Strona 1 z 3

Silnik AHF rozjechany kąt wtrysku.

: pt lip 20, 2007 21:12
autor: Kris-THC
Witam. Od tygodnia jestem posiadaczem MKIV i auto jest zamulone strasznie [v-max 165]. VAG nie wykazał żadnej usterki poza kątem wtrysku którego wartość wyświetlana wynosi 89 aż na TDI Timing brakuje skali jest tak wysoko. Kierownice turbiny nie są zapieczone. Czy możliwe że u niemców wymienili źle rozrząd jakieś turasy? Czy przy takim kącie auto byłoby zmulone? Jadę wymienić rozrząd i nie wiem czy cena 1100zł w ASO to nie za drogo? Wymiana obejmuje także koła zębate na wale i wałku. Nie wiem czy to konieczność ale w MKIII 1Z także wymienili mi koła zębate.

: pt lip 20, 2007 21:57
autor: MaDaAFaKa
Kris-THC pisze:Jadę wymienić rozrząd i nie wiem czy cena 1100zł w ASO to nie za drogo?
Mysle ze nie drogo jeszcze wszystko wymienią , to cena jest przystępna

: pt lip 20, 2007 22:31
autor: michal0604
Cena OK. A w niemczech turasy nie pracują. Oni mają swoje interesy, i zatrudniają przeważnie polaków. Wiem, bo sam tego doświadczyłem. Pozdrawiam,i powodzenia w naprawie. :weedman: :weedman: :weedman:

: pt lip 20, 2007 23:01
autor: Kris-THC
Spoko. A co do kąta wtrysku to myślicie że źle rozrząd spięty? Zanim zaczipsuję auto chcę żeby wszystko grało. W dodatku wkur..ia mnie climatronik. Nie wywala błędów a rurka pod maską nie robi się zimna i nie dmucha chłodnym w środku. Zauważyłem że wiatrak na klimie też nie włączył się nigdy. Kompresor się załącza, klima nabita i szczelna ale zero chłodu. W prostej trójeczce nie miałem żadnych problemów a teraz proszę :panna:

: pt lip 20, 2007 23:21
autor: skubix
Kris-THC pisze:A co do kąta wtrysku to myślicie że źle rozrząd spięty? Zanim zaczipsuję auto chcę żeby wszystko grało.
Na to bym postawił. Nie ma się za bardzo czego innego czepić. :kac:

Kris-THC pisze:W dodatku wkur..ia mnie climatronik. Nie wywala błędów a rurka pod maską nie robi się zimna i nie dmucha chłodnym w środku. Zauważyłem że wiatrak na klimie też nie włączył się nigdy. Kompresor się załącza, klima nabita i szczelna ale zero chłodu. W prostej trójeczce nie miałem żadnych problemów a teraz proszę :panna:
Czy auto miało kiedyś dzwona? Może czujnika zewnętrznego klimy nie masz?? Ja miałem identycznie w A3

Proponuje sprawdzić w prosty sposób klimatronik czy nie ma błędów, a jak ma to jakie?? http://vwgolf.pl/index.php?id=klimatronik na pierwszej pozycji jak wejdziesz w opcje powinna być wartość 0.00 a jak nie to powinno ci pokazać jakąś liczbę i będziesz wiedział co siedzi.

Pozdro

Re: Silnik AHF rozjechany kąt wtrysku.

: sob lip 21, 2007 09:51
autor: mirass
jesli wykres nie miesci sie w skali to ma to znaczenie.zrob logi dynamiczne

: wt sie 07, 2007 10:21
autor: Kris-THC
Rozrząd wymieniony. W serwisie stwierdzono że pompa paliwa jest nowa wsadzona i było przestawienie o 180 stopni, gość potwierdził to po ściągnięciu pokrywy rozrządu i sprawdzeniu pozycji wałka. Kąt wtrysku spadł do wartości 60 i auto jeździ nieco lepiej ale to jeszcze nie to co być powinno. V-max nadal tylko 160km/h. Już nie wiem co mam robić bo w serwisie żadnych błędów nie stwierdzili.
Podaję logi:
na postoju:
http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... I5jUdDs3IA
z jazdy:
http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... AGnZdaPBAQ

: wt sie 07, 2007 12:01
autor: mirass
Kris-THC pisze:Rozrząd wymieniony. W serwisie stwierdzono że pompa paliwa jest nowa wsadzona i było przestawienie o 180 stopni, gość potwierdził to po ściągnięciu pokrywy rozrządu i sprawdzeniu pozycji wałka. Kąt wtrysku spadł do wartości 60 i auto jeździ nieco lepiej ale to jeszcze nie to co być powinno. V-max nadal tylko 160km/h. Już nie wiem co mam robić bo w serwisie żadnych błędów nie stwierdzili.
Podaję logi:
na postoju:
http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... I5jUdDs3IA
z jazdy:
http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... AGnZdaPBAQ
zrób porządne logi 003, 008 i 011 kanał ..od 1200-4000tys obr/min z nogą w podłodze
z tego co teraz widzę ze miedzy 1400-2000 masz niedoładowanie
i żeby było wsio widać zrób logi każdego kanału osobno

albo..podlec do mnie - masz ok.50km i prześwietlimy twoją fure :smoke:

: śr sie 08, 2007 22:38
autor: Kris-THC
Wymieniłem wszystkie wężyki od zaworów egr i turbiny oraz zamieniłem miejscami te zawory. Auto zbiera się trochę lepiej ale dalej ma sporego muła od dołu i V-max nadal tylko 160. Już nie wiem co mam robić. Kierownice raczej nie są zapieczone bo sztanga lekko się rusza i ładnie powraca. Jak przyłożyłem węża do ust i zassałem to też sztanga ładnie opadała :hmm: Po wyjęciu przepływki jest gorzej, po odpięciu czujnika ciśnienia też jest gorzej więc nadal jestem głupi. Serwis wyczaił przestawienie pompy jak zmieniali rozrząd i wszystko ustawione jest cacy (komp serwisowy podaje kąt wtrysku 60 i żadnych błędów). Zdziwiło mnie to że jest nowa pompa wtryskowa może ona wymaga jakiejś regulacji. W poniedziałek jadę do fachowca może on coś poradzi. Krew mnie już zalewa i łapy opadają. Nie ma to jak 1Z na czipsie to była jazda :satan: . Idę się napić...

[ Dodano: Sro Sie 08, 2007 23:16 ]
Po 2 browarach zastanawiam się czy to może być wina zapchanego kolektora dolotowego ale to chyba nie to. Sam zawór czy to przepustnica egr są czyściutkie więc kolektor chyba nie jest mocno zasyfiony. Auto najlepiej się zbiera w zakresie 2 do 3 tys. obrotów a przed i po jest kibel. Tak jak kocham TDI tak ten zaczyna mnie mocno *#cenzura#*.ć.

: czw sie 09, 2007 08:05
autor: cowboy
a z głupia frant zapytam może katalizator zabetonowany jest ?

poluzuj lub odkręć flansze wydechu i sie bujnij autkiem

: czw sie 09, 2007 09:48
autor: Kris-THC
Katalizator już wyprułem wcześniej i bez efektu. Jedynie turbo lepiej słychać.

: czw sie 09, 2007 15:53
autor: TomTDI
... zrób porządne logi 003, 008 i 011 kanał ..od 1200-4000tys obr/min z nogą w podłodze ...
ja bym ze swojej strony dodał: "obroty od 1200 do zamkniecia budzika" (chodzi przecież o Vmax)

i kanał 004 jak wyżej +na postoju+basic setting i wszystko bedzie wiadomo o pompie

: czw sie 09, 2007 18:08
autor: diaz34
A moze turbo sie juz konczy :hmm:

: pt sie 10, 2007 15:18
autor: Kris-THC
Ile powinna ładować turbina w AHF?
W poniedziałek jadę na diagnostykę to napiszę co autu dolega.

[ Dodano: Pią Sie 10, 2007 18:35 ]
Ogólnie to normalne że na wolnych obrotach słychać świst turbiny? W 1Z musiałem depnąć żeby świszczała. Jak na 3 biegu daje w pędzel to słychać syczenie tak jeszcze do prawie 4tys. obrt. Myślałem że to nieszczelność ale wtedy by chyba kopcił. Dziwne że na każdym biegu daję gaz w podłogę i zero kopcenia, nawet odrobiny a przecież katalizator wypatroszyłem. Trochę mi brakuje tej czarnej mgiełki za zderzakiem :hmm: