Strona 1 z 2

Po generalce wciąż dymi...

: ndz sie 05, 2007 23:55
autor: rejden
Witam
mam mały problem posiadam golfa II 1.6 diesel. Zrobiłem w silniku ostatnio kilka rzeczy bo strasznie brał mi olej no i wydalał kłęby czarnego dymu. Zrobiona została pompa ,głowica, wymienione pierścienie, uszczelniacze, rozrząd autko przestało brać olej ale teraz wydala kłęby białego dymu.Co może być nie tak?

: pn sie 06, 2007 10:32
autor: meverick
a jak z poziomem płynu chłodniczego?? może masz juz mikropęknięcia i silnik zasysa płyn chłodniczy...

: pn sie 06, 2007 10:54
autor: Wujek Sibula
a może uszczelka pod głowicą felerna??

: śr sie 08, 2007 14:15
autor: rejden
meverick pisze:a jak z poziomem płynu chłodniczego?? może masz juz mikropęknięcia i silnik zasysa płyn chłodniczy
sprawdzalem z plynem ok,
a może uszczelka pod głowicą felerna??
chyba ok skoro nic nie leci

: śr sie 08, 2007 14:29
autor: bizak
a powietrze w paliwie?? sprawdzales czy nie ma babli powietrza w przewodach paliwowych

: śr sie 08, 2007 14:37
autor: De'D
a więcej danych byś podał.. kiedy dymi... jak zimny , ciepły.... na jałowym .. po wciśnięciu do dechy.... gęsty dym żadki dym... ????? im lepiej opiszesz tym więcej można powiedziec...

: śr sie 08, 2007 15:06
autor: AMAX
Przyłączam się do pytania REJDEN123. Osobiście posiadam Golfa 2 z 1987 roku z silnikiem 1,6 TD SB. Ostatnio zrobiłem "szwedzki remont" bo brał mi olej. Jednocześnie zmieniłem turbo na nowsze od Passata B5 (rewelacja jeśli chodzi o charakterystykę pracy, teraz nie ma sławetnej dziury TURBO, płynnie przyspiesza na obroty a i osiągi są o niebo lepsze). Jeździłem przez jakichś czas i trzy dni temu odstawiłem samochód na parking. Dzisiaj przychodzę i szok. Po odpaleniu silnik zwariował. Obroty podskoczyły do trudnych do określenia (poza skalę obrotościomierza) i dalej by rosły gdybym go nie zgasił. Przy tym strasznie kopcił niebiesko białym dymem. Sadząc, ze może gdzieś się nagromadziło paliwo lub olej jeszcze kilkukrotnie autko odpaliłem ale efekt jest cały czas ten sam.
Poczytałem na necie, że były przypadki, iż olej dostawał si.ę do silnika poprzez turbinę. A więc mój test i zdjąłem rurę pomiędzy turbo a kolektorem ssącym i ..... i nadal to samo. Idąc dalej zacząłem się zastanawiać, co może podawać paliwo lub olej do silnika powodując nadmierne obroty. Znajomi podpowiedzieli "może uszczelka pod głowicą padła i olej z silnika pobiera". Ale dalej myśląc kolejny test odpaliłem autko i wyłączyłem silnik kluczykiem. Gdyby pobierał olej z silnika to nie reagował by na kluczyk.
Może koledzy mi pomogą w temacie bo prawdę mówiąc pierwszy raz spotykam się z takim problemem. Zastanawiam się czy nie padła pompa paliwa.

[ Dodano: 09 Sie 2007 21:33 ]
no i chyba znalazłem przyczynę moich problemów - POMPA. Dzisiaj wyciągnąłem starą pompę R138 bez sterowania ciśnieniowego i ją zamontowałem w aucie. Od razu chodzi normalnie tylko jest z nią mały problem - przecieka przy sterowaniu "gazem". Wymiana oringa nic nie dała więc chyba niestety trzeba będzie tą dotychczas używaną pompę R228 oddać do regeneracji ale jak na razie będę musiał korzystać z cieknącej. Mam nadzieję tylko, że jak jutro pójdę go uruchomić to silnik nie będzie wariował :)

: pt sie 10, 2007 20:29
autor: rejden
A u mnie wciąż lipa,
double-d pisze: więcej danych byś podał.. kiedy dymi... jak zimny , ciepły.... na jałowym .. po wciśnięciu do dechy.... gęsty dym żadki dym... ?????
no więc na jałowym jest ok,praktycznie nic nie wydostaje sie z wydechu ,dymi przy wyższych obrotach, po wciśnięciu gazu do dechy też, wydostaje sie rzadki dym...

: pt sie 10, 2007 23:19
autor: AndrzejP4
rejden123 a może to kwestia paliwka? Jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego, ani oleju, to winne chyba jest paliwo. Zalej jakiegoś BP ultimate i wtedy poobserwuj. Jak jest z mocą auta? normalnie się buja?

: sob sie 11, 2007 07:17
autor: De'D
rejden123, wal na sprawdzenie kąta wtrysku.. niech ci ładnie an zegar ustawią .. i wtedy sie pomyśli .. ale ja bym zaczął od sprawdzenia tego kąta...

: sob sie 11, 2007 13:47
autor: rejden
rejden123 a może to kwestia paliwka? Jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego, ani oleju, to winne chyba jest paliwo. Zalej jakiegoś BP ultimate i wtedy poobserwuj. Jak jest z mocą auta? normalnie się buja?
Kwestia paliwa chyba nie za bardzo tankuje przewaznie na Shellu ,z mocą własnie rewelacja autko po generalce nabrało wigoru ,buja sie bardzo fajnie
rejden123, wal na sprawdzenie kąta wtrysku.. niech ci ładnie an zegar ustawią .. i wtedy sie pomyśli .. ale ja bym zaczął od sprawdzenia tego kąta...
a gdzie to moge zrobić? jakie to koszta?

: sob sie 11, 2007 16:41
autor: De'D
rejden123 pisze:a gdzie to moge zrobić? jakie to koszta?


każdy szanujący się zakład w którym naprawia się diesle powinien mieć zegar... koszt w granicach 30 zł :bigok:

: pn sie 13, 2007 12:24
autor: peccet
miałem podobny problem w moim 1.6TD - przekopałem wszystko i wiesz co sie okazało ?
pompa paliwa brała powietrze, sprawdz sobie szczelność szczególnie w dolnej części pompy koło fikcyjnego ssania - u mnie pomogło
a tak na marginesie sprawdz zaworek zwrotny - jest odpowiedzialny za ciśnienie oleju, może zaczyna szwankować i przy wysokich obrotach żre ci olej przez pierścienie

: pn sie 13, 2007 18:01
autor: bizak
peccet pisze:miałem podobny problem w moim 1.6TD - przekopałem wszystko i wiesz co sie okazało ?
pompa paliwa brała powietrze, sprawdz sobie szczelność szczególnie w dolnej części pompy koło fikcyjnego ssania - u mnie pomogło
a tak na marginesie sprawdz zaworek zwrotny - jest odpowiedzialny za ciśnienie oleju, może zaczyna szwankować i przy wysokich obrotach żre ci olej przez pierścienie
ja tez obstawiam na powietrze, tak zreszta jak wczesniej napisalem