problem z odpalaniem i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafiw3

problem z odpalaniem i nie tylko

Post autor: rafiw3 » śr lip 25, 2007 23:11

witam
mam problem w golfiku mk 3 1.9 tdi 1z
problem polega na odpalaniu
-nie chce odpalac dopiero przy podtrzymaniu rozruchu i nacisniecia gazu
-jak juz odpali okropnie pracuje tzn nierowno
-moge zmienic swiece o dlugosci 97 mm wczesniej byly 92 mm nic sie nie stanie?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lip 25, 2007 23:23

pisałem już Ci
rafiw3 pisze:i nacisniecia gazu
to nie ma nic do rzeczy , ponieważ pedał gazu jest nieaktywny
rafiw3 pisze:moge zmienic swiece o dlugosci 97 mm wczesniej byly 92 mm nic sie nie stanie?
nie zmieniaj świec , bo to nie ich wina ...... one w tych temp. nie są załączane
rafiw3 pisze:jak juz odpali okropnie pracuje tzn nierowno
wyjmij wtyczkę od czujnika temp płynu chłodzącego i spróbuj odpalić
Ostatnio zmieniony śr lip 25, 2007 23:24 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



rafiw3

Post autor: rafiw3 » czw lip 26, 2007 07:25

nic to nie dalo tak jest jak bylo



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » czw lip 26, 2007 08:38

rafiw3,

na pierwsze sprawdz kat wtrysku
jesli tam jest ok. to zostaja wtryski lub samam pompa.


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lip 26, 2007 09:32

voss pisze:na pierwsze sprawdz kat wtrysku
przy okazji mam pytanie o statyczny kąt wtrysku

w jakim czasie po odpaleniu ECU przyspieszy kąt wtrysku ? jeżeli w basic settings jest np 28 ?



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » czw lip 26, 2007 10:17

cowboy pisze:w jakim czasie po odpaleniu ECU przyspieszy kąt wtrysku ?
ecu bedzie probowal przyspieszy kat ( zacznie sterowac zaworkiem N108) zaraz po zakonczeniu rozruchu tzn od ~500 obr. silnika
ale czy cisnienie w pompie bedzie wystarczajace zeby ten kat przestawic to juz inna sprawa.


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lip 26, 2007 10:24

voss pisze: ale czy cisnienie w pompie bedzie wystarczajace zeby ten kat przestawic to juz inna sprawa.
no własnie, u mnie się opóźnił kąt wtrysku po założeniu wydajniejszych wtrysków 216 (końcówki z AHY 2.5 TDI 151KM) - co wydaje się logiczne...

miałem 49-51 a teraz jeśli dobrze pamiętam 28-30 ( w granicach tolerancji na TDI Timing)... póki co pali z półobrotu ale jest lekki biały dymek - przed zimą ustawię sobie na 51 :)

dzięki za pomoc - Voss na Ciebie zawsze można liczyć !! ciesze się że zagościłeś na naszym forum :bigok:



rafiw3

Post autor: rafiw3 » pt lip 27, 2007 13:56

ktos mnie tu sklamal ze swiece nie grzeja w tych temperaturach.wlasnie grzeja
problem dalej jest
komputer wskazal brak bledow



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lip 27, 2007 14:21

ktos mnie tu sklamal ze swiece nie grzeja w tych temperaturach.wlasnie grzeja
nie grzeją, świece grzeją poniżej 6 st. C (lub coś koło tego)
komputer wskazal brak bledow
podłącz komputer jeszcze raz, wejdź w engine => basic settings, wybierz grupę 000 (bedzie domyślnie) i nacisnij klawisz "go" potem napisz jaką wartość miałeś na 2 pozycji od lewej

ps. po naciśnieciu go - zacznie Ci mrugać kontrolka świec żarowych

ps.ps. możesz tesz nacisnąć przycski TDI Timing i na wykresie zobaczyć jak wygląda statyczny kąt wtrysku



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pt lip 27, 2007 21:18

cowboy pisze:nie grzeją, świece grzeją poniżej 6 st. C (lub coś koło tego
Mogę się z Tobą założyć, że grzeją bo mam odczyt napięcia na aku i po rozruchu np dzisiaj rano przez jakąś minutę pobiera duży prąd, a potem pstryka jakiś przekaźniczek i prąd o wiele maleje. :bajer:
Nie wiem co poza świecami mogłoby zaraz po rozruchu chodzić przez minutę i później się wyłączać. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt lip 27, 2007 22:16

To nie musza być świece rozruchowe, tylko świece od podgrzewania płynu chłodzącego. Byc może uszkodzony jest czujnik, który załacza je i dlatego masz duży pobór prądu. Choć skoro słyszysz pstryknicie przekaźnika, prawdopodobnie to jednak ten rozruchowy, gdyż od podrzewacza jest w komorze silnika i jego nie słyszałbyś. Posłuchaj porady kolegi VOSSA


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob lip 28, 2007 11:24

Nie mam świec podgrzewających płyn chłodzący. Czujnik raczej w porządku bo powyżej 20 stopni już się świece nie załączają.
Powiedzcie gdzie ewentualnie montowane są świece podgrzewające płyn chłodzący?
Który czujnik odpowiada za włączanie świec żarowych? Jest do niego podgląd z Vaga? Bo pod Vagiem wszystkie czujniki mają jednakowy odczyt jak silnik jest zimny (tzn paliwa, chłodzący, powietrza dolotowego).



rafiw3

Post autor: rafiw3 » śr sie 22, 2007 17:55

wszystko gra
wystarczylo zmienic swiece bo co sie okazalo grzala tylko jedna
obalam twierdzenie ze w tych temp.niegrzeja
przekonalem sie na wlasnej skorze
:hmm:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sie 22, 2007 18:37

wszystko gra
wystarczylo zmienic swiece bo co sie okazalo grzala tylko jedna
obalam twierdzenie ze w tych temp.niegrzeja
przekonalem sie na wlasnej skorze
:hmm:
:D ostatnio również się o tym dowiedziałem :)
Ostatnio zmieniony śr sie 22, 2007 18:38 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości