czujnik temperatury??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wujek Sibula
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 15, 2007 01:36
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

czujnik temperatury??

Post autor: Wujek Sibula » pn sie 06, 2007 10:52

Cześć, mam problem: Gdy silnik jest zimny, 15s po odpaleniu zapala się kontrolka od temperatury wody i 3x odezwie się brzęczyk. Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka ta się już nie zapala i wszystko jest ok. Dodam że temperaturę na wskaźniku normalnie pokazuje. Czy to czujnik (ten w bloku) padł, czy coś innego??

Pozdrawiam serdecznie :bigok: :pub: :pub:



Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pn sie 06, 2007 12:26

Czujnik temperatury składa się z dwóch obwodów, jeden do wskażnika na desce, a drugi dla komputera. Nie wykluczone że przerywa, ale bardziej wskazywałbym na inny defekt bo miałem problem z czujnikiem ale raz na czas przerywał i wtedy wskazania na temperaturze płynu spadały na zero by po jakimś czasie znów wskazywać właściwie (90').


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn sie 06, 2007 12:39

VAG - kanał 007

Temperatury podane powyżej muszą odpowiadać temperaturze otoczenia w przypadku zimnego silnika.

Temperatura paliwa -5,4°C - zwarcie lub uszkodzony czujnik G81

Temperatura zasysanego powietrza 136.8°C - uszkodzony czujnik G72

Temperatura płynu chłodzącego dużo poza temperaturą otoczenia - zwarcie lub uszkodzony czujnik G62.



Awatar użytkownika
Wujek Sibula
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 15, 2007 01:36
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: Wujek Sibula » wt sie 07, 2007 15:10

ok, sprawdze to i napisze co i jak. Dzięki narazie za pomoc :pub:



Awatar użytkownika
Radas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 864
Rejestracja: pt lis 21, 2008 21:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Radas » ndz sie 30, 2009 22:39

stanislawski, kolego a co było u ciebie przyczyną takich wskazań??? U mnie jest dokładnie to samo czasem spadnie do zera a po jakimś czasie znowu wskazuje właściwie.



Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pn sie 31, 2009 08:14

radas8412 pisze:stanislawski, kolego a co było u ciebie przyczyną takich wskazań??
Ano czujnik temperatury! Objawił się w najmniej oczekiwanym momencie, aż mnie ciarki przeleciały! Historia była taka:
Jechałem na wsi ostro pod górę polną drogą, na drugim biegu, modląc się, żebym tylko nie stanął, bo wtedy już koniec, wertepy jak jasna cholera, kilka razy podwoziem zawadziłem porządnie, a kiedy osiągnąłem szczyt wzgórza, to myślałem, że coś urwałem, bo silnik - wiadomo - nadal chodzi, płyn musi być gorący bo ostra jazda była, a wskaźnik temperatury na tablicy wskazuje ZERO! No i zaczęło się. Drugie spojrzenie: - O! 90stopni! A za chwilę znów zero! Na szczęście był to obwód czujnika odpowiedzialny za wskazania, a nie podający sygnał do komputera, bo wtedy auto by naprawdę szalało.
W ASO sprzedali mi, jak się okazało, zamiennik oryginału i jest OK. Czujnik dobierany jest do modelu silnika, u mnie był z tego co pamiętam był zielony.
A! Po tej jeździe do wymiany miałem też osłonę dolną silnika, ale to już inna bajka! Mój model to auto niestety nie na wertepy! Zbyt niski jest...
Ostatnio zmieniony pn sie 31, 2009 08:18 przez stanislawski, łącznie zmieniany 2 razy.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 31, 2009 10:59

koledzy fajnie piszecie ale problem nie dotyczy czujnika G62/G2 tylko czujnika umieszczonego w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego, jeśli na zimnym silniku zapali się kontrolka temperatury/poziomu płynu chłodzącego to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić jego poziom w zbiorniczku wyrównawczym i uzupełnić jeśli będzie za niski, jeśli poziom jest prawidłowy to wskazuje to na usterkę w zasilaniu wentylatora chłodnicy - sprawdzić bezpiecznik wentylatora.


Obrazek

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pn sie 31, 2009 13:19

Sztomel pisze:jeśli na zimnym silniku zapali się kontrolka temperatury/poziomu płynu chłodzącego to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić jego poziom w zbiorniczku wyrównawczym
To jest oczywiste!
I nawet zapala się kontrolka w czerwonym kolorze (nie mylić z żółtą od kontroli poziomu spryskiwaczy).
Tu natomiast jest jest problem wskazań temperatury a raczej ich brak - zero lub normalne wskazania. Czujnik poziomu płynu i czujnik termistorowy temperatury płynu - to dwa odległe od siebie obszary.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 31, 2009 13:23

stanislawski pisze:Tu natomiast jest jest problem wskazań temperatury a raczej ich brak - zero lub normalne wskazania
jestem pewien, że problem dotyczy tego :
Wujek Sibula pisze:Cześć, mam problem: Gdy silnik jest zimny, 15s po odpaleniu zapala się kontrolka od temperatury wody i 3x odezwie się brzęczyk. Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka ta się już nie zapala i wszystko jest ok. Dodam że temperaturę na wskaźniku normalnie pokazuje. Czy to czujnik (ten w bloku) padł, czy coś innego??
stanislawski pisze:Czujnik poziomu płynu i czujnik termistorowy temperatury płynu - to dwa odległe od siebie obszary.
serio :grin:

[ Dodano: 31 Sie 2009 13:26 ]
stanislawski pisze:Czujnik temperatury składa się z dwóch obwodów
raczej z dwóch czujników umieszczonych w jednej obudowie :bajer:


Obrazek

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pn sie 31, 2009 15:35

Sztomel pisze:jestem pewien, że problem dotyczy tego :
I masz rację! Tak to bywa z odświeżanymi kotletami...
Ja jednocześnie w dwóch tematach pisałem, w tym oczywiście, że brzęczyk i kontrolka poziomu płynu chłodniczego ewidentnie wskazuje na potrzebę uzupełnienia płynu, i nie jest to żadna awaria.
Natomiast skaczące wskazania temp. płynu to ten DRUGI temat.
Ale któż nie myli się...


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
Radas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 864
Rejestracja: pt lis 21, 2008 21:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Radas » pn sie 31, 2009 17:04

stanislawski, sprawdzę to bo u mnie jest podobna historia łącznie z wymianą osłony silnika :) a możesz mi napisać gdzie się znajduje ten czujnik?? Czy jest to może ten po lewej stronie na chłodnicy??

[ Dodano: 31 Sie 2009 20:55 ]
dODAM ŻE NA FORUM AUDI ZNALAZŁEM TAKI TO OBRAZEK NA KTÓRYM NIEBIESKA STRZAŁECZKA WSKAZUJE TEN CZUJNIK KTÓRY JEST ODPOWIEDZIALNY ZA WSKAZANIA NA WYŚWIETLACZU I NA KOMPIE.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 31, 2009 22:42

jest dokładnie w miejscu zaznaczonym niebieską strzałką na fotce, którą załączyłeś a na tej fotce lepiej jest widoczny, zanim go wymienisz to proponuję spryskać sprajem do złącz elektrycznych piny w czujniku oraz gniazda we wtyczce od czujnika bo możliwe, że tam są przerwy w przesyle sygnału :
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Radas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 864
Rejestracja: pt lis 21, 2008 21:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Radas » pn sie 31, 2009 22:46

Sztomel, dzięki kolego jutro się za niego wezmę właśnie z takim płynem jeśli nie pomoże to będzie wymieniony i zobaczymy co się będzie działo.

[ Dodano: 06 Wrz 2009 20:33 ]
Dzięki wszystkim. Czujnik zlokalizowany wystarczyło wyczyszczenie styków i śmiga jak nówka :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 218 gości