Coś piszczy i nie mam pojecia co to!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maghnat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:08
Lokalizacja: Grunwald

Coś piszczy i nie mam pojecia co to!

Post autor: maghnat » wt lip 31, 2007 08:29

Witam. Mam od pewnego czasu problem z dziwnym piskiem wydobywającym się albo z silnika albo z zawieszenia. Nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia skąd konkretnie. Opiszę może sytuację.

Jadę i nagle po prostu zaczyna piszcześć dośc wysokim tonem i jednostajnie. Gdy przyhamuję do do ok. 40 pisk ustaje. Gdy przyśpieszę to albo się ponownie pojawi albo w ogóle! Nie wiem o co chodzi a sytuacja ta ma miejsce od początku gdy kupiłem samochód (8 miesięcy) lecz na początku było to rzadkie a teraz wręcz nagminne. Myślałem, że może to wina łożysk więc wymieniłem obydwa, zmieniłem też ostatnio klocki hamulcowe.
Czasami gdy pisk się pojawia słychać jakby metaliczny dźwięk. Czy ktoś z was spotkał się kiedyś z podobnym problemem?



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt lip 31, 2007 12:14

Sprawdził bym wpierw napinacz paska rozrządu..........
Potem turbinkę bo jak napisałeś hałasuje przy dodawaniu gazu a cichnie przy odejmowaniu (turbina załączona/wyłączona), może jakiś przedmuch w układzie?????????
Jak piszczy i metal słychać to musi być coś poważnego, nie ma bata w tych samochodach nic nie dzieje się bez przyczyny, dobry diesel-mechanior odrazu stwierdzi co w trawie piszczy!
Podjedź do warsztatu bo jak pasek pęknie to masz pozamiatany silnik w środku.

Pozdrawiam


Dziki

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 31, 2007 12:21

może łącznik elastyczny wydechu wpada w rezonans ?