Strona 1 z 1
Kopcenie
: czw sie 02, 2007 11:05
autor: jarko17
Witam Kumpel ma ten sam silnik co ja 1.9 Tdi 115 KM (pompowtryski)i gdy przyspiesza auto puszcza mu "dymka". Ma przejechane o 60.000 Km wiecej od mojego czyli 130.000. Co moze byc tego powodem i jak ja mam tego uniknać w przyszłosci? Dzieki za wszystkie porady
: czw sie 02, 2007 11:17
autor: ksionc
hehehe kopcenie kopceniu nie równe
zależy jakiego koloru puszcza dyma i jak mocno. jeżeli podczas przyśpieszania na obciążeniu zostawi lekka chmurkę to spoko ale jeżeli kopci cały czas podczas przyśpieszania to nie halo. no chyba że kolega kombinował coś z softem. wszystko zależy od stylu jazdy, ale nikt nie powiedział że Twój bedzie kopcił za 60 tys km.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667
zajrzyj jeżeli jeszcze nie czytałeś
: czw sie 02, 2007 17:36
autor: jarko17
A czym to moze byc spowodowane? pompowtryskiwacze siadły? a mopze swiece do wymiany? dzieki za wszystkie opinie
: czw sie 02, 2007 18:19
autor: chosen
Twój tez chmurki puszcza, tylko tego nie widzisz, zalezy jak gaz sie wciska. JA jeżdze od czasu do czasu siostry A4 2004 rok 1.9 TDI 130 konną, i jak sie lekk owciska to luz, a jak mocniej, na biegach, albo przy zmianei pusci chumrke.
: ndz sie 05, 2007 12:30
autor: Majiic
Puszcza i to jest normalne.
: ndz sie 05, 2007 13:19
autor: djmolo
Diesel jak nie kopci to nie jedzie :p
: ndz sie 05, 2007 13:44
autor: souler
djmolo pisze:Diesel jak nie kopci to nie jedzie :p
moj nie kopci
: ndz sie 05, 2007 17:43
autor: rutramk4
witam to moze mi pomozecie mam axr 74kW 90000 km przebiegu od niedawna zauwazylem (a raczej kolega który za mna jechal ) ze autko mi kopci przez caly czas jak przyspieszam tzn. od 2,5tys/obr. a i dym nie jest niebieski jest czarny siwy. jutro lub pojutrze jade zmienic pasek olej i filtry myslicie ze to moze mu pomóc.
jeszcze jedno dokladnie mam 90075km przebiegu wymiana paska przewidziana jest na 90tys km powinno cos wyskoczyc na liczniku jakis serwis czy cos
z gory dzieki za odpowiedzi
: ndz sie 05, 2007 18:04
autor: damcio151
rutramk4 pisze:a i dym nie jest niebieski jest czarny siwy
no i bardzo dobrze , że nie jest niebieski ...... masz za mało powietrza lub EGR Ci się zaciął
: pn sie 06, 2007 00:57
autor: ksionc
rutramk4 pisze:mam 90075km przebiegu wymiana paska przewidziana jest na 90tys km powinno cos wyskoczyc na liczniku jakis serwis czy cos
nie czekaj zanim coś wyskoczy tylko śmigaj zmienić pasek. jest serwis olejowy i inspekcja ale jezeli nie jesteś pierwszym właścicielem to nie wiesz kiedy były kasowane serwisy.
kopcenie nie oznacza kaplicy jezeli kopci intensywnie to jak pisal
damcio151 ma za malo powietrza. jeżeli puszcza lekkiego dyma to calkiem normalne choć niektórzy twierdzą że nie powinien.
: pn sie 13, 2007 00:05
autor: rutramk4
dzieki za to co napisaliscie do tej pory. jak bylem zmienic pasek to gadalem z mechanikiem o tym kopceniu i powiedzial mi ze pewnie za delikatnie jezdze i jak zaczne lepiej deptac po gazie to po jakims czasie powinno ustapic prawda to. jeszcze jedno co to jest ten EGR i gdzie on jest z tylu za silnikiem taki z wezykami bo kiedys tak ogladalem sobie te wezyki i jeden byl przycisniety do silnika przez ten plastik (oslone) na silniku i wytopila sie dziurka obciolem ten uszkodzony kawalek zalozylem na nowo i tak jagby troszke mniej kopci. ten EGR moze sie sam odblokowac czy czeba mu jakos w tym pomuc
: pn sie 13, 2007 09:59
autor: damcio151
rutramk4 pisze:dzieki za to co napisaliscie do tej pory. jak bylem zmienic pasek to gadalem z mechanikiem o tym kopceniu i powiedzial mi ze pewnie za delikatnie jezdze i jak zaczne lepiej deptac po gazie to po jakims czasie powinno ustapic prawda to
znaczy przy wyższych obrotach ustanie , bo suszarka będzie pompować
rutramk4 pisze:jeszcze jedno co to jest ten EGR
EGR to zawór recyrkulacji spalin
rutramk4 pisze:i gdzie on jest z tylu za silnikiem
tak
rutramk4 pisze:ten EGR moze sie sam odblokowac czy czeba mu jakos w tym pomuc
tym steruje ECU i n18