Strona 1 z 1
problemy z silnikiem
: śr sie 01, 2007 21:35
autor: twromek
Do mojego Golfa 1 zamontowałem silnik z Golfa 2 1,6 D o oznaczeniu JP.
Dzisiaj zrobiliśmy pierwszą próbna jazdę i po przejechaniu ok 5 km silnik zgasł.
Patrzymy pod maskę a tam z bagnetu lał się olej. Wszystko dokłądnie zostało powycierane i spróbowaliśmy odpalić. Silnik bardzo ciężko kręcił i dalej wszędzie olej. Kręcił tak jakby w jednym miejscu go coś trzymało. Po zaholowaniu do domu, gdy silnik ostygł odpalił za pierwszym razem. Możecie mi powiedzieć o co w tym wszystkim chodzi?
W czasie pracy słychać jakiś metaliczny dźwięk.
Jak ktoś umie to niech pomoże
Z góry thx za porady
A jeszcze zapomniałem, czy jak wysiądzie przerywacz z migaczów to lampka tak lekko świeci, jak się włączy migacz to świeci normalnie bez przerywania?
pozdro, Golf_3
: śr sie 01, 2007 21:42
autor: Mis
Golf_3 pisze:Patrzymy pod maskę a tam z bagnetu lał się olej.
nie znam sie za bardzo na dieslach, ale jak w benzyniaku leje sie olej przez bagnet to podejrzewana jest w pierwszej kolejnosci zapchane odpowietrzenie skrzyni korbowe, czyli odma
: śr sie 01, 2007 21:45
autor: twromek
odma jest nowa i czysta, to na pewno nie jej wina ale dzięki za zainteresowanie
: śr sie 01, 2007 22:18
autor: agrala
co do przerywacza to lampka sie nie powinna palic ale to etektronika i roznie sie moze popsuc.
Kolega mial tak w kadecie (benzyna) ze olej lecial mu z bagnetu bo silnik byl juz tak wychechlany ze cisnienie z garow wypychalo olej bagnetem. Drugi mial tak w bmw zeolej walil przez odme na przepustnice- tez wyrabany silnik (cisnienie na garach 6 atmosfer) szlif i nowe pierscienie pomogly
: czw sie 02, 2007 12:39
autor: meverick
Golf_3, sprawdź sobie ciśnienie na cylindrach, a metaliczny stuk to może być : luz na pierścieniach, pęknięty pierscień... Pomiar ciśnienia dużo Ci powie
: czw sie 02, 2007 13:06
autor: twromek
dzisiaj bedzie przyrzad i zrobimy pomiar, a jakie powinno byc cisnienie min i max??
: czw sie 02, 2007 16:43
autor: agrala
ja mam w swoim 13 ale to wszystko zalezy od modelu silnika. Laska w RP ma 11 i chodzi super. Ponizej 10 to juz jest troche malo ale jeszcze da rade. Cisnienie nie moze sie roznic miedzy garami wiecej niz o 1 atmosfere.
Zeby sprawdzic cisnienie to wykrecasz wszystkie swiece i dajesz gaz do dechy i sprzwdzasz pokolei wszystkie. Wynik na zimnym silniku bedzie sie roznil od cieplego. Najlepiej sprawdzac na zimnym
[ Dodano: 02 Sie 2007 16:48 ]
sorki ale napisalem o benzynie, w dieselu z tego co wiem cisnienie jest duzo wyzsze a
: czw sie 02, 2007 19:27
autor: meverick
przed kapitalka miałem cisnienia 23,21,20,i chyba 12 dokładanie nie pamietam a nie mam wyników pomiaru przy sobie... zrób sobie tez próbe olejowa- czyli nalej troche oleju do cylindra i zmierz ciśnienie, jezeli Ci skoczy bardzo mocno to znaczy ze głowica jest OK tylko pierścienie do wymiany. Mi na próbie olejowej podskoczyło do ponad 35
zrobiłem kapitalke i teraz mam w granicach 30
: czw sie 02, 2007 20:13
autor: agrala
z tym olejem to potwierdzam
: pt sie 03, 2007 22:40
autor: twromek
pomiaru narazie nie robilem bo nie mam czasu
okazalo sie ze rozrusznik byl przyczyna problemow, szczescie ze tylko to jest zepsute
za niedlugo wymiana
dzieki wszystkim za pomoc
temat do zamkniecia
: śr sie 08, 2007 21:32
autor: fend18
Golf_3 pisze:pomiaru narazie nie robilem bo nie mam czasu
okazalo sie ze rozrusznik byl przyczyna problemow, szczescie ze tylko to jest zepsute
za niedlugo wymiana
dzieki wszystkim za pomoc
temat do zamkniecia
jak rozrusznik powodowal wyrzucanie oleju przez bagnet?
: śr sie 08, 2007 22:01
autor: hanti
Golf_3,
jak dla mnie to masz wyjechane pierścienie. Zrób pomiary ciśienia. norma to około 26-28
a rozrusznik nie spowoduje wyrzucania pleju
: śr sie 08, 2007 22:08
autor: bizak
fend18 pisze:jak rozrusznik powodowal wyrzucanie oleju przez bagnet?
pewnie to ze nie chcial krecic, a olej to pewnie i tak swoja droga, a Autodata podaje ze kompresja powinna wynosic 34bary
[ Dodano: 08 Sie 2007 22:09 ]
hanti pisze:jak dla mnie to masz wyjechane pierścienie
mi tez sie tak wydaje, jak odma jest ok to nic innego nie pozostaje
: śr sie 08, 2007 23:00
autor: twromek
rozrusznik wumieniony, w starym byla peknieta jedna tulejka
odma byla nowa ale nie wyczyscilem tej kratki na pokrywie zaworow,
a tam byla kupa syfu
teraz wszystko chodzi jak zegarek, przeciez to NIEMIECKI silnik, który ma dopiero 22 lata