Strona 1 z 1

Numery seryjne skrzyni biegów

: śr lip 25, 2007 12:13
autor: juri
Witam,

jestem nowym użytkownikiem tego forum i mam problem. Padla mi skrzynia biegów w moim golfiku 1.9TD i kupilem używaną, ale jest na niej następujący nr seryjny: APW 02073146. Z kolei na tej popsutej skrzyni nr seryjny to: CHD 13093142. W związku z tym mam pytanko, czy ta skrzynia z oznaczeniem APW będzie pasować??? Bardzo proszę o pomoc, będę wdzięczny za każdą poradę :grin:

: śr lip 25, 2007 12:30
autor: inek01
ETKA mowi, ze APV to skrzynia ze starego AUDI 100 i 200.
Nie moge niestet znalezc przelozen tej skrzyni.

: śr lip 25, 2007 12:35
autor: cowboy
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=127


GKB Typ Art Bauzeit 1. Gang 2. Gang 3. Gang 4. Gang 5. Gang Achse

CHD 020 5-Gang 08/92 - 04/96 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745

Z kolei http://www.dieselschrauber.de/GKB.html nic nie wie żeby APV to była skrzynia od diesla

: czw paź 16, 2008 08:04
autor: kapsel2105
A powie mi ktoś co to są za oznaczenia skrzyni biegów:
C0B 30 10 5
14 1

Fotka : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/284 ... 59a16.html

: czw paź 16, 2008 09:29
autor: Sztomel
kapsel2105 pisze:C0B 30 10 5
14 1
małe sprostowanie : nie COB tylko CQB i w linku podanym przez cowboy'a
widać, że mają te same przełożenia ale różnica polega na tym, że :
Art der Kupplungsbetätigung - w Twojej uszkodzonej pisze mech. a w CQB pisze hydr.
oraz
Durchm. Gelenkwellenflansch in mm - w Twojej jest średnica 100 a w CQB 90 mm

niestety nie szprecham po niemiecku więc niech ktoś inny przetłumaczy.

[ Dodano: 16 Paź 2008 09:38 ]
dla Ciebie zamienniki wg przełożeń, sterowania i reszty pierdołek to ATH i DFP.

: pt paź 17, 2008 17:45
autor: hyper74
Powiedzcie mi czy ... a może inaczej... mechanik przy zminie sprzęgła , docisku i dwumasa powiedział mi że mam jakąś dziwną skrzynkę biegów w moim turbo-klekocie mam MK IV Variant wersje Oceanic silnik 1.9 TDI 74KW 101KM oznaczenie AXR a skrzynkę mam EUH 1905 3 640353

: sob paź 18, 2008 08:40
autor: Sztomel
ta skrzynia była montowana w AXR-ach - kulon-x opisywał przypadłość z tą właśnie skrzynią.

: sob paź 18, 2008 10:29
autor: hyper74
Dziękuje Sztomel ... powiedz no mi jeszcze bo mi na mojej grupie łodzkiej kolegom zabrakło ję zyka w gębie ...hehehe wymieniałem olej w skrzyni biegów ( musiałem zajrzeć do skrzyni i zdjąć dekiel ) ( czasem nie mogłem wysprzęglić piątego biegu a reszta ok bez jakich kolwiek problemów ) gdy wylałem olej ze skrzyni to zleciało go może 250-300ml !!!! a po zalaniu świerzym olejem weszło mi tylko 700ml i już z korka zaczęło lecieć więc poziom zachowany.... chyba...

czy nie robię sobie krzywdy jeżdżąc na 700ml oleju w skrzyni... jak to jest , czy może ta skrzynia jest taka mało pojemna .... sam nie wiem...

POZDRAWIAM.

: sob paź 18, 2008 10:38
autor: Sztomel
do skrzyni powinno wejść 2,25 l ojelu więc u Ciebie coś jest nie tak !

: sob paź 18, 2008 22:25
autor: hyper74
No tak ale 2.25 litra to jest pierwsze zalanie ... a jak ja dekiel zdjąłem na 5 minut to wydaje mi się że nie zleciało wszystko.... w książce też piszą że wymiana to 700-800ml....

Przecierz z tych całych wszystkich trybów i łozysk i jeszcze bóg wie czego nie zleciało... tak sobie myślę ... problemy z 5 biegiem ustały... tak jak by się poprawiło.... krczę .... sam nie wiem...



Po miesiącu stwierdzam że poprawiło się na 100%.