Uklad chlodzenia po raz N-ty. Wyrzuca plyn...
: ndz lip 22, 2007 14:23
Witam
Przekopalem multum watkow na forum o ukladzie chlodzenia w MK3 1.9 TD AAZ jaki posiadam i niestety nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Otoz pare dni temu wymienialem glowice (stara peknela), uszczelke, zawory itd. Wszystko ladnie pieknie autko ma normalna temp 70* termostat sie normalnie otwiera przy okolo 75/80* bo dolny waz jest goracy ale jest pewien problem... Gdy korek zakrecony to po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu motoru czuc ze w wezach jest cisnienie... Nie wiem czy tak ma byc czy jest ono ok czy tez nie. Waz da sie zgniesc tak do polowy a moze i nie ale czuc ze jest napompowany. Kiedy odpale motor na zimnym wszystko chodzi cacy dochodzi 80* okolo - termostat sie otwiera - jednak w miare wzrostu temperatur 90*/100* wentylator sie nie zalacza a plyn w ukladzie chlodzenia zaczyna sie podnosic a na koniec babelkuje i wylewa wode (tak jakby sie gotowal... Powyzej temp 100* dopiero zalacza sie wentylator. W oleju nie widac sladow plynu chlodniczego i to samo w plynie chlodniczym nie widac sladow oleju. Autko normalnie ciagnie nie kopci na bialo. Temperatura podczas jazdy to 70* non stop i wskazowka sie nie rusza. Macie moze jakies sugestie i pomysly?
pozdroowki i thx za zainteresowanie i odp
Przekopalem multum watkow na forum o ukladzie chlodzenia w MK3 1.9 TD AAZ jaki posiadam i niestety nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Otoz pare dni temu wymienialem glowice (stara peknela), uszczelke, zawory itd. Wszystko ladnie pieknie autko ma normalna temp 70* termostat sie normalnie otwiera przy okolo 75/80* bo dolny waz jest goracy ale jest pewien problem... Gdy korek zakrecony to po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu motoru czuc ze w wezach jest cisnienie... Nie wiem czy tak ma byc czy jest ono ok czy tez nie. Waz da sie zgniesc tak do polowy a moze i nie ale czuc ze jest napompowany. Kiedy odpale motor na zimnym wszystko chodzi cacy dochodzi 80* okolo - termostat sie otwiera - jednak w miare wzrostu temperatur 90*/100* wentylator sie nie zalacza a plyn w ukladzie chlodzenia zaczyna sie podnosic a na koniec babelkuje i wylewa wode (tak jakby sie gotowal... Powyzej temp 100* dopiero zalacza sie wentylator. W oleju nie widac sladow plynu chlodniczego i to samo w plynie chlodniczym nie widac sladow oleju. Autko normalnie ciagnie nie kopci na bialo. Temperatura podczas jazdy to 70* non stop i wskazowka sie nie rusza. Macie moze jakies sugestie i pomysly?
pozdroowki i thx za zainteresowanie i odp