Strona 1 z 1

Uklad chlodzenia po raz N-ty. Wyrzuca plyn...

: ndz lip 22, 2007 14:23
autor: Lagier
Witam

Przekopalem multum watkow na forum o ukladzie chlodzenia w MK3 1.9 TD AAZ jaki posiadam i niestety nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Otoz pare dni temu wymienialem glowice (stara peknela), uszczelke, zawory itd. Wszystko ladnie pieknie autko ma normalna temp 70* termostat sie normalnie otwiera przy okolo 75/80* bo dolny waz jest goracy ale jest pewien problem... Gdy korek zakrecony to po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu motoru czuc ze w wezach jest cisnienie... Nie wiem czy tak ma byc czy jest ono ok czy tez nie. Waz da sie zgniesc tak do polowy a moze i nie ale czuc ze jest napompowany. Kiedy odpale motor na zimnym wszystko chodzi cacy dochodzi 80* okolo - termostat sie otwiera - jednak w miare wzrostu temperatur 90*/100* wentylator sie nie zalacza a plyn w ukladzie chlodzenia zaczyna sie podnosic a na koniec babelkuje i wylewa wode (tak jakby sie gotowal... Powyzej temp 100* dopiero zalacza sie wentylator. W oleju nie widac sladow plynu chlodniczego i to samo w plynie chlodniczym nie widac sladow oleju. Autko normalnie ciagnie nie kopci na bialo. Temperatura podczas jazdy to 70* non stop i wskazowka sie nie rusza. Macie moze jakies sugestie i pomysly?

pozdroowki i thx za zainteresowanie i odp

: ndz lip 22, 2007 14:25
autor: souler
temp wskazuje na walniety termostat. wentyle nie dzialaja - walniety zalacznik termiczny.

: ndz lip 22, 2007 14:27
autor: Lagier
SouleR pisze:temp wskazuje na walniety termostat. wentyle nie dzialaja - walniety zalacznik termiczny.
hmm... a ja termostat raczej wyeliminowalem. Dlaczego sadzisz ze moze byc walniety? Powinien wczesniej wlaczac obieg?

: ndz lip 22, 2007 14:43
autor: souler
70 stopni. ma byc 90 zawsze

: ndz lip 22, 2007 14:46
autor: Lagier
OKa do sprawdzenia pojdzie. Druga sprawa to wentyl przy jakiej temp sie powinien zalaczyc??

: ndz lip 22, 2007 15:06
autor: souler
92 stopnie

: ndz lip 22, 2007 16:30
autor: Lagier
SouleR pisze:92 stopnie
czyli jednym slowem cos jest spipczone ze wentyl przy 100 sie nie zalacza owocuje to tym ze pewnie plyn zaczyna wrzec i dlatego idzie w gore a caly uklad pecznieje... dobrze kombinuje?
Przy takich objawach uszczelke raczej eliminowac prawda??


Z rana podjade do mojego mechanika zeby mi to oblookal. Poki co zamontowalem wskaznik doladowania i bede musial jeszcze pomeczyc turbawke i pompe ;]

punkcik dla Ciebie kolego Souler :) na 99% padl mi czujnik od zalaczania wentylatora :)

[ Dodano: Pon Lip 23, 2007 20:06 ]
no i potwierdzily sie przypuszczenia po wymianie czujnika wszystko wrocilo do normy :) wentylatorek zalacza sie w granicach 90*C w czasie jazdy temp utrzymuje mi sie w okolicach 80* prawdopodobnie pompa wody w jakims stopniu nie domaga ;]