Strona 1 z 3

Overboost w AFN

: pt lip 20, 2007 18:25
autor: Grześko
Mam kłopot z dużym overboostem w AFN. Ciśnienie w piku potrafi sięgnąć 1,7bar potem spada do 0,9 i stabilizuje się na 1,2.
Wcześniej nie zwracałem tak na to uwagi, ale dzisiaj założyłem sobie wskaźnik ciśnienia doładowania i trochę mnie to zaczyna martwić.

Wrzucam kilka logów z serii, po chipie na ciśnieniu 1,14bar i 1,22bar.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Turbina z dołu zbiera się bardzo szybko co zresztą widać na logach, ale nie potrafi wyhamować z narastaniem ciśnienia, a potem szybko je zbija i znowu musi się bujać żeby osiągnąć zadane.
Co zrobić żeby to wyeliminować? Długość sztangi chyba OK bo współczynnik wypełnienia jest około 65%. Może ogranicznik (bo chyba takowy jest) wkręcić tak żeby kierownice mniej się zamykały bez obciążenia?
Zaznaczam że kierownice działają bez zarzutu, nie haczą, nie przycinają się. Sprawdzane kilka razy.
A może coś z gruszką, tylko nie wiem jak ją sprawdzić?

: pt lip 20, 2007 20:55
autor: cowboy
no niestety w VNT15 są takie overboosty... jak zmieniłem na GT17 to overboost był znikomy...

taki gwałtowny skok jest przy ostrym depnieciu...mozna to dopiescić w sofcie ale te turbiny tak mają

: pt lip 20, 2007 21:54
autor: Cinek
też mam vnt 15 i oboosty są podobne. po wyczyszczeniu kierownic troche lepiej-nie bije już 2,0 tylko 1,7 spada do 1,3 i tak trzyma

: sob lip 21, 2007 07:45
autor: Grześko
cowboy pisze:taki gwałtowny skok jest przy ostrym depnieciu...mozna to dopiescić w sofcie
Właśnie uysy próbował coś z tym zrobić co widać na logach po korekcie gdzie łagodniej dawkuje paliwo, ale mimo to trochę mnie to drażni.

Wczoraj trochę jeszcze pojeździłem i zauważyłem, że jadę sobie np. 100/h na piąteczce równo, pomuje wtedy jakieś 0,2 bar. Ściągam nogę z gazu na 1-2sek, wciskam gaz tak jak było poprzednio żebym nie przyspieszał, a turbina pompuje przez jakieś 2-3sek 0,5bar po czym opada na 0,2bar. To jest normalne?
Albo np rozpędzam się z gazem wciśniętym do połowy i to samo, czyli bieg np 2 gaz do połowy rozpędza się bardzo spokojnie, a przez pierwsze 2-3sek pompuje około 0,8-0,9 bara po czym spada na 0,4-0,5. Na każdym innym biegu jest to samo.
Mam wrażenie że po każdym ściągnięciu nogi z gazu (gdy podciśnienie jest największe, niski współczynnik wypełnienia w kanale 11, czyli turbina przygotowana do pompowania na maxa) turbina ma problem żeby zacząć regulować ciśnienie po wciśnięciu gazu. Nie może go zbić odpowiednio szybko, a jak już zbije to nawet do 0,8bar i znowu się musi bujać do 1,2bar.
A co myślicie o ograniczniku? Jakby go trochę wkręcił, czyli lekko uchylił kierownice, turbina wolniej by się zbierała, ale może i przeładowanie nie osiągałoby takich rozmiarów?

Cowboy, a masz pod ręką logi kanału 11 z tej turbinki która odmówiła współpracy?
Zobaczylibyśmy jak się zbierała z dołu. Może wolno i dlatego nie było przeładowań?

: sob lip 21, 2007 09:42
autor: rob555
tak jak cowboy pisze to male turbinki i lubia sie chwilowo rozkrecic. Mozesz o max 1 obr sztange wydluzyc. Posprawdzal bym tez czy cos nie chaczy sie w gruszcze ew kierownicach (brak plynnosci) i podmienil bym n75.
pozdr

: sob lip 21, 2007 10:40
autor: cowboy
Grześko pisze: Cowboy, a masz pod ręką logi kanału 11 z tej turbinki która odmówiła współpracy
mam logi z hamowni MAHA z VNT15 - i widać że ładnie pompuje

to było po korekcie softu żeby łagodnie narastał moment - ponieważ ciśnienie narastało stopniowo to i overboostu nie było :)

1071 1540,2 1142,4 24,7
1134 1550,4 1173 24,7
1260 1591,2 1264,8 17,9
1323 1632 1377 23,1
1428 1693,2 1479 28,7
1512 1744,2 1591,2 37,9
1596 1785 1703,4 44,2
1680 1815,6 1815,6 50,6
1785 1856,4 1907,4 53,8
1890 1927,8 2029,8 60,2
1995 2040 2182,8 67,3
2100 2131,8 2101,2 60,2
2142 2162,4 1978,8 55
2289 2213,4 2162,4 61
2331 2213,4 2264,4 61
2436 2233,8 2284,8 63
2478 2233,8 2182,8 59,4
2604 2244 2213,4 59,8
2667 2244 2244 60,6
2793 2244 2254,2 61
2835 2244 2264,4 61,8
2982 2244 2254,2 62,2
3045 2244 2244 61,8
3171 2244 2244 62,2
3234 2244 2233,8 61,8
3339 2244 2223,6 61,8
3423 2244 2223,6 61
3486 2244 2223,6 61
3591 2244 2213,4 59,4
3675 2244 2213,4 59,4
3780 2244 2203,2 59,4
3864 2244 2213,4 56,6
3969 2244 2213,4 57,4
4074 2244 2203,2 56,2


widać że idealnie pompuje... ale overboosty generalnie w VNT15 są i będą dlatego że wałek sie bardzo szybko buja i gruszka jest mniejsza niż w GT17 i lubi skokowo pracowac...

ps. to był program hardcore (1,25 Bar) bo już wiadomo było że będzie GT17 :)

: ndz lip 22, 2007 18:42
autor: Grześko
rob555 pisze:podmienil bym n75
N75 nowy (ten z nowszego golfa z inną wtyczką) i chyba tylko logi serii były na starym.
A czy możecie mi odpowiedzieć na poniższe pytania:
1. Jak jadę sobie np. 100/h na piąteczce równo, pomuje wtedy jakieś 0,2 bar. Ściągam nogę z gazu na 1-2sek, wciskam gaz tak jak było poprzednio żebym nie przyspieszał, a turbina pompuje przez jakieś 2-3sek 0,5bar po czym opada na 0,2bar. To jest normalne? Zaobserwowaliście coś takiego u siebie?
2. Albo np rozpędzam się z gazem wciśniętym do połowy i to samo, czyli bieg np 2 gaz do połowy rozpędza się bardzo spokojnie, a przez pierwsze 2-3sek pompuje około 0,8-0,9 bara po czym spada na 0,4-0,5. Na każdym innym biegu jest to samo. Też tak macie?
3. A co myślicie o ograniczniku? Jakbym go trochę wkręcił, czyli lekko uchylił kierownice, turbina wolniej by się zbierała, ale może i przeładowanie nie osiągałoby takich rozmiarów?
4. Zauważyłem jeszcze jedno. Tak jak pisałem w punkcie 1 ciśnienie chwilę jest 0,5bar i spada do 0,2bar, i wtedy (gdy ciśnienie już się trochę wyreguluje przy płynnej jeździe 100km/h) kropnę pedał w podłogę to tego przeładowania nie ma . No może podejdzie do 1,3 spadnie na 1,1 i ustabilizuje się na 1,2bar. A przy identycznej sytuacji czyli 100km/h zdejmę nogę z pedału na dosłownie 1-2s i kropnę go w podłogę wtedy doładowanie idzie do 1,5-1,6, spada do 0,9-1,0 i stabilizuje się na 1,2bar. I co Wy na to?

: ndz lip 22, 2007 20:55
autor: cowboy
Grześko pisze:kropnę go w podłogę wtedy doładowanie idzie do 1,5-1,6, spada do 0,9-1,0 i stabilizuje się na 1,2bar. I co Wy na to?
to normalne

overboosty tym wieksze im gwałtownierj atakujesz gaz... wtedy otwierają sie kierwnice i szybko narast prędkość i energia spalin

jak delikatnie dochodzisz do pełnego gazu - averboost jest mniejszy - możesz skrócić sztange o jeden obrót lub wykręcic o pół obrotu ogranicznik... ja u siebie jeszcze bede sie tym bawił w wolnej chwili..

: pn lip 23, 2007 20:26
autor: Grześko
cowboy pisze:możesz skrócić sztange o jeden obrót lub wykręcic o pół obrotu ogranicznik
Ja myślałem o czymś zupełnie odwrotnym, czyli o wkręceniu ogranicznika o np. 1 obrót, co spowodowałoby, lekkie uchylenie kierownic gdy grucha jest maksymalnie wciągnięta. Turbina wolniej by się rozkręcała, ale i przeładowanie powinno być mniejsze.
cowboy pisze:overboosty tym wieksze im gwałtownierj atakujesz gaz
Zgadzam się z Tobą, ale jak wytłumaczyć to, że gdy jadę tak z 10 sekund równo bez przyspieszania i tak jak napisałem turbina z doładowania 0,5 spadnie na 0,2 (choć nie wiem dlaczego tak się dzeje) i wtedy szybko wciskam gaz do dechy to przeładowania prawie nie ma tak jak na Twoich logach.

Spróbujcie odpowiedzieć mi na te moje 4 pytanka, a ja może jutro zrobię trochę logów do moich pytań :bigok:

: wt lip 24, 2007 11:29
autor: cowboy
Grześko pisze:cowboy napisał/a:
możesz skrócić sztange o jeden obrót lub wykręcic o pół obrotu ogranicznik

Ja myślałem o czymś zupełnie odwrotnym, czyli o wkręceniu ogranicznika o np. 1 obrót, co spowodowałoby, lekkie uchylenie kierownic gdy grucha jest maksymalnie wciągnięta. Turbina wolniej by się rozkręcała, ale i przeładowanie powinno być mniejsze.
moim zdaniem bardziej pomoże wydłużenie sztangi...musisz sparwdzić empoirycznie
Grześko pisze:Zgadzam się z Tobą, ale jak wytłumaczyć to, że gdy jadę tak z 10 sekund równo bez przyspieszania i tak jak napisałem turbina z doładowania 0,5 spadnie na 0,2 (choć nie wiem dlaczego tak się dzeje)
to normalne... gdyż doładowanie nie zalezy jedynie od położenia gazu :)
jak auto juz potrzebuje mniej mocy bo się rozpędziło to doładowanie spada do około 0,2Bara
Grześko pisze:wtedy szybko wciskam gaz do dechy to przeładowania prawie nie ma tak jak na Twoich logach
zalezy z jakich obrotów wciskach gaz do dechy... największe overboosty są jak np dodasz gazu, zdejmiesz noge z gazu na sekundę i znowu dodasz do dechy...

zalezy jak masz napisany program, bo np największe overboosty mozesz mieć w zakresie deptania przy największym momencie obr..

Grześko, sorki za pytanie, ale czy nie szukasz dziury w dupie ? :) overboosty są były i będą... to nic złego jeśli są krotkie i zbicie ciśnienia nie powoduje przymulenia auta - tzw skokowe regulowanie ciśnienia

ps. zrób log 010 pod obciązeniem - miałem zwiększone overboosty gdy pęknął mi węzyk w obudowie ECU i szalało cisnienie atmo..

: wt lip 24, 2007 12:00
autor: voss
cowboy,
cowboy pisze:overboosty są były i będą... to nic złego jeśli są krotkie i zbicie ciśnienia nie powoduje przymulenia auta - tzw skokowe regulowanie ciśnienia
z tym sa byly i beda.. masz racie, ale jesli sa do
Grześko pisze:potrafi sięgnąć 1,7bar potem spada do 0,9 i stabilizuje się na 1,2
to mysle ze 1,7 ( wychodze z zalozenia ze to 2700 mbar absolutne ) to jest to wykonczalnia do tej turbinki.

ale narazie nieogarniam tematu, nie rozumiem np.
Grześko pisze:tak jak napisałem turbina z doładowania 0,5 spadnie na 0,2
w jakich jednostkach to jest ? 1500 mbar absolutne ? toz to nie zadne przeladowanie

moze przyjmniemy ze cis. podajemy w mbar absolutne bo juz mi sie jakos mydli.

: wt lip 24, 2007 12:21
autor: cowboy
voss pisze:Grześko napisał/a:
potrafi sięgnąć 1,7bar potem spada do 0,9 i stabilizuje się na 1,2
to mysle ze 1,7 ( wychodze z zalozenia ze to 2700 mbar absolutne ) to jest to wykonczalnia do tej turbinki.
czyli 2700 absolutnie - VNT 15 bardzo szybko się bujają - i na wskaźniku doładowania ten overboost jest dosłownie takim wahnięciem wskazówki - inna sprawa czy to nie bezwładość wskażnika ?
voss pisze:w jakich jednostkach to jest ? 1500 mbar absolutne ? toz to nie zadne przeladowanie

moze przyjmniemy ze cis. podajemy w mbar absolutne bo juz mi sie jakos mydli.
tu tez chodzi że ponad atmo, czyli jedzie sobie Grześko, np na V biegu 120km.h - lekko naciska gaz i widzi na wskaźniku 0,5 (czyli 1500 mBar) i po chwili spada o 0,2 (1200 mBar)

[ Dodano: Wto Lip 24, 2007 12:22 ]
dodam że VNT15 mają (zwłaszcza 10 letnie) tendencję do skokowej regulacji ciśnienia

: wt lip 24, 2007 12:50
autor: voss
cowboy,

dzieki za wyjasnienia
alle tak jak ja to widze to bez logow nic sie tu niewymysli . Sam wskaznik b. dobra zecz ale jak niemam wymaganego i wypelnienia impulsu ( szczegulnie w modzie ) to wcale ten wskaznik do mnie nie przemawia.

: wt lip 24, 2007 12:56
autor: cowboy
voss pisze:bez logow nic sie tu niewymysli
logi są w pierwszym poście tego tematu