Strona 1 z 2

gibajace koło pasowe

: czw sie 02, 2007 00:02
autor: PROGRAF
witam
wymieniłem przy wymianie rozrządu te kółko które sie gibało

ale mam pytanie co ile je trzeba wymieniać ??
czy w momencie zauważenia ze ma luz i sie giba??

czy może przy wymianie paska rozrządu??

mój spec od diesli stwierdził że ostatecznym sygnałem są problemy z rozruchem silnika

jak wy to widzicie??

pozdro

: czw sie 02, 2007 00:11
autor: michal0604
Piszesz o kole pasowym wału korbowego? Jeżeli jest dokręcone odp. mocno, to wytrzyma bardzo długo. Sprawdz ewentualnie co jakiś czas czy się nie odkręca. :bajer: :bajer:

: pt sie 03, 2007 00:18
autor: PROGRAF
tak dokładnie o tym kole

jak sprawdzic czy sie nie odkręca??
na oko tnz czy sie nie buja???

: pt sie 03, 2007 02:08
autor: michal0604
Jak się zacznie bujać to już po ptokach. Klucz nasadowy 19 (dwunastokątny), i sprawdź śrubę centralną. Potem imbus 6 i dla spokoju 4 śruby koła pasowego, ale te się nie luzują. Najważniejsza śruba centralna. :bajer: :bajer:

: pt sie 03, 2007 04:11
autor: Kaczor
W benzynie taki objaw to powinien wzbudzić panikę , co dopiero w TDI - jest 50 % szans że to tłumik dragań się rozleciał ,ale równie 50 % że szlag trafił klin w kółku zębatym paska rozrządu - sprawdzanie śruby niewiele da - mi raz ścięło klin , a śrube musiałem odkręcać dwumetrową rurą tak była zapieczona - robić i to już

: ndz wrz 23, 2007 23:28
autor: Zoltecek
dołacze sie do pytania czy potrzeban jest jego wymiana jezeli nie widac drgan? kontrolowac sroby? czy jak bedziemy dokrecac to zmianiac sróbyt na nowe i klej czy nie?
ile kosztuj to koło + śróby+ pasek rozrzadu z napinaczem?

: ndz wrz 23, 2007 23:36
autor: Kaczor
matko boska , śruby , śrUUUUby ....

nie chodzi o te 4 małe śruby mocujące kółko do koła zębatego a o tą dużą centralną - najlepiej wymienić , zastosować anerobowy klej do gwintów i mamy spokojny sen

: ndz wrz 23, 2007 23:58
autor: Zoltecek
chce na dniach zmienic rozrzrzad co oprócz paska i rolki mam jeszcze wymienic, kupić nowa srobe centralna? jak sprawdzic jakies gumy ktore parcieja i sa jendna z przyczyn gibanie gdzie sie znajduja te gumy?

: pn wrz 24, 2007 00:04
autor: Kaczor
koło pasowe jest z dwóch elementów - wewnętrznego (to co się przykręca do zębatki na wale na 4 małe śruby) i zewnętrznęgo elementu na który nałożony jest pasek klinowy a jedno z drugim jest połączone gumą (bardzo twardą ) - jedynie organoleptycznie można obejrzeć czy nie jest ona popekana lub nienaturalnie wystająca itp

: pn wrz 24, 2007 01:02
autor: vagin5
nie chodzi o te 4 małe śruby mocujące kółko do koła zębatego a o tą dużą centralną - najlepiej wymienić , zastosować anerobowy klej do gwintów i mamy spokojny sen
Proponuję jeszcze obspaawać elektrodą dla pewności, a tak jednym słowem to chyba jakaś ciekawostka, że kliny się ścinają tylko w silnikach TDI. W żadnej innej marce, z silnikiem Diesla nie spotkałem się z podobnymi objawami. Taką wadę techniczną mają tylko i wyłącznie silniki koncernu VW, ale idzie to przeżyć.

: pn wrz 24, 2007 07:19
autor: pioczel
o matko .....mam golfa 10 dni i już mam stres z tym kółkiem bo mi coś chodzi na boki..wrrr kur...powiem tylko że kiedyś miałem bxsa 1.9 d i te koło na trasie mi sie odkręciło,dokręciłem ale krzywo .a póżniej sie rozchuśtało i poszedł pasek...itd zawory,głowica

: pn wrz 24, 2007 08:23
autor: PROGRAF
vagin5 pisze:
nie chodzi o te 4 małe śruby mocujące kółko do koła zębatego a o tą dużą centralną - najlepiej wymienić , zastosować anerobowy klej do gwintów i mamy spokojny sen
Proponuję jeszcze obspaawać elektrodą dla pewności, a tak jednym słowem to chyba jakaś ciekawostka, że kliny się ścinają tylko w silnikach TDI. W żadnej innej marce, z silnikiem Diesla nie spotkałem się z podobnymi objawami. Taką wadę techniczną mają tylko i wyłącznie silniki koncernu VW, ale idzie to przeżyć.
myślałem że ta wada dotyczy tylko zwykłych ropniaków i TD

słyszałem że w TDI już tego nie ma :-k

: pn wrz 24, 2007 08:56
autor: Zoltecek
no własnie chciałem sie zapytac czy na przykład tego klina nie mozna na siłe przyspawac? moze to głupie to piszcie
ja na szczescie na razie nie zauwazyłem zeby mi sie gibało moze nie widac tego gołym okiem
i teraz pytanie
jezeli sie nie giba to zmieniac srube, tak dla pewnosci?

[ Dodano: Pon Wrz 24, 2007 09:54 ]
apropo rozrzadu kiedy nalezy zmieniac napinacz, jakie sa objawy przepraszam jezeli moje pytania sa idiotyczne ale jest to moj pierwszy samocho i to w dodatku dieasl a jak poczytałem o tym gibaniu to chce to zrobic raz a dobrze i po problemie

: sob wrz 29, 2007 21:37
autor: k_grzesiu
Słyszałem że czasowo da się przykleić to koło...

Słyszałem takze że jak mocno lata to trzeba to trzeba to naprawiać...bo pasek..rozrząd może ...trafić.

Także slyszałem że jedenym trwalym sposobem naprawienia tego kiwania się koła jest wyciąganie wału..napawanie na niego stali..przetaczanie i zakładanie ponownie koła..zapewne nowego ( wszystko razem kooosztuje), zatem inne od tych działan są tylko prowizorką...