Strona 1 z 1
od czego ten elektrozawór w AAZ
: wt lip 31, 2007 22:10
autor: djozi21
Jeden jest od gaszenia silnika a drugi pod amortyzatorem od cięgna gazu ? jest tam podłączony jeden przewód do czego to służy . Silniczek z 92 roku, pompa z grzybkiem.
Szukam przyczyny gaśniecia silnika powyżej 3 tys obrotów.
: śr sie 01, 2007 18:37
autor: bogoria
zapomniałeś zaznaczyć, o który zaworek tobie chodzi
: śr sie 01, 2007 18:43
autor: szymo1
Ten drugi zawór o który Ci chodzi najprawdopodobniej jest do "automatycznego ssania" - wyprzedza kąt wtrysku na zimnym silniku.
Pozdrawiam
: śr sie 01, 2007 20:28
autor: pdmcyc
szymo1, Jemu chodzi o ten co jest z przodu na pompie na dole. to o czym piszesz było montowane po 1995r.
Ja też mam ten elektrozawór i też jeździłem się dowiadywałem co to jest i się konkretnej odpowiedzi nie dostałęm.
djozi21,
Możesz mi powiedzieć czy na nim jest cały czas napięcie bo ja zmieniałem silnik z golfa i to było więc nie mam oryginalnej instalacji silnika i nie wiem czy on powiennien być non stop otwarty czy nie. ja podłaczyłem go razem z tym od gaszenia ale jak jest odpięty wszystko jest tak samo więc nie wiem po co go wogóle podpinać.
: czw sie 02, 2007 20:02
autor: djozi21
Na tym elektrozaworze niema żadnego prądu a instalacja jest oryginalna , ( sprawdzałem na zimnym na ciepłym na zgaszonym i zapłonie i nic ) a mój dalej gasnie powyżej 3 tys, nawet sprawdzałem czy elektrozawór go nie odcina podpinając + na stałe z akumulatora to elektrozaworu to wtedy nie gasnie ale kontrolki sie zaswiecają od ładowania i ciśnienia jak obroty spadna ponizej to wszystko w porządku . Zgłupiałem już od tego .
: sob wrz 01, 2007 18:46
autor: andrew.zbyrko
Witam
tez mam ten elektrozawór w mk3 TD 92r. (+male mody turbo i dawka na pompie) podobno zmienia on kąt wtrysku, tak pisza w książce serwisowej.
A włącza sie on dopiero przy ok 2800obr.
na stronie
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... sc&start=0
pisza tam o podkręcaniu aaz-ta, tylko wlasnie nie wiem czy trzeba go odlaczyc i podlaczyc pod elektrozawór zatrzymania silnika czy tylko ma byc odłączony. punkt 2 ktos moze dokladnie przetlumaczyc??
"2. Now, to disconnect the connector #4 and to find a means of connecting the selenoid which is below of this connector #4 on the same wire as the connector #3 (fuel cut-off selenoid). You can let the connector #4 hang, it is now useless.
This modification prevents the pump from "delaying" the timing to reduce the Nox (polution) It is necessary that this selenoid(#4) is activated (12v) with each time the engine is ignited to keep the advanced timing even with low RPM.""