Strona 1 z 2
Zbyt cicha turbina
: wt lip 24, 2007 12:21
autor: TommyB
Witam, co prawda jeszcze swojego golfa nie mam, ale intensywnie szukam i powiedzmy że znalazłem, tylko jest jeden problem, tak mi się wydaje przynajmniej. Chodzi o to że znalazłem z naprawdę małym przebiegiem, udokumentowanym 1Z 140.000 ( nie mówcie że przekręcona książka bo jedna właścicielka i środek naprawdę nie wytarty jest, ani pedały ani kierownica ani gałka od biegów ). Niby wszystko ok, krótko grzeje świece, pali idealnie, silnik suchy, ale wydaje mi się że turbina działa za cicho, prawie jej nie słychać, szukam już 3 miechy i zawsze coś było słychać, taki świst, a tutaj tylko tak lekko słychać jak się załączy, ale naprawdę pomijalnie. To mój pierwszy samochód i pierwszy diesel którym będę jeździł, czy z tym turbo jest coś nie tak? Siada, czy tak ma być? Dziękuje za pomoc.
: wt lip 24, 2007 12:25
autor: damcio151
TommyB pisze:krótko grzeje świece,
on w tych temp. nie grzeje świec
TommyB pisze:ale wydaje mi się że turbina działa za cicho, prawie jej nie słychać,
jeżeli autko ma kopa , to znaczy , że turbo jest zdrowe ( zdrowe turbo ma nie gwizdać )
TommyB pisze:czy z tym turbo jest coś nie tak?
jak masz dostęp do vaga to obacz ile turbo pompuje i będzie wszystko wiedział
: wt lip 24, 2007 12:30
autor: TommyB
No i już pierwsza plama, myślałem że diesle zawsze grzeja świece, do vaga dostępu nie mam, ale samochód zwija się całkiem przyzwoicie, w porównaniu z samochodem taty, którym teraz sie poruszam to muł ale ogólnie jest i tak nieźle. Troche mi ulżyło, bo już się bałem że dalej musze szukać autka, jeżeli tak ma być to chyba będę go brał i będe pełnoprawnym członkiem forum

Dzięki za pomoc.
: wt lip 24, 2007 12:32
autor: damcio151
TommyB pisze:No i już pierwsza plama, myślałem że diesle zawsze grzeja świece
nie TDI , tu ECU załącza je gdy jest poniżej 5 st. na zewnątrz
TommyB pisze:w porównaniu z samochodem taty, którym teraz sie poruszam to muł ale ogólnie jest i tak nieźle
jaki silnik ma twój tata

: wt lip 24, 2007 12:34
autor: TommyB
2.0 benzyna (136km), to teraz może offtopic: Widze że masz rezystor, po jakimś tam czasie nie ma skutków ubocznych?
: wt lip 24, 2007 12:35
autor: inek01
damcio151 pisze:tu ECU załącza je gdy jest poniżej 5 st. na zewnątrz
Dokladnie to jesli plyn ma mniej niz 5*C. Na dworzu moze byc i -20*C ale jesli silnik cieply...

: wt lip 24, 2007 12:37
autor: damcio151
inek01 pisze:Dokladnie to jesli plyn ma mniej niz 5*C. Na dworzu moze byc i -20*C ale jesli silnik cieply...

TommyB pisze:Widze że masz rezystor, po jakimś tam czasie nie ma skutków ubocznych?
używam go bardzo rzadko ..... ostatnio nawet go nie używam

, skutków ubocznych nie widzę
: wt lip 24, 2007 12:39
autor: TommyB
To jak już ciągne te moje pytania, to jeszcze jedno, czym się różni wersja rabbit od normalnej? Bo w środku nic innego od normy nie widze.
: wt lip 24, 2007 12:41
autor: damcio151
TommyB pisze:czym się różni wersja rabbit od normalnej?
to byłą taka wersja w MKIII

, ogólnie jest to taka wersja , czyli inna tapicerka itp
: wt lip 24, 2007 12:46
autor: TommyB
Ok, czyli wszystko wiem, turbo w takim razie powinno jeszcze trochę pochodzić i tak ma być, jeszcze raz dzisiaj obejrze samochód i jak będzie ok, to biore, życzcie powodzenia.
: wt lip 24, 2007 12:48
autor: damcio151
TommyB pisze:Ok, czyli wszystko wiem, turbo w takim razie powinno jeszcze trochę pochodzić i tak ma być, jeszcze raz dzisiaj obejrze samochód i jak będzie ok, to biore
poczytaj w dziale "chce kupić auto" co należy sprawdzić przy kupnie MKIII
TommyB pisze:życzcie powodzenia.
powodzenia

: wt lip 24, 2007 13:24
autor: olek256
damcio151 pisze:jeżeli autko ma kopa , to znaczy , że turbo jest zdrowe ( zdrowe turbo ma nie gwizdać )
moje auto ma kopa a turbina pieknie swiszcze , miod dla uszu

No i na dodatek jeszcze jestem bez kata...
wogole w nowych autach tez slychac turbo jak sie ladnie wkreca , zwlaszacza przy pierwszych 2 biegach(tak jak u mnie).
: wt lip 24, 2007 13:37
autor: damcio151
olek256 pisze:No i na dodatek jeszcze jestem bez kata...
to dal tego gwiżdże

zdrowe turbo nie gwiżdże , albo jest gdzieś jakaś nieszczelność
jak turbo gwiżdże to może przelatać jeszcze tysiące km , a może kilka , jak nie gwiżdże to jest ok , ważne , żeby auto miało kopa i turbo nie waliło olejem
wogole w nowych autach tez slychac turbo jak sie ladnie wkreca , zwlaszacza przy pierwszych 2 biegach(tak jak u mnie).
ja w audi a6 z 2006r nie słyszałem turbo

: wt lip 24, 2007 14:10
autor: TommyB
Z zewnątrz czy ze srodka? Bo ze środka w tej klasie i w tym roczniku wogóle mało słychać otoczenie.