spadające obroty/moc
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
spadające obroty/moc
Już kiedyś poruszałem na forum temat spadających obrotów w SB w zależności od obciążenia silnika(dogrzewanie świec, wspomaganie kierownicy,klimatyzacja,załaczony wentylator) i np temperatury tzn po dłuższym postoju w korku silnik słabnie i spadają mu obroty;( zastanawiam się co może być tego przyczyną??bo troszkę denerwuje taka słabość na niskich obrotach a jak się klimatyzacje włączy to na niskich obrotach w ogóle obciążenie dla silnika okrutne...czy skupić się na pompie,czy może mieć np za małe sprężanie??Miał ktoś podobnty przypadek?
byłem ostatnio u pompiarza z tą sprawą i zbadalismy obroty-zaraz po odpaleniu czyli jak jeszce świece grzały to miał 770 a jak się wyłaczyły to 925 , poza tym wykręcil mi taki zaworek w lewym górnyum narozniku pompy(stojac przed autem) i stwierdził,ze jest ok czy to był hydrauliczny regulator obrotów??(bo jakoś tak nie umiał mi jednoznacznie odpowiedzieć)...co do obrotów to ogólnie słaby jakis taki przy ruszaniu mi sie wydaje...a jak jest upal to stojąc kilka minut w korku obroty spadaja do poziomu podobnego jak przy świecach.
Miałem podobny przypadek, u mnie była to pompa, możesz w prosty sposób sprawdzić polewając pompę wrzątkiem jeśli obroty spadną to znaczy ze nie trzyma ciśnienia. Przypadek był o tyle dziwny ze pompa mi padła i nie chciał na niej odpalić, kupiłem inna i działa natomiast ta uszkodzoną zawiozłem do pompiarza i stwierdził ze jest dobra i ciśnienie trzyma w normie, nie zakładałem jej z powrotem ale dziwne to trochę. w każdym razie na tej "nowej" (ze szrotu) nie mam problemów z obrotami.
...a ósmego dnia Bóg stworzył wariata !!!!
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
u ciebie z pompa problemow raczej nie bedzie, bo to nie dieseltresor pisze:Mój problem troszkę podobny, bo jak włączam klimatyzację to spada moc silnika. Jak się jedzie to czuć niemal szarpnięcie, a jak stoi to obroty z około 800 spadają na 400. Kiedyś tak nie miałem, ostatnio to przyuważyłem. Może być problem z pompą? (golf IV, 1,4 16V 100KM, 2000 rok)
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Ajt, moja wina, przeoczyłemSouleR pisze:u ciebie z pompa problemow raczej nie bedzie, bo to nie dieseltresor pisze:Mój problem troszkę podobny, bo jak włączam klimatyzację to spada moc silnika. Jak się jedzie to czuć niemal szarpnięcie, a jak stoi to obroty z około 800 spadają na 400. Kiedyś tak nie miałem, ostatnio to przyuważyłem. Może być problem z pompą? (golf IV, 1,4 16V 100KM, 2000 rok)
Mimo wszystko, jeśłi ktoś by coś wiedział, to proszę o poradę.
W ksiazce tak jest ze nie powinien reagowac na gaz. Ale wydatek najlepiej ustawia sie na stole pobierczym. Miałęm ten sam problem. Zrobiłem jak w ksiazce i jeszcze dalej spadały, jak facet wymontował na stół pobierczy pompę pokazał mi ze jeszcze wydatek działą na gaz i stad zaburzenia obrotów. Ustawiła na taki min poziom gdzie konczy sie reakcja na gaz i jest super nawet milimetr nie spadaja po katowaniu auta i kerceniu kierą, potem podkrecił je przyspeiszaczem i wszystko ustawił wg normy fabrycznej i jestSouleR pisze:PinkFloyd a czemu ustawiasz wydatek resztkowy, zeby nie reagowal od razu? ;> co to za metode masz?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości