Przekaźnik 109 a przekaźnik 103
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- ksionc
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
- Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
- Kontakt:
Przekaźnik 109 a przekaźnik 103
Dziś nie mogłem odpalić autka ale zobaczyłem że nie świeci się kontrolka od świec żarowych. Kiedyś wyczytałem na forum że jeżeli padnie przekaznik 109 to kontrolka sie nie pali i nie da sie odpalic auta. Poruszałem przekaznikiem i ok, odpalil.
Teraz mam mądre pytanko, czy przekaźnik 109 (chyba od EDC) "steruje" w jakis sposob przekaznikiem 103 czyli od swiec zarowch. Pytam bo dziwne rzeczy dzieja sie z przekaznikiem 103. Po odpaleniu autka cyka jak wkrece go na obroty (najczesciej okolice 2 tys). Zima cykal ale dopiero po przekroczeniu ok 2,5 tys obr i jak sie nagrzal to byla cisza. Teraz cyka przez jakis czas, a potem sie wylacza. Jezeli zgasze auto i odpale ponownie znwu to samo nawet jezeli silnik jest goracy.
Moim zdaniem ten przekaznik nie powinien dzialac, przynajmniej nic takiego sie nie dzialo poprzedniego lata. Mozliwe ze 109 jest uszkodzony i dlatego dzieją sie takie rzeczy? Ogolnie to autko jezdzi raczej normalnie tyle że ten przekaźnik mnie drażni.
Teraz mam mądre pytanko, czy przekaźnik 109 (chyba od EDC) "steruje" w jakis sposob przekaznikiem 103 czyli od swiec zarowch. Pytam bo dziwne rzeczy dzieja sie z przekaznikiem 103. Po odpaleniu autka cyka jak wkrece go na obroty (najczesciej okolice 2 tys). Zima cykal ale dopiero po przekroczeniu ok 2,5 tys obr i jak sie nagrzal to byla cisza. Teraz cyka przez jakis czas, a potem sie wylacza. Jezeli zgasze auto i odpale ponownie znwu to samo nawet jezeli silnik jest goracy.
Moim zdaniem ten przekaznik nie powinien dzialac, przynajmniej nic takiego sie nie dzialo poprzedniego lata. Mozliwe ze 109 jest uszkodzony i dlatego dzieją sie takie rzeczy? Ogolnie to autko jezdzi raczej normalnie tyle że ten przekaźnik mnie drażni.
Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn
- ksionc
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
- Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
- Kontakt:
no może to jest jakiś trop... ale jakby kłamał czujnik to wskaźnik też chyba źle by pokazywał, jak to jest? czy może ECU i wskaźnik korzystają z róźnych czujników? dziś wymieniłem przekaźnik 103 ten od świec i dalej cyka. wczoraj zauważyłem że 109 dość mocno się grzeje, czy to normalne?
Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn
Wiem, ze jest mozliwe takie cos, ze do ECU idzie ok sygnal, a na wskaznik nie. Wiec na odwrot tez chyba moze bycksionc pisze:ale jakby kłamał czujnik to wskaźnik też chyba źle by pokazywał, jak to jest? czy może ECU i wskaźnik korzystają z róźnych czujników?
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
Wydaje mi sie że 103 ma związek ze 109. jeżeli auto nie chciało palić a po ruszeniu 109 odpaliło to musisz wymienić 109 albo go podlutować. Też miałem z nim problem, auto mi gasło podczas jazdy i na postoju. Jak włanczałem zapłon to czasem było słychać terkot ze 109 tak jakby nie kontaktował. Poprawiłem mu luty i jest teraz ok.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Przekaźnik 109 a przekaźnik 103
Czy w 2.5TDI R5 (ACV) za sterowanie pompą (odpalanie) też odpowiada przekaźnik 109 ?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re:
może pomożeinek01 pisze:Gdzies widzialem, taki wykres temperatur i odpowiadajacych nim wartosci oporu, ale nie moge znalezvksionc pisze:da sie zdiagnozować ten czujnik miernikiem?
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, podwójny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie wypływu cieczy z głowicy
Rezystancja czujnika temperatury cieczy chłodzącej (między stykami „1” i „3” złącza czujnika lub „70” i „54” złącza urządzenia sterującego)
- przy 0°C 5000...6500 W
- przy 10°C 3300...4500 ohm
- przy 20°C 2200...3000 ohm
- przy 30°C 1500...2000 ohm
- przy 40°C 1000...1400 ohm
- przy 50°C 700...950 ohm
- przy 60°C 540...680 ohm
- przy 70°C 400...500 ohm
- przy 80°C 275...375 ohm
- przy 90°C 200...275 ohm
- przy 100°C 150...225 ohm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 181 gości