Strona 1 z 1

Przekaźnik 109 a przekaźnik 103

: sob lip 28, 2007 15:36
autor: ksionc
Dziś nie mogłem odpalić autka ale zobaczyłem że nie świeci się kontrolka od świec żarowych. Kiedyś wyczytałem na forum że jeżeli padnie przekaznik 109 to kontrolka sie nie pali i nie da sie odpalic auta. Poruszałem przekaznikiem i ok, odpalil.

Teraz mam mądre pytanko, czy przekaźnik 109 (chyba od EDC) "steruje" w jakis sposob przekaznikiem 103 czyli od swiec zarowch. Pytam bo dziwne rzeczy dzieja sie z przekaznikiem 103. Po odpaleniu autka cyka jak wkrece go na obroty (najczesciej okolice 2 tys). Zima cykal ale dopiero po przekroczeniu ok 2,5 tys obr i jak sie nagrzal to byla cisza. Teraz cyka przez jakis czas, a potem sie wylacza. Jezeli zgasze auto i odpale ponownie znwu to samo nawet jezeli silnik jest goracy.

Moim zdaniem ten przekaznik nie powinien dzialac, przynajmniej nic takiego sie nie dzialo poprzedniego lata. Mozliwe ze 109 jest uszkodzony i dlatego dzieją sie takie rzeczy? Ogolnie to autko jezdzi raczej normalnie tyle że ten przekaźnik mnie drażni.

: ndz lip 29, 2007 13:30
autor: inek01
Moze czujnik temperatury klamie :-k Wg niego jest zimny plyn i ECU wlacza grzanie :panna:

: wt lip 31, 2007 13:53
autor: ksionc
no może to jest jakiś trop... ale jakby kłamał czujnik to wskaźnik też chyba źle by pokazywał, jak to jest? czy może ECU i wskaźnik korzystają z róźnych czujników? dziś wymieniłem przekaźnik 103 ten od świec i dalej cyka. wczoraj zauważyłem że 109 dość mocno się grzeje, czy to normalne?

: wt lip 31, 2007 14:05
autor: cowboy
ksionc pisze:ale jakby kłamał czujnik to wskaźnik też chyba źle by pokazywał, jak to jest? czy może ECU i wskaźnik korzystają z róźnych czujników
korzystają najprawdopodobniej z tego samego czujnika ale z innej pary styków

: wt lip 31, 2007 14:23
autor: inek01
ksionc pisze:ale jakby kłamał czujnik to wskaźnik też chyba źle by pokazywał, jak to jest? czy może ECU i wskaźnik korzystają z róźnych czujników?
Wiem, ze jest mozliwe takie cos, ze do ECU idzie ok sygnal, a na wskaznik nie. Wiec na odwrot tez chyba moze byc :-k

: śr sie 01, 2007 13:32
autor: ksionc
da sie zdiagnozować ten czujnik miernikiem? a może jakiś inny sposób? wkurza mnie to cykanie, na razie wyciagne przekaznik i bede jezdzil bez niego. jest cieplo wiec bez niego nic chyba sie nie bedzie dzialo oprocz bledu, no nie?

: śr sie 01, 2007 14:49
autor: inek01
ksionc pisze:da sie zdiagnozować ten czujnik miernikiem?
Gdzies widzialem, taki wykres temperatur i odpowiadajacych nim wartosci oporu, ale nie moge znalezv :-k

: śr sie 01, 2007 20:46
autor: grinio
U mnie też jest słyszalne cykanie przekaźnika jak auto jest zimne.Rano po odpaleniu jak silnik uzyskuje 2500rpm jest cykniecie i gdy spada poniżej 2500rpm znowu cyknięcie. Jak auto sie troche nagrzeje przestaje cykać . Nie wiem który przekaźnik i od czego ale zawsze tak miałem.
Pozdrawiam

: czw sie 02, 2007 01:13
autor: ksionc
grinio, u mnie tez tak bylo ze na zimnym silniku cykal tak jak piszesz. ale cos sie spierdzieliło i jest inaczej bo cyka nawet na cieplym :?

: czw sie 02, 2007 08:13
autor: grinio
Wydaje mi sie że 103 ma związek ze 109. jeżeli auto nie chciało palić a po ruszeniu 109 odpaliło to musisz wymienić 109 albo go podlutować. Też miałem z nim problem, auto mi gasło podczas jazdy i na postoju. Jak włanczałem zapłon to czasem było słychać terkot ze 109 tak jakby nie kontaktował. Poprawiłem mu luty i jest teraz ok.
Pozdrawiam

: czw sie 02, 2007 11:01
autor: ksionc
trzeba by było dokładnie przejrzeć schamaty elektryczne żeby obadać czy jest związek między tymi przekaźnikami. jak na razie nie miałem problemów z gaśnięciem autka. może wymienie na nowy i zobaczę co się będzie działo.

Przekaźnik 109 a przekaźnik 103

: czw sie 09, 2012 15:50
autor: Piasek
Czy w 2.5TDI R5 (ACV) za sterowanie pompą (odpalanie) też odpowiada przekaźnik 109 ?

Re:

: czw sie 09, 2012 20:21
autor: valdeeTDI
inek01 pisze:
ksionc pisze:da sie zdiagnozować ten czujnik miernikiem?
Gdzies widzialem, taki wykres temperatur i odpowiadajacych nim wartosci oporu, ale nie moge znalezv :-k
może pomoże

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, podwójny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie wypływu cieczy z głowicy
Rezystancja czujnika temperatury cieczy chłodzącej (między stykami „1” i „3” złącza czujnika lub „70” i „54” złącza urządzenia sterującego)
- przy 0°C 5000...6500 W
- przy 10°C 3300...4500 ohm
- przy 20°C 2200...3000 ohm
- przy 30°C 1500...2000 ohm
- przy 40°C 1000...1400 ohm
- przy 50°C 700...950 ohm
- przy 60°C 540...680 ohm
- przy 70°C 400...500 ohm
- przy 80°C 275...375 ohm
- przy 90°C 200...275 ohm
- przy 100°C 150...225 ohm