Strona 1 z 2
gruszka ciśnieniowa do gt17
: pn lip 23, 2007 15:48
autor: adam16v
Hej. Szukam gruszki ciśnieniowej do sterowania kierownic w gt17 i za cholerę niepotrafię jej dopaść . Powiedzcie mi z jakiego auta mogę zapożyczyć gruszkę NADCIŚNIENIOWĄ i do czego ona tam służyła. Może tak mi będzie łatwiej dogadać się na szrotach

. Bo jak dobrze rozumuję to wszystkie gruszki przy turbinach są podciśnieniowe?
: pn lip 23, 2007 16:12
autor: Apsik
Bo jak dobrze rozumuję to wszystkie gruszki przy turbinach są podciśnieniowe?
BŁĄD - wiekszość turbin VNT sterowana jest podciśnieniowo, a starsze turbinki z WasteGate są w większości sterowane są ciśnieniowo
Do sterowania GT17 użyj gruszki np z GT15 lub KKK od 1.9TD, w 1.6TD też były ciśnieniowe
[napisałem w większości, bo nie jestem pewny czy np były jakieś VNT sterowane ciśnieniowo - ja moją przerobiłem i działa]
: pn lip 23, 2007 16:14
autor: adam16v
Dzięki
: pn lip 23, 2007 16:23
autor: cowboy
Kupię gruszkę ciśnieniową do sterowania łapatkami VNT
wiesz co, ktoś ode mnie chciał kupić muszlę zimną... więc może miałbym dla Ciebie ?
sama gruszka nie występuje jako część zamienna
[ Dodano: Pon Lip 23, 2007 16:24 ]
ups - sorki
adam16v, to byłeś Ty

: pn lip 23, 2007 16:26
autor: zaprzal
cowboy pisze:więc może miałbym dla Ciebie ?
ale ty masz gruszke podcisnieniowa a on potrzebuje nadcisnieniowej
: pn lip 23, 2007 16:50
autor: adam16v
W takim razie jeśli ktoś ma padnięte turbo to byłbym zainteresowany WasteGate'em
: pn lip 23, 2007 17:13
autor: Apsik
adam16v pisze:W takim razie jeśli ktoś ma padnięte turbo to byłbym zainteresowany WasteGate'em
Powinieneś raczej napisać tak:
W takim razie jeśli ktoś ma padniete turbo z wastegate'em to byłbym zainteresowany (samą) gruszką.

: pn lip 23, 2007 18:04
autor: adam16v
No o to mi chodzi
Ale mam jeszce jedno pytanko. Mam teraz w starej turbinie (na której obecnie jeżdżę ) zamontowany MBC. Turbina k14. Czy w zwięzku z tym da się wyciągnąć z niej WasteGate i dalej używać z samym MBC jako sterowanie ciśnienia?
[ Dodano: 23 Lip 2007 18:44 ]
Głupie pytanie z tym wastegate'em. Poczytałem trochę o jego budowie i już widzę że niezależnie od mbc musi być w turbinie.
: wt lip 24, 2007 15:20
autor: Apsik
adam16v pisze:Mam teraz w starej turbinie (na której obecnie jeżdżę ) zamontowany MBC. Turbina k14. Czy w zwięzku z tym da się wyciągnąć z niej WasteGate i dalej używać z samym MBC jako sterowanie ciśnienia?
Wydaje mi się że skoro masz KKK K14 to masz też gruszkę ciśnieniowa która steruje wastegate'm. Jakim problemem jest wiec zaadoptowanie gruszki, którą już masz do sterowania łopatkami VNT?? Po co szukać i kupować inną gruszkę, skoro ciśnieniówke masz u siebie??

: wt lip 24, 2007 23:01
autor: adam16v
Wiesz, ale niechcę rozkompletowywać dobrej turbiny. Zawsze mogę ja sprzedać, albo mieć na zmianę jakby vnt padła. No a tak poza tym chcę przygotować przed przekładkę jak najwięcej, tak by czas poświęcony na zakładanie vnt jak najbardziej zminimalizować bo auto mam codziennie w użytku.
: śr lip 25, 2007 09:45
autor: euglen
Z K14 wastegate wygląda tak:

I w żaden sposób nie można go zastosować do sterowania kierownicami w GT17.
: śr lip 25, 2007 23:53
autor: adam16v
Mam już załatwioną gruszkę podciśnieniową. Muszę jeszcze poszukać opisu przeróbki na nadciśnieniową.
: czw lip 26, 2007 10:17
autor: euglen
adam16v, Jak chcesz to podeślę Ci parę fotek jak masz to zrobić, też przerabiałem... ale dopiero jutro bo dziś w pracy jestem...
: czw lip 26, 2007 17:31
autor: adam16v
euglen, Super! będe bardzo wdzięczny.
adam16v@interia.pl
Aha, jeszcze jedno pytanko trochę z innej beczki. Za kilka dni daję silnik do remontu i jak mówiłem mechanikowi o założeniu metalowej uszczelki od 1.9TD to powiedział że ok, ale będzie musiał wyrównać głowicę i blok silnika. Czyli blok silniak zały do wyjęcia no i koszty rosną. Jak to u was było? Jak zakładaliście matelowe uszczelki to wyrównywaliście w jakiś sposób powierzchnię bloku silnika?