Strona 1 z 1

problem z odpalaniem i nie tylko

: śr lip 25, 2007 23:11
autor: rafiw3
witam
mam problem w golfiku mk 3 1.9 tdi 1z
problem polega na odpalaniu
-nie chce odpalac dopiero przy podtrzymaniu rozruchu i nacisniecia gazu
-jak juz odpali okropnie pracuje tzn nierowno
-moge zmienic swiece o dlugosci 97 mm wczesniej byly 92 mm nic sie nie stanie?

: śr lip 25, 2007 23:23
autor: damcio151
pisałem już Ci
rafiw3 pisze:i nacisniecia gazu
to nie ma nic do rzeczy , ponieważ pedał gazu jest nieaktywny
rafiw3 pisze:moge zmienic swiece o dlugosci 97 mm wczesniej byly 92 mm nic sie nie stanie?
nie zmieniaj świec , bo to nie ich wina ...... one w tych temp. nie są załączane
rafiw3 pisze:jak juz odpali okropnie pracuje tzn nierowno
wyjmij wtyczkę od czujnika temp płynu chłodzącego i spróbuj odpalić

: czw lip 26, 2007 07:25
autor: rafiw3
nic to nie dalo tak jest jak bylo

: czw lip 26, 2007 08:38
autor: voss
rafiw3,

na pierwsze sprawdz kat wtrysku
jesli tam jest ok. to zostaja wtryski lub samam pompa.

: czw lip 26, 2007 09:32
autor: cowboy
voss pisze:na pierwsze sprawdz kat wtrysku
przy okazji mam pytanie o statyczny kąt wtrysku

w jakim czasie po odpaleniu ECU przyspieszy kąt wtrysku ? jeżeli w basic settings jest np 28 ?

: czw lip 26, 2007 10:17
autor: voss
cowboy pisze:w jakim czasie po odpaleniu ECU przyspieszy kąt wtrysku ?
ecu bedzie probowal przyspieszy kat ( zacznie sterowac zaworkiem N108) zaraz po zakonczeniu rozruchu tzn od ~500 obr. silnika
ale czy cisnienie w pompie bedzie wystarczajace zeby ten kat przestawic to juz inna sprawa.

: czw lip 26, 2007 10:24
autor: cowboy
voss pisze: ale czy cisnienie w pompie bedzie wystarczajace zeby ten kat przestawic to juz inna sprawa.
no własnie, u mnie się opóźnił kąt wtrysku po założeniu wydajniejszych wtrysków 216 (końcówki z AHY 2.5 TDI 151KM) - co wydaje się logiczne...

miałem 49-51 a teraz jeśli dobrze pamiętam 28-30 ( w granicach tolerancji na TDI Timing)... póki co pali z półobrotu ale jest lekki biały dymek - przed zimą ustawię sobie na 51 :)

dzięki za pomoc - Voss na Ciebie zawsze można liczyć !! ciesze się że zagościłeś na naszym forum :bigok:

: pt lip 27, 2007 13:56
autor: rafiw3
ktos mnie tu sklamal ze swiece nie grzeja w tych temperaturach.wlasnie grzeja
problem dalej jest
komputer wskazal brak bledow

: pt lip 27, 2007 14:21
autor: cowboy
ktos mnie tu sklamal ze swiece nie grzeja w tych temperaturach.wlasnie grzeja
nie grzeją, świece grzeją poniżej 6 st. C (lub coś koło tego)
komputer wskazal brak bledow
podłącz komputer jeszcze raz, wejdź w engine => basic settings, wybierz grupę 000 (bedzie domyślnie) i nacisnij klawisz "go" potem napisz jaką wartość miałeś na 2 pozycji od lewej

ps. po naciśnieciu go - zacznie Ci mrugać kontrolka świec żarowych

ps.ps. możesz tesz nacisnąć przycski TDI Timing i na wykresie zobaczyć jak wygląda statyczny kąt wtrysku

: pt lip 27, 2007 21:18
autor: Grześko
cowboy pisze:nie grzeją, świece grzeją poniżej 6 st. C (lub coś koło tego
Mogę się z Tobą założyć, że grzeją bo mam odczyt napięcia na aku i po rozruchu np dzisiaj rano przez jakąś minutę pobiera duży prąd, a potem pstryka jakiś przekaźniczek i prąd o wiele maleje. :bajer:
Nie wiem co poza świecami mogłoby zaraz po rozruchu chodzić przez minutę i później się wyłączać. :bigok:

: pt lip 27, 2007 22:16
autor: GRIZLI
To nie musza być świece rozruchowe, tylko świece od podgrzewania płynu chłodzącego. Byc może uszkodzony jest czujnik, który załacza je i dlatego masz duży pobór prądu. Choć skoro słyszysz pstryknicie przekaźnika, prawdopodobnie to jednak ten rozruchowy, gdyż od podrzewacza jest w komorze silnika i jego nie słyszałbyś. Posłuchaj porady kolegi VOSSA

: sob lip 28, 2007 11:24
autor: Grześko
Nie mam świec podgrzewających płyn chłodzący. Czujnik raczej w porządku bo powyżej 20 stopni już się świece nie załączają.
Powiedzcie gdzie ewentualnie montowane są świece podgrzewające płyn chłodzący?
Który czujnik odpowiada za włączanie świec żarowych? Jest do niego podgląd z Vaga? Bo pod Vagiem wszystkie czujniki mają jednakowy odczyt jak silnik jest zimny (tzn paliwa, chłodzący, powietrza dolotowego).

: śr sie 22, 2007 17:55
autor: rafiw3
wszystko gra
wystarczylo zmienic swiece bo co sie okazalo grzala tylko jedna
obalam twierdzenie ze w tych temp.niegrzeja
przekonalem sie na wlasnej skorze
:hmm:

: śr sie 22, 2007 18:37
autor: damcio151
wszystko gra
wystarczylo zmienic swiece bo co sie okazalo grzala tylko jedna
obalam twierdzenie ze w tych temp.niegrzeja
przekonalem sie na wlasnej skorze
:hmm:
:D ostatnio również się o tym dowiedziałem :)