EGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

EGR

Post autor: szatanek » sob sie 04, 2007 23:22

Witam .Panowie mam takie pytanie, dzisiaj na pracującym silniku ściągnąłem weżyk podcisnieniowy z zaworu EGR na kolektorze ssącym i w pracy silnika nie było zadnej różnicy, wogóle nie było słychac podczas zakładania i ściagania węzyka jak podcisnienie otwiera i zamyka ten zawór, zero reakcji. Zauwazyłem tez ze podcisnienie w tym węzyku jest bardzo małe. Jak myslicie co moze byc tego przyczyną, czy zawór EGR moze byc zapieczony?? Wiem ze wiekszośc z was zaślepia te EGR-y i pewnie mi tak doradzicie, ale wolałbym zeby mi to działało ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sie 04, 2007 23:26

EGR działa w określonych warunkach ..... przecież nie będzie walił ciągle spali do ponownego przepalenia
szatanek pisze:dzisiaj na pracującym silniku ściągnąłem weżyk podcisnieniowy z zaworu EGR na kolektorze ssącym i w pracy silnika nie było zadnej różnicy
silnik był ciepły , czy zimny :?:
szatanek pisze:Zauwazyłem tez ze podcisnienie w tym węzyku jest bardzo małe
tym steruje już ECU
szatanek pisze:Wiem ze wiekszośc z was zaślepia te EGR-y i pewnie mi tak doradzicie,
ja tak Ci doradzę ..... i najlepiej wyczyść kolektor ssący z tego syfu :P
szatanek pisze:ale wolałbym zeby mi to działało ?
tylko po co :?:



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » ndz sie 05, 2007 12:31

jak zaślepisz egr wyczyść kolektor i poczujesz rużnice napewno



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz sie 05, 2007 17:31

Wiem ze EGR pracuje w określonych warunkach, ale właśnie na wolnych obrotach powinien właśnie działać fakt ze motor był zimny, czy dopiero na rozgrzanym silniku ECU daje sygnał do zworka i podcisnienie wtedy jest łączone z zaworem w kolektorze ssącym??
Jeśli chodzi o zaslepienie to każdy ma swoje zdanie na ten temat i robi jak chce, dobrze działający EGR nie ma zadnego znaczenia jeśli chodzi o osiągi silnika, a wyczyszczenie kolektora co np. 40 tyś km nie stanowi dla mnie zadnego problemu.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 17:35

szatanek pisze:czy dopiero na rozgrzanym silniku ECU daje sygnał do zworka i podcisnienie wtedy jest łączone z zaworem w kolektorze ssącym??
sprawdź sam :P nie mam pojecia kiedy ECU go otwiera , a kiedy zamyka .... to już jest zapisane w mapach
eśli chodzi o zaslepienie to każdy ma swoje zdanie na ten temat i robi jak chce, dobrze działający EGR nie ma zadnego znaczenia jeśli chodzi o osiągi silnika, a wyczyszczenie kolektora co np. 40 tyś km nie stanowi dla mnie zadnego problemu.
też prawda , ale jak chcesz , żeby jakiś syf walił Ci do silnika to już Twoja sprawa :)



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz sie 05, 2007 18:46

Wydaje mi sie ze na zimnym silniku EGR powinien także działać przecież zadymienie spalin na zimnym jest największe?? Kto wie jak to jest ??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 19:06

szatanek, ale gdzie Ty szukasz problemu :P silnik źle Ci się zbiera , kopci :?:
Ostatnio zmieniony ndz sie 05, 2007 19:24 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz sie 05, 2007 19:44

Nie wiem czy zle czy dobrze sie zbiera nie miałem porównania, a dymek puszczał jak go przycisnąłem, ale to raczej była wina nieszczelności w przewodach od IC bo było wyraźnie słychac syczenie, no i jak je obejszałem to zauwazyłem miejsce gdzie uciekało powietrze, po uszczelnieniu zero syczenia a i chmurki juz za soba nie widzę :)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 19:51

szatanek pisze:Nie wiem czy zle czy dobrze sie zbiera nie miałem porównania, a dymek puszczał jak go przycisnąłem, ale to raczej była wina nieszczelności w przewodach od IC bo było wyraźnie słychac syczenie, no i jak je obejszałem to zauwazyłem miejsce gdzie uciekało powietrze, po uszczelnieniu zero syczenia a i chmurki juz za soba nie widzę :)
to daj spokój temu EGR :P .... działa to dobrze , lepiej nie mieszać , bo można nabroić :P



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz sie 05, 2007 19:56

No tak to jest kto szuka problemu to go zawsze znajdzie :)



dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » pn sie 06, 2007 16:24

EGR nie dziala na zimnym silniku. Na wolnych obrotach dziala tylko kilka minut i sie wylacza, jesli przygazujesz to zalaczy sie znowu na kilka minut. Podczas sciagania wezyka od podcisnienia powinienes slyszec roznice w pracy silnika.
Ostatnio zmieniony pn sie 06, 2007 16:29 przez dziomal, łącznie zmieniany 1 raz.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn sie 06, 2007 16:57

Węzyk ściągnałem na zimnym silniku, silnik pracował jakies pół minuty na wolnych obr. , i zero reakcji ??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sie 06, 2007 17:18

szatanek pisze:Węzyk ściągnałem na zimnym silniku, silnik pracował jakies pół minuty na wolnych obr. , i zero reakcji ??
ściągnij go na rozgrzanym silniku .... silnik powinien twardziej chodzić , chociaż ja u siebie po zaślepieniu EGR nie słyszę różnicy :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości