Strona 1 z 2

spadające obroty/moc

: czw lip 19, 2007 22:11
autor: vwlubek
Już kiedyś poruszałem na forum temat spadających obrotów w SB w zależności od obciążenia silnika(dogrzewanie świec, wspomaganie kierownicy,klimatyzacja,załaczony wentylator) i np temperatury tzn po dłuższym postoju w korku silnik słabnie i spadają mu obroty;( zastanawiam się co może być tego przyczyną??bo troszkę denerwuje taka słabość na niskich obrotach a jak się klimatyzacje włączy to na niskich obrotach w ogóle obciążenie dla silnika okrutne...czy skupić się na pompie,czy może mieć np za małe sprężanie??Miał ktoś podobnty przypadek?

: czw lip 19, 2007 22:23
autor: souler
do ilu obroty spadaja?

: czw lip 19, 2007 22:38
autor: vwlubek
byłem ostatnio u pompiarza z tą sprawą i zbadalismy obroty-zaraz po odpaleniu czyli jak jeszce świece grzały to miał 770 a jak się wyłaczyły to 925 , poza tym wykręcil mi taki zaworek w lewym górnyum narozniku pompy(stojac przed autem) i stwierdził,ze jest ok czy to był hydrauliczny regulator obrotów??(bo jakoś tak nie umiał mi jednoznacznie odpowiedzieć)...co do obrotów to ogólnie słaby jakis taki przy ruszaniu mi sie wydaje...a jak jest upal to stojąc kilka minut w korku obroty spadaja do poziomu podobnego jak przy świecach.

: pt lip 20, 2007 08:45
autor: PaddyX
Miałem podobny przypadek, u mnie była to pompa, możesz w prosty sposób sprawdzić polewając pompę wrzątkiem jeśli obroty spadną to znaczy ze nie trzyma ciśnienia. Przypadek był o tyle dziwny ze pompa mi padła i nie chciał na niej odpalić, kupiłem inna i działa natomiast ta uszkodzoną zawiozłem do pompiarza i stwierdził ze jest dobra i ciśnienie trzyma w normie, nie zakładałem jej z powrotem ale dziwne to trochę. w każdym razie na tej "nowej" (ze szrotu) nie mam problemów z obrotami.

: pt lip 20, 2007 21:30
autor: tresor
Mój problem troszkę podobny, bo jak włączam klimatyzację to spada moc silnika. Jak się jedzie to czuć niemal szarpnięcie, a jak stoi to obroty z około 800 spadają na 400. Kiedyś tak nie miałem, ostatnio to przyuważyłem. Może być problem z pompą? (golf IV, 1,4 16V 100KM, 2000 rok)

: pt lip 20, 2007 21:36
autor: PinkFloyd
Po prostu za mocno wkrecony jest wydatek szczatkowy, ne moze dziaąłc na gaz potem po nagrzaniu dzieja sie takie rzeczy i ludzie wymieniaja pompy ( jezeli pompa jest dobra ) Wykrec wydatek tak zeby nie działą na gaz i podkrec obroty przyspeiszaczem i nie beda spadac.

: pt lip 20, 2007 21:44
autor: souler
tresor pisze:Mój problem troszkę podobny, bo jak włączam klimatyzację to spada moc silnika. Jak się jedzie to czuć niemal szarpnięcie, a jak stoi to obroty z około 800 spadają na 400. Kiedyś tak nie miałem, ostatnio to przyuważyłem. Może być problem z pompą? (golf IV, 1,4 16V 100KM, 2000 rok)
u ciebie z pompa problemow raczej nie bedzie, bo to nie diesel :grin:

: pt lip 20, 2007 21:44
autor: vwlubek
PinkFoloyd czy możesz dać jakąś fotke i oznaczyć na niej po swoejmu sruby,zebym wiedział czym kręcic??z góry dzieki PS jesli trzeba to kiedys miałem gdzies zdjęcie pompy...

: pt lip 20, 2007 21:47
autor: tresor
SouleR pisze:
tresor pisze:Mój problem troszkę podobny, bo jak włączam klimatyzację to spada moc silnika. Jak się jedzie to czuć niemal szarpnięcie, a jak stoi to obroty z około 800 spadają na 400. Kiedyś tak nie miałem, ostatnio to przyuważyłem. Może być problem z pompą? (golf IV, 1,4 16V 100KM, 2000 rok)
u ciebie z pompa problemow raczej nie bedzie, bo to nie diesel :grin:
Ajt, moja wina, przeoczyłem :D
Mimo wszystko, jeśłi ktoś by coś wiedział, to proszę o poradę.

: pt lip 20, 2007 21:48
autor: souler
vwlubek pisze:PinkFoloyd czy możesz dać jakąś fotke i oznaczyć na niej po swoejmu sruby,zebym wiedział czym kręcic??z góry dzieki PS jesli trzeba to kiedys miałem gdzies zdjęcie pompy...
sruba pozioma z tylu pompy zabezpieczona czerwonym kapturkiem

: pt lip 20, 2007 21:51
autor: PinkFloyd
vwlubek pisze:PinkFoloyd czy możesz dać jakąś fotke i oznaczyć na niej po swoejmu sruby,zebym wiedział czym kręcic??z góry dzieki PS jesli trzeba to kiedys miałem gdzies zdjęcie pompy...
Proszę
Obrazek

: pt lip 20, 2007 21:55
autor: vwlubek
dzieki:)spróbuje jutro się tym pobawić i zobaczymy co z tego wyjdzie:)

: pt lip 20, 2007 21:57
autor: souler
PinkFloyd a czemu ustawiasz wydatek resztkowy, zeby nie reagowal od razu? ;> co to za metode masz?

: pt lip 20, 2007 22:06
autor: PinkFloyd
SouleR pisze:PinkFloyd a czemu ustawiasz wydatek resztkowy, zeby nie reagowal od razu? ;> co to za metode masz?
W ksiazce tak jest ze nie powinien reagowac na gaz. Ale wydatek najlepiej ustawia sie na stole pobierczym. Miałęm ten sam problem. Zrobiłem jak w ksiazce i jeszcze dalej spadały, jak facet wymontował na stół pobierczy pompę pokazał mi ze jeszcze wydatek działą na gaz i stad zaburzenia obrotów. Ustawiła na taki min poziom gdzie konczy sie reakcja na gaz i jest super nawet milimetr nie spadaja po katowaniu auta i kerceniu kierą, potem podkrecił je przyspeiszaczem i wszystko ustawił wg normy fabrycznej i jest :bigok: