Przekaźnik 109 a przekaźnik 103

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Przekaźnik 109 a przekaźnik 103

Post autor: ksionc » sob lip 28, 2007 15:36

Dziś nie mogłem odpalić autka ale zobaczyłem że nie świeci się kontrolka od świec żarowych. Kiedyś wyczytałem na forum że jeżeli padnie przekaznik 109 to kontrolka sie nie pali i nie da sie odpalic auta. Poruszałem przekaznikiem i ok, odpalil.

Teraz mam mądre pytanko, czy przekaźnik 109 (chyba od EDC) "steruje" w jakis sposob przekaznikiem 103 czyli od swiec zarowch. Pytam bo dziwne rzeczy dzieja sie z przekaznikiem 103. Po odpaleniu autka cyka jak wkrece go na obroty (najczesciej okolice 2 tys). Zima cykal ale dopiero po przekroczeniu ok 2,5 tys obr i jak sie nagrzal to byla cisza. Teraz cyka przez jakis czas, a potem sie wylacza. Jezeli zgasze auto i odpale ponownie znwu to samo nawet jezeli silnik jest goracy.

Moim zdaniem ten przekaznik nie powinien dzialac, przynajmniej nic takiego sie nie dzialo poprzedniego lata. Mozliwe ze 109 jest uszkodzony i dlatego dzieją sie takie rzeczy? Ogolnie to autko jezdzi raczej normalnie tyle że ten przekaźnik mnie drażni.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz lip 29, 2007 13:30

Moze czujnik temperatury klamie :-k Wg niego jest zimny plyn i ECU wlacza grzanie :panna:


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » wt lip 31, 2007 13:53

no może to jest jakiś trop... ale jakby kłamał czujnik to wskaźnik też chyba źle by pokazywał, jak to jest? czy może ECU i wskaźnik korzystają z róźnych czujników? dziś wymieniłem przekaźnik 103 ten od świec i dalej cyka. wczoraj zauważyłem że 109 dość mocno się grzeje, czy to normalne?


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 31, 2007 14:05

ksionc pisze:ale jakby kłamał czujnik to wskaźnik też chyba źle by pokazywał, jak to jest? czy może ECU i wskaźnik korzystają z róźnych czujników
korzystają najprawdopodobniej z tego samego czujnika ale z innej pary styków



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt lip 31, 2007 14:23

ksionc pisze:ale jakby kłamał czujnik to wskaźnik też chyba źle by pokazywał, jak to jest? czy może ECU i wskaźnik korzystają z róźnych czujników?
Wiem, ze jest mozliwe takie cos, ze do ECU idzie ok sygnal, a na wskaznik nie. Wiec na odwrot tez chyba moze byc :-k


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » śr sie 01, 2007 13:32

da sie zdiagnozować ten czujnik miernikiem? a może jakiś inny sposób? wkurza mnie to cykanie, na razie wyciagne przekaznik i bede jezdzil bez niego. jest cieplo wiec bez niego nic chyba sie nie bedzie dzialo oprocz bledu, no nie?


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr sie 01, 2007 14:49

ksionc pisze:da sie zdiagnozować ten czujnik miernikiem?
Gdzies widzialem, taki wykres temperatur i odpowiadajacych nim wartosci oporu, ale nie moge znalezv :-k


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » śr sie 01, 2007 20:46

U mnie też jest słyszalne cykanie przekaźnika jak auto jest zimne.Rano po odpaleniu jak silnik uzyskuje 2500rpm jest cykniecie i gdy spada poniżej 2500rpm znowu cyknięcie. Jak auto sie troche nagrzeje przestaje cykać . Nie wiem który przekaźnik i od czego ale zawsze tak miałem.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » czw sie 02, 2007 01:13

grinio, u mnie tez tak bylo ze na zimnym silniku cykal tak jak piszesz. ale cos sie spierdzieliło i jest inaczej bo cyka nawet na cieplym :?


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » czw sie 02, 2007 08:13

Wydaje mi sie że 103 ma związek ze 109. jeżeli auto nie chciało palić a po ruszeniu 109 odpaliło to musisz wymienić 109 albo go podlutować. Też miałem z nim problem, auto mi gasło podczas jazdy i na postoju. Jak włanczałem zapłon to czasem było słychać terkot ze 109 tak jakby nie kontaktował. Poprawiłem mu luty i jest teraz ok.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » czw sie 02, 2007 11:01

trzeba by było dokładnie przejrzeć schamaty elektryczne żeby obadać czy jest związek między tymi przekaźnikami. jak na razie nie miałem problemów z gaśnięciem autka. może wymienie na nowy i zobaczę co się będzie działo.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Przekaźnik 109 a przekaźnik 103

Post autor: Piasek » czw sie 09, 2012 15:50

Czy w 2.5TDI R5 (ACV) za sterowanie pompą (odpalanie) też odpowiada przekaźnik 109 ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

valdeeTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw lip 09, 2009 20:48
Lokalizacja: płock

Re:

Post autor: valdeeTDI » czw sie 09, 2012 20:21

inek01 pisze:
ksionc pisze:da sie zdiagnozować ten czujnik miernikiem?
Gdzies widzialem, taki wykres temperatur i odpowiadajacych nim wartosci oporu, ale nie moge znalezv :-k
może pomoże

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, podwójny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie wypływu cieczy z głowicy
Rezystancja czujnika temperatury cieczy chłodzącej (między stykami „1” i „3” złącza czujnika lub „70” i „54” złącza urządzenia sterującego)
- przy 0°C 5000...6500 W
- przy 10°C 3300...4500 ohm
- przy 20°C 2200...3000 ohm
- przy 30°C 1500...2000 ohm
- przy 40°C 1000...1400 ohm
- przy 50°C 700...950 ohm
- przy 60°C 540...680 ohm
- przy 70°C 400...500 ohm
- przy 80°C 275...375 ohm
- przy 90°C 200...275 ohm
- przy 100°C 150...225 ohm



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 147 gości