spadające obroty/moc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

spadające obroty/moc

Post autor: vwlubek » czw lip 19, 2007 22:11

Już kiedyś poruszałem na forum temat spadających obrotów w SB w zależności od obciążenia silnika(dogrzewanie świec, wspomaganie kierownicy,klimatyzacja,załaczony wentylator) i np temperatury tzn po dłuższym postoju w korku silnik słabnie i spadają mu obroty;( zastanawiam się co może być tego przyczyną??bo troszkę denerwuje taka słabość na niskich obrotach a jak się klimatyzacje włączy to na niskich obrotach w ogóle obciążenie dla silnika okrutne...czy skupić się na pompie,czy może mieć np za małe sprężanie??Miał ktoś podobnty przypadek?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw lip 19, 2007 22:23

do ilu obroty spadaja?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » czw lip 19, 2007 22:38

byłem ostatnio u pompiarza z tą sprawą i zbadalismy obroty-zaraz po odpaleniu czyli jak jeszce świece grzały to miał 770 a jak się wyłaczyły to 925 , poza tym wykręcil mi taki zaworek w lewym górnyum narozniku pompy(stojac przed autem) i stwierdził,ze jest ok czy to był hydrauliczny regulator obrotów??(bo jakoś tak nie umiał mi jednoznacznie odpowiedzieć)...co do obrotów to ogólnie słaby jakis taki przy ruszaniu mi sie wydaje...a jak jest upal to stojąc kilka minut w korku obroty spadaja do poziomu podobnego jak przy świecach.



Awatar użytkownika
PaddyX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sie 20, 2004 10:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: PaddyX » pt lip 20, 2007 08:45

Miałem podobny przypadek, u mnie była to pompa, możesz w prosty sposób sprawdzić polewając pompę wrzątkiem jeśli obroty spadną to znaczy ze nie trzyma ciśnienia. Przypadek był o tyle dziwny ze pompa mi padła i nie chciał na niej odpalić, kupiłem inna i działa natomiast ta uszkodzoną zawiozłem do pompiarza i stwierdził ze jest dobra i ciśnienie trzyma w normie, nie zakładałem jej z powrotem ale dziwne to trochę. w każdym razie na tej "nowej" (ze szrotu) nie mam problemów z obrotami.


...a ósmego dnia Bóg stworzył wariata !!!!

tresor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob mar 10, 2007 22:15
Lokalizacja: kraków/lja

Post autor: tresor » pt lip 20, 2007 21:30

Mój problem troszkę podobny, bo jak włączam klimatyzację to spada moc silnika. Jak się jedzie to czuć niemal szarpnięcie, a jak stoi to obroty z około 800 spadają na 400. Kiedyś tak nie miałem, ostatnio to przyuważyłem. Może być problem z pompą? (golf IV, 1,4 16V 100KM, 2000 rok)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 20, 2007 21:36

Po prostu za mocno wkrecony jest wydatek szczatkowy, ne moze dziaąłc na gaz potem po nagrzaniu dzieja sie takie rzeczy i ludzie wymieniaja pompy ( jezeli pompa jest dobra ) Wykrec wydatek tak zeby nie działą na gaz i podkrec obroty przyspeiszaczem i nie beda spadac.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lip 20, 2007 21:44

tresor pisze:Mój problem troszkę podobny, bo jak włączam klimatyzację to spada moc silnika. Jak się jedzie to czuć niemal szarpnięcie, a jak stoi to obroty z około 800 spadają na 400. Kiedyś tak nie miałem, ostatnio to przyuważyłem. Może być problem z pompą? (golf IV, 1,4 16V 100KM, 2000 rok)
u ciebie z pompa problemow raczej nie bedzie, bo to nie diesel :grin:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » pt lip 20, 2007 21:44

PinkFoloyd czy możesz dać jakąś fotke i oznaczyć na niej po swoejmu sruby,zebym wiedział czym kręcic??z góry dzieki PS jesli trzeba to kiedys miałem gdzies zdjęcie pompy...



tresor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob mar 10, 2007 22:15
Lokalizacja: kraków/lja

Post autor: tresor » pt lip 20, 2007 21:47

SouleR pisze:
tresor pisze:Mój problem troszkę podobny, bo jak włączam klimatyzację to spada moc silnika. Jak się jedzie to czuć niemal szarpnięcie, a jak stoi to obroty z około 800 spadają na 400. Kiedyś tak nie miałem, ostatnio to przyuważyłem. Może być problem z pompą? (golf IV, 1,4 16V 100KM, 2000 rok)
u ciebie z pompa problemow raczej nie bedzie, bo to nie diesel :grin:
Ajt, moja wina, przeoczyłem :D
Mimo wszystko, jeśłi ktoś by coś wiedział, to proszę o poradę.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lip 20, 2007 21:48

vwlubek pisze:PinkFoloyd czy możesz dać jakąś fotke i oznaczyć na niej po swoejmu sruby,zebym wiedział czym kręcic??z góry dzieki PS jesli trzeba to kiedys miałem gdzies zdjęcie pompy...
sruba pozioma z tylu pompy zabezpieczona czerwonym kapturkiem


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 20, 2007 21:51

vwlubek pisze:PinkFoloyd czy możesz dać jakąś fotke i oznaczyć na niej po swoejmu sruby,zebym wiedział czym kręcic??z góry dzieki PS jesli trzeba to kiedys miałem gdzies zdjęcie pompy...
Proszę
Obrazek



vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » pt lip 20, 2007 21:55

dzieki:)spróbuje jutro się tym pobawić i zobaczymy co z tego wyjdzie:)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lip 20, 2007 21:57

PinkFloyd a czemu ustawiasz wydatek resztkowy, zeby nie reagowal od razu? ;> co to za metode masz?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 20, 2007 22:06

SouleR pisze:PinkFloyd a czemu ustawiasz wydatek resztkowy, zeby nie reagowal od razu? ;> co to za metode masz?
W ksiazce tak jest ze nie powinien reagowac na gaz. Ale wydatek najlepiej ustawia sie na stole pobierczym. Miałęm ten sam problem. Zrobiłem jak w ksiazce i jeszcze dalej spadały, jak facet wymontował na stół pobierczy pompę pokazał mi ze jeszcze wydatek działą na gaz i stad zaburzenia obrotów. Ustawiła na taki min poziom gdzie konczy sie reakcja na gaz i jest super nawet milimetr nie spadaja po katowaniu auta i kerceniu kierą, potem podkrecił je przyspeiszaczem i wszystko ustawił wg normy fabrycznej i jest :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości