Pomiar ciśnienia w cylindrach
: czw lip 26, 2007 11:23
Witam.
Mam pytanie tak jak w temacie. Czy da się pomierzyć ciśnienie w cylindrach w "domowym zaciszu"? Jeżeli tak, to jakie przyrządy są mi do tego potrzebne? Chciałbym także sprawdzić działanie wtrysków (czy nie leją, jak rozpylają, itd.). Czy aby to sprawdzić muszę jechać do warsztatu czy dam radę sprawdzić to samemu, i później ew. jak coś będzie nie tak jechać do mechaniora i niech on z tym walczy? Czy wie ktoś jak to zrobić?
Silnik JP. Ogólnie nie narzekam na jego działanie, może za wyjątkiem porannych rozruchów (czasem trochę trzeba pokręcić, a po rozruchu chodzi trochę kulawo i trochę trzęsie budą). Jak silnik się rozgrzeje chodzi zdecydowanie lepiej, praktycznie równiutko (a może mi się tylko tak wydaje). Chciałbym posprawdzać właśnie te rzeczy (ciśnienia) po 1 z czystej ciekawości, po 2 dla świętego spokoju. Dodam jeszcze, że jak podnoszę korek wlewu oleju, wylatuje z niego dymek, nie chlapie olejem, tylko ten dymek (spaliny???) (czy to normalne?) i czasem przez bagnet wyrzuca mi olej. Bagnet (jego obudowa) z zewnątrz praktycznie cały czas jest mokry.
Następna sprawa, nie wiem czy to nie pompa wody - nigdy nie mogę tego zaobserwować - co jakiś czas (mniejwięcej co trzy, cztery tygodnie) zbiornik wyrównawczy jest pusty i muszę dolać ok 2l wody (bo na płyn już nie wyrabiam). Właśnie dopiero wtedy pojawia się migająca kontrolka temp. Silnik trzyma swoją temp. ok 90st (ok 1-2mm w lewo od środka).
No i ostatnia rzecz. Wspomaganie. Ubywało mi płynu i też nie mogłem zaobserwować dokładnie skąd to cieknie. Dziś wlazłem pod samochód. Wachacz mokry (od płynu). wyciek najprawdopodobniej z tego miejsca, w którym węże od pompy i zbiornika wchodzą do magla. Węże w tym miejscu mają zakuty ok 15 cm metalowej rurki i dopiero jest śrubunek do magla. Wymiana węży czy tylko jakiś oring mógł pójśc? A może nie-daj-boże magiel uszkodzony? Jak to sprawdzić? Wspoma na postoju nie jest ani za miękka, ani za twarda, choć trochę mogłaby pracować lżej. Magiel i pompa pochodzą z G2 GTI (czyli benz). Pasował idealnie, ale może tylko pozornie?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Paweł.
Mam pytanie tak jak w temacie. Czy da się pomierzyć ciśnienie w cylindrach w "domowym zaciszu"? Jeżeli tak, to jakie przyrządy są mi do tego potrzebne? Chciałbym także sprawdzić działanie wtrysków (czy nie leją, jak rozpylają, itd.). Czy aby to sprawdzić muszę jechać do warsztatu czy dam radę sprawdzić to samemu, i później ew. jak coś będzie nie tak jechać do mechaniora i niech on z tym walczy? Czy wie ktoś jak to zrobić?
Silnik JP. Ogólnie nie narzekam na jego działanie, może za wyjątkiem porannych rozruchów (czasem trochę trzeba pokręcić, a po rozruchu chodzi trochę kulawo i trochę trzęsie budą). Jak silnik się rozgrzeje chodzi zdecydowanie lepiej, praktycznie równiutko (a może mi się tylko tak wydaje). Chciałbym posprawdzać właśnie te rzeczy (ciśnienia) po 1 z czystej ciekawości, po 2 dla świętego spokoju. Dodam jeszcze, że jak podnoszę korek wlewu oleju, wylatuje z niego dymek, nie chlapie olejem, tylko ten dymek (spaliny???) (czy to normalne?) i czasem przez bagnet wyrzuca mi olej. Bagnet (jego obudowa) z zewnątrz praktycznie cały czas jest mokry.
Następna sprawa, nie wiem czy to nie pompa wody - nigdy nie mogę tego zaobserwować - co jakiś czas (mniejwięcej co trzy, cztery tygodnie) zbiornik wyrównawczy jest pusty i muszę dolać ok 2l wody (bo na płyn już nie wyrabiam). Właśnie dopiero wtedy pojawia się migająca kontrolka temp. Silnik trzyma swoją temp. ok 90st (ok 1-2mm w lewo od środka).
No i ostatnia rzecz. Wspomaganie. Ubywało mi płynu i też nie mogłem zaobserwować dokładnie skąd to cieknie. Dziś wlazłem pod samochód. Wachacz mokry (od płynu). wyciek najprawdopodobniej z tego miejsca, w którym węże od pompy i zbiornika wchodzą do magla. Węże w tym miejscu mają zakuty ok 15 cm metalowej rurki i dopiero jest śrubunek do magla. Wymiana węży czy tylko jakiś oring mógł pójśc? A może nie-daj-boże magiel uszkodzony? Jak to sprawdzić? Wspoma na postoju nie jest ani za miękka, ani za twarda, choć trochę mogłaby pracować lżej. Magiel i pompa pochodzą z G2 GTI (czyli benz). Pasował idealnie, ale może tylko pozornie?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Paweł.