rocznik. Konieczne wyjęcie skrzyni i naprawa. Ale najpierw test VAS.
: wt sie 07, 2007 10:30
autor: Remigiusz78
Hmmmmm
Podaj jakies szczegóły odnośnie tego oleju. Czy do AG4 podejdzie?
Padła mi skrzynia ? ?
: śr sie 08, 2007 22:30
autor: apacz_w
Co do oleju jaki mi został zalany to valvoline dextron III , i nie został zmieniony filtr . Mam pytanie gdzie jest filtr i ile oleju się zalewa do takiej skrzynie i jaki jest przewidywalny koszt naprawy i czy skrzynia padła od oleju czy nie jest to aż tak mocno ze sobą powiązane .
: czw wrz 24, 2009 19:51
autor: maniektax
michal0604, Witam Mając takie doświadczenie w naprawach automatów, może doradzisz mi co mozna zrobić sensownego w moim przypadku. Mianowicie, niedawno nabyłem (2 miesiące temu) z serwisu VW w niemczech borę z tiptronikiem.Autko w super stanie (jak dla mnie), stosunkowo niewielki przebieg i co ważne automacik sprawował się wyśmienicie. Jak to przy takim zakupie, zacząłem od przeglądu wszystkiego na co trzeba zwrócić uwagę po dokonaniu zakupu. Mianowicie wymieniłem olej w silniku, filtry itd...przy okazji prosząc mechanika aby sprawdzil olej przekładniowy w skrzyni. Przy wyłączonym silniku odkręcił jedną śrubę z boku skrzyni, wsadziła tam palucha i stwierdził że oleju jest dość i że ma kolor odpowiedni - czyli jasno cytrynowy (lekko miodowy), zapach oleju nie wskazywał na jego przepalenie. Wszystko wszystkim, ale po wyjechaniu od mechanika, zaczęły się moje problemy. Skrzynia zaczęła chuczeć, opornie przerzucała biegi i...w końcu po zaparkowaniu nie mogłem wbić żadnego biegu do przodu, lecz wchodził wsteczny. Tak samochód stał całą noc, po czym rano uruchomiłem go jakby niby nic. Biegi wchodzą, auto jeździ tak do przodu jak i do tyłu, lecz co zauważyłem, obroty kręci do 5tyś, słabo przełącza biegi i brakuje mu piątego biegu. Po kolejnej kontroli stanu oleju, jego kolor zmienił się na brązowy i czuć specyficzny smrodek przypalenia. Dodam że wszystko działo się w przeciągu dwóch dni. We wtorek auto oddałem do serwisu (oczywiście nie ASO), tego samego dnia nie wchodziły biegi do przodu, a już we środę brakuję piątego biegu i z olejem stało się to co opisałem, zmętniał i śmierdzi. Czy mogę liczyć na jakąś poradę, ewentualnie skoro zajmujesz się naprawami, może coś w tym kierunku byśmy uradzili. Nie wiem sam co mam robić, nie chcę oddawać auta pierwszemu lepszemu mechanikowi, sam wiesz jak z nimi jest. Piszę do Ciebie, jako do fana VW, tacy ludzie z reguły wiedzą co robią i robią to z zamiłowaniem. Jeśli jesteś w stanie coś mi doradzić itp, z góry dziękuję i czekam na info. Pozdrawiam
