Strona 1 z 3

Zmiana doladowania...

: czw lip 19, 2007 10:59
autor: WoJtAsS
Witam...posiadam silnik 1.9 TDI 110KM , chcial bym sie zapytac o doladowanie...bo chce je troszke podkrecic w tym silniku,jakie doladowanie bedzie najlepsze nie zmienialac dawki paliwa?czy gdy podkrece doladowanie to analiza spalin sie zmieni??czy to ma jakis wplyw??

Mam jeszcze pytanie modulu...co to dokladnie jest??jaka spelnia role w silniku TDI??

Z gory dziekuje za pomoc

: czw lip 19, 2007 11:33
autor: voss
WoJtAsS pisze:bo chce je troszke podkrecic w tym silniku,jakie doladowanie bedzie najlepsze nie zmienialac dawki paliwa?
a mozesz zdradzic po co ? bo jakos nierozumiem, chcez zostawic dawke ( dokladnie ogr. dawki ) tak jak jest i tylko podniesc cis. doladowania ? a co teraz ci dymi ?

pozdr.
voss

: czw lip 19, 2007 11:40
autor: damcio151
WoJtAsS pisze:bo chce je troszke podkrecic w tym silniku,
a jak chcesz to zrobić :chytry:

: czw lip 19, 2007 11:44
autor: Corvax
WoJtAsS, poczytaj troszke na forum o chiptuningu - powinno Ci sie troche rozjaśnic - jesli myslisz o tym na powaznie daruj sobie moduł (box)

: czw lip 19, 2007 11:47
autor: homsky
Nic z tego nie rozumiem , WoJtAsS po jakiego grzyba chcesz zwiekszać cisnienie doładowania nie ruszając paliwa ??? Co chcesz tym osiagnąć ???

: czw lip 19, 2007 12:09
autor: WoJtAsS
Poprzez wieksze doladowanie uzykujesz wieksza moc...to logiczne...i z wlasnego doswiadczenia wiem( bo posiadam polo G40 turbo i zakres cisniena jest od 0.2 bara do 1,6 bara i w zaleznosci od ustawienia jest zupelnie inna jazda) i przy polowce praktycznie nie zmieniam paliwa!!i chce w TDI podniesc doladowanie z np. 0.7 bara do 0.9 bara...czy ktos juz jezdzil na takim doladowaniu?? a doladowanie zmienia sie w banalny sposob...klucz 10 i krecisz:D

: czw lip 19, 2007 12:14
autor: damcio151
WoJtAsS pisze:Poprzez wieksze doladowanie uzykujesz wieksza moc...to logiczne...i z wlasnego doswiadczenia wiem( bo posiadam polo G40 turbo i zakres cisniena jest od 0.2 bara do 1,6 bara i w zaleznosci od ustawienia jest zupelnie inna jazda) i przy polowce praktycznie nie zmieniam paliwa!!i
nie lejesz więcej gnoju , ni zyskujesz na mocy .... silnik na samym powietrzu nie jeździ
WoJtAsS pisze:a doladowanie zmienia sie w banalny sposob...klucz 10 i krecisz:D
:P chyba w TD , tu ECU wszystkim steruje , możesz teoretycznie podnieść ciśnienie , ale ECU i tak je zmniejszy

: czw lip 19, 2007 12:15
autor: Corvax
WoJtAsS pisze:a doladowanie zmienia sie w banalny sposob...klucz 10 i krecisz:D
no to spoko, nie zapomnij jeszcze obciać wiazki do ECU i wywalić N75, a i z pompą przydało by sie też cos wykombinować... :bajer:

: czw lip 19, 2007 12:16
autor: homsky
WoJtAsS pisze:a doladowanie zmienia sie w banalny sposob...klucz 10 i krecisz:D
w TD tak, ale w TDI nie
WoJtAsS pisze:Poprzez wieksze doladowanie uzykujesz wieksza moc
tak - ale w przypadku gdy z wieksza ilościa powietrza dostarczymy więcej paliwa, na samym powietrzu nie zwiększymy mocy

G40/60 a TD/TDI to dwie rózne bajki

[ Dodano: Czw Lip 19, 2007 12:17 ]
Corvax, damcio151, no widze hurtowo to samo powiedzielismy :bajer:

: czw lip 19, 2007 12:18
autor: damcio151
homsky pisze:Corvax, damcio151, no widze hurtowo to samo powiedzielismy
:bigok:

: czw lip 19, 2007 13:02
autor: voss
WoJtAsS,
WoJtAsS pisze:Poprzez wieksze doladowanie uzykujesz wieksza moc...to logiczne...i z wlasnego doswiadczenia wiem( bo posiadam polo G40 turbo i zakres cisniena jest od 0.2 bara do 1,6 bara i w zaleznosci od ustawienia jest zupelnie inna jazda)
no G40 turbo - takiego silnika nigdy niebylo chyba ze sam se do G40 turbo dobudowales. G40 to G-Lader

a co sie tyczy zwiekszenia cis. w bezynie - to zwiekszajac masse powietrza ( a to robisz zwiekszajac cis. ) automatycznie zwiekszasz ilosc bezyny. Bezyna sama to sobie ustawia bo musi chodzic ~ Lambda 1
W Dieslu jest zupelnie inaczej , Diesel chodzi w zakresie ~1,09 do nawet 20 Lambda ( no przy 20 to juz nawet wolne obr. sa mizerne ) i tu samo zwiekszenie massy powietrza ( zwiekszenie cis. doladowania ) nic nie da.
WoJtAsS pisze: chce w TDI podniesc doladowanie z np. 0.7 bara do 0.9 bara
twoj silnik ma ~0,9 Bar tzn dokladnie ma max. 1950 mbar

ale oczywiscie jesli jeszcze niejestes przekonnany to mozesz probowac zwiekszyc samo cis. ale tu polecam zmiane w ECU ( moda ) zadna mechaniczna przerobka nic nieda - no moze jedynie Notlauf

pozdr.
voss

: czw lip 19, 2007 14:33
autor: Cinek
:prayer: stary sprzedaj tego tdika bo zrobisz mu krzywde. to nie jest silnik dla idiotów :dupek:

: czw lip 19, 2007 15:45
autor: souler
Cinek pisze::prayer: stary sprzedaj tego tdika bo zrobisz mu krzywde. to nie jest silnik dla idiotów :dupek:
hehehe

: czw lip 19, 2007 15:52
autor: To_mas
Cinek pisze::prayer: stary sprzedaj tego tdika bo zrobisz mu krzywde. to nie jest silnik dla idiotów :dupek:
tez Ci to radze !! a wogole nie porównój kompresora z benzyny do turbiny w dieslu :))
Jak chcesz sie pobawić to zainwestuje chip !!!