TDI droga powietrza... help!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fenomen89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

TDI droga powietrza... help!!

Post autor: Fenomen89 » pt lip 27, 2007 12:38

witam!
jestem nowy na tym forum, mam golfa 1.9 TDI 90kucy, '94
ale wczoraj przydarzyla mi sie pewna rzecz.

nad jeziorem, urwał mi się dolny wąż od intercoolera. silnik zassał troche piasku. i zaczał sie dusic. wyłaczylem zapłon i juz wiecej nie zapalałem.
w zwiazku z tym, wyjasnijcie mi droge powietrza w tdi, gdyz nie jestem pewien czy ten piasek poszedl od razu na turbine, czy po drodze zahaczyl od filtr powietrza (oby zahaczyl)
jesli nie to czy poszedl na turbine i od razu na tloki?
moze wystarczy sama regeneracja turbiny, czy trzeba bedzie takze zdejmowac glowice?
jakie sa szanse ze nic powaznego sie nie stalo?

jesli zajdzie koniecznosc wymiany silnika, to czy bez problemu i przerobek moge wstawic silnik 110 konny? czy trzeba bedzie zmieniac oprogramowanie komputera sterujacego?
nie znam sie dobrze na silnikach, dlatego pytam i mam nadzieje ze mi pomozecie:)

z gory dziex :))



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lip 27, 2007 12:43

bazz89 pisze:silnik zassał troche piasku. i zaczał sie dusic
niedobrze :(
bazz89 pisze:yjasnijcie mi droge powietrza w tdi, gdyz nie jestem pewien czy ten piasek poszedl od razu na turbine, czy po drodze zahaczyl od filtr powietrza (oby zahaczyl)
jesli nie to czy poszedl na turbine i od razu na tloki?
poszedł na tłoki :(

powierze zasysane jest filtrowane przez filtr powietrza nastepnie trafia do turbiny która je pompuje rurami do IC (gdzie się schładza) i z powrotem do kolektora ssącego przy głowicy gdzie trafia do cylindrów..
bazz89 pisze:czy trzeba bedzie takze zdejmowac glowice?
skoro się zdusił to musisz zdjąć czapke i zobaczyć co jest z gładziami cylindrów - potem bedziesz zastanawiał się nad swapem



Awatar użytkownika
Fenomen89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Fenomen89 » pt lip 27, 2007 12:49

powierze zasysane jest filtrowane przez filtr powietrza nastepnie trafia do turbiny która je pompuje rurami do IC (gdzie się schładza) i z powrotem do kolektora ssącego przy głowicy gdzie trafia do cylindrów..
czyli to wcale o turbine sie nie otarlo, tylko prosto na tloki poszlo?

to tak jakby spadl waz od ic, to bylby to wolnossacy diesel?

a z tym silnikiem wsio bedzie pasowalo?


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » pt lip 27, 2007 12:50

spokojnie kolego,troche to chaotycznie opisałeś,ale powiedź pękł ci ten przewód który idzie od turbiny do icka,czy ten co idzie od icka do kolektora ssącego,bo z tego co opisałeś to wnioskuję ,że któryś z tych...na chłopski rozum te troszkę piasku nie mogło dostać się do turbiny,bo turbo *#cenzura#* powietrze w przewody od ic,a nie zasysa nimi...więc w wersji otymistycznej piasek dostał sie do ic i go przytkał,przez co dusiło Ci sie auto,lub w wersji mniej optymistycznej silnik zassał trochę syfu jeśli pękł Ci przewód powietrza idący od kolektora ssącego do ic...najlepiej zrob fotke i pokaż dokładniej,o przewód chodzi,to będzie można powiedzieć coś więcej

[ Dodano: Pią Lip 27, 2007 12:52 ]
bazz89 pisze:to tak jakby spadl waz od ic, to bylby to wolnossacy diesel?
można tak powiedzieć TDI bez turbo działa jak zwykły diesel


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lip 27, 2007 13:03

andrew19_86 pisze:bo turbo *** powietrze w przewody od ic,a nie zasysa nimi
ale silnik zasysa ... jak spadła rura np za IC i jechał po plaży to mu zassało piachu do cylindrów aż sie silnik zaczął dławić - a mikroziarenka piasku (kwarc) znakomicie rysują gładź cylindrów :(

[ Dodano: Pią Lip 27, 2007 13:05 ]
andrew19_86 pisze:w wersji otymistycznej piasek dostał sie do ic i go przytkał,przez co dusiło Ci sie auto
mało realne bo wlot do IC jest wyżej i raczej niemożliwe żeby tam było tyle piachu żeby zatkać IC...



Awatar użytkownika
Fenomen89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Fenomen89 » pt lip 27, 2007 13:10

golfiacz stoi u kumpla, 20 km ode mnie, popoludniu po niego pojade, to pstrykne fot.

a teraz waz - patrzac na samochod z przodu, po prawej stronie jest IC, to dolny kabel wychodzacy od niego.

ta urwana czesc, waż ktory zassal, zassysa powietrze, gdy przystawilem dlon to spadaly obroty silnika, tak jakby mial zgasnac....

hmm chaotycznie bo wlasnie nei wiem jak to powietrze sobie lata...
andrew19_86 pisze:lub w wersji mniej optymistycznej silnik zassał trochę syfu jeśli pękł Ci przewód powietrza idący od kolektora ssącego do ic.
to wtedy co? poszedl na tloki i mogl sobie nawywijac tam?

edit/
tez sie tak wydawalo, ze malo mozliwe zeby zatkal sie IC...

[ Dodano: 27 Lip 2007 14:27 ]
to ta dolna rura, zaznaczona czerwona strzalka.

Obrazek

co to jest ten "swap"??

i jesli gladzie sie zjechaly kwarcem, to wtedy co pozostaje? wymiana silnika??
Ostatnio zmieniony pt lip 27, 2007 14:34 przez Fenomen89, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lip 27, 2007 14:52

swap to zmiana silnika


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pt lip 27, 2007 21:14

A nie zaczął się przypadkiem dusić z powodu takiego, że przestała mierzyć przepływka?
Przecież na urwanym wężu na wolnych obrotach , czyli prawie nie kręcącej turbinie, będzie przepływka pokazywała bardzo małe wartości. Może przez to się dusi?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lip 28, 2007 00:02

Grześko pisze:Przecież na urwanym wężu na wolnych obrotach , czyli prawie nie kręcącej turbinie, będzie przepływka pokazywała bardzo małe wartości. Może przez to się dusi?
nie ma znaczenia - możesz zapalić auto bez turbo i bedzie chodzić - w ogóle wtedy powietrze sobie auto bierze z kolektora ssącego



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » sob lip 28, 2007 10:20

Witam
Nie wiem jak w golfie ale z tego co widze to dolny wąż idzie od turbo do IC??
Przypuszczam że silnik bez doładowanie nie ma tak wielkiej mocy ssania żeby wciągnąć z ziemi piasek a jeżeli nawet to na pewno IC wyłapało i zatrzymało sporo dziadostwa. To ze silnik sie zmulił to przez brak doładowania. Naprawde jest wielka róznica w mocy. Przewody od Ic zawsze są wilgotne od oleju więc również wyłapały dużo syfu po drodze, no i przypuszczam że zapchany kolektor dolotowy też zadziałał jako filtr :).Proponuje rozebrać uklad dolotowy i przyjżeć sie jak wygląda czy np dużo pyłu jest poprzylepianego do ścianek. Wszystko przepłukać i sprawdzić jak silnik chodzi ( zaszkodzić więcej mu już nie zaszkodzisz. a jest szansa że nie narobiło zbytniego dziadostwa wewnątrz.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lip 28, 2007 10:40

grinio pisze:jeżeli nawet to na pewno IC wyłapało i zatrzymało sporo dziadostwa
koledze spadł wąż ZA intercoolerem ...
grinio pisze: Przypuszczam że silnik bez doładowanie nie ma tak wielkiej mocy ssania żeby wciągnąć z ziemi piasek
ma na tyle żeby wciągnąć piach :(



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » sob lip 28, 2007 11:17

jeżeli za to faktycznie nieciekawie:(
U mnie silnik AFN tylko że w galaxy to dolna rura jest od turbo do IC dlatego myślałem że uszkodzona jest przed IC :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob lip 28, 2007 11:27

grinio pisze:rzypuszczam że silnik bez doładowanie nie ma tak wielkiej mocy ssania żeby wciągnąć z ziemi piasek
prponuje zdjac rury i przylozyc reke to wlotu kolektora ssacego :

jezdzilem swoim 1Z bez turbiny to robilo sie takie podcisnienie ze ta rure gumowa mi scisnelo :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Fenomen89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Fenomen89 » sob lip 28, 2007 11:35

grinio pisze:To ze silnik sie zmulił to przez brak doładowania.
to napewno nie... kiedys wczesniej tez sie urwal i samochod normalnie jezdzil...
grinio pisze:Przewody od Ic zawsze są wilgotne od oleju więc również wyłapały dużo syfu po drodze,
miejmy nadzieje....
grinio pisze:no i przypuszczam że zapchany kolektor dolotowy też zadziałał jako filtr
dlaczego zapchany? czym?

za chwile wrzuce kilka fotek...

[ Dodano: 28 Lip 2007 13:32 ]
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

[ Dodano: 31 Lip 2007 11:29 ]
new wiesci...

wczoraj bylem u mojego mechanika i go zmolestowalem zeby go w koncu rozebral...

i z tego co sie dowiedzialem (ale nie wiem czy dobrze zrozumialem) dwa tloki oparly sie o glowice ( czy odbily - co to znaczy?)

trzeba wyczyscic je, cale orurowanie i silnik ma chodzic. musi jeszcze zajrzec do glowicy, czy tam sie zawor jakis nie skrzywil, i chyba (nie do konca sprawdzone) dwa wtryski beda do wymiany...

ile takie cos moze mnie kosztowac? ceny mi nie powiedzial:P powiedzial ze dowiem sie na koniec... tak orientacyjnie?
na sroda wieczor/czwartek wieczor ma byc zrobiony, w ciagu dnia pracuje w serwisie skody.

dzięki za pomoc! bede informował na biezaco. ;))

[ Dodano: 05 Sie 2007 20:09 ]

------------------------------------------------------------------------------------------------------

samochod w koncu dzisiaj odebralem... jak sie okazalo to nie bylo nic powaznego, tylko wyczyscil rury od IC, zdjal czapke, gladzie okej, wszystko inne tez. piasek tam nie doszedl :)

niesttey czas sie wydluzyl, bo mechaniczek moj nie mogl kupic uszczelki pod glowice... (powiedzmy ze wierze) wczoraj byl do odbioru... ale tu wesele, tu 18stka... i nie bylo czasu odebrac...

woz chodzi, bdb, teraz czekam na rachunek...
hehe....

no i niestety, ale bede musial sie z nim pozegnac, gdyz moja mama chce kupic mk4.... oczywiscie 1.9 TDI.... i koniecznie musi byc czarny:) ma ktos takowego na sprzedaz?

dziekuje wszystkim za pomoc :))
Ostatnio zmieniony ndz sie 05, 2007 20:12 przez Fenomen89, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 207 gości