Strona 1 z 1

Falujące ciśnienie turbo

: wt lip 17, 2007 23:42
autor: Egon PŃ
Witam
Zamontowałem sobie wskaznik cisnienia doladowania i okazalo sie ze mam na turbo 1.1 bara
Problem w tym ze na 3 biegu przy ok 90 zaczyna falowac cisnienie. Nagle gdzies ucieka.
Co oprucz węzy ktore powinienem sprawdzić (tylko nie wiem jak) moze to powodowac?
Dzieki

: wt lip 17, 2007 23:46
autor: twardy
mysle że to sprawka zaworka N75 , u mnie tez na wskazniku cisnie skakało , auto czesto łapało notlauf. Po wymianie zaworka wszystko jest w porządku cisnienie utrzymuje sie na około 08bara.

: śr lip 18, 2007 08:40
autor: Cinek
to jeszcze powiedz w którym silniku, bo w avatarze masz 2

: śr lip 18, 2007 11:07
autor: Egon PŃ
Wchodzac w post jest napisane MK III TDI , a wiec 1Z

: śr lip 18, 2007 12:05
autor: Maciuś01
Egon PŃ pisze:ze mam na turbo 1.1 bara
Z tego co mi wiadomo to w 1Z jest za dużo - zatem faktycznie wina N75

Tu w tej sprawie szpenio to Adamm

: śr lip 18, 2007 12:39
autor: Egon PŃ
Jak kupilem to mial zalorzony chip ktory nie dzialal wiec odlaczylem. Mysle ze turbo jest podkrecone dlatego 1.1 bara.

: śr lip 18, 2007 12:50
autor: Maciuś01
Egon PŃ pisze:chip ktory nie dzialal wiec odlaczylem
Turba nie da sie tak poprostu podkręcić to właśnie chip daje takie efekty że min. podnosi ciśnienie doładowania. Chyba że masz coś jeszcze grzebniete. Sprawdź to. A wogóle to falowanie ciśnienia jest wyznacznikiem. Chyba że zacznie łapać notlauf a wtedy masz czarno na białym raczej.

: śr lip 18, 2007 17:39
autor: twardy
Egon PŃ pisze:Mysle ze turbo jest podkrecone dlatego 1.1 bara.
zaworek jest po to żeby zmniejszyć cisnienie i nie przeładowywać .
dobrze by było gdybys zamienił sie z kims na prube zaworkami i wtedy zobaczysz ile bedzie na manometrze.
koszt nowego zaworka okolo 140zł , mozna jeszcze sprubowac go zreanimować
opis znajdziesz w dziale FAQ.

: czw lip 19, 2007 11:19
autor: Cinek
Egon PŃ pisze:Wchodzac w post jest napisane MK III TDI , a wiec 1Z
Egon PŃ pisze:Witam
Zamontowałem sobie wskaznik cisnienia doladowania i okazalo sie ze mam na turbo 1.1 bara
Problem w tym ze na 3 biegu przy ok 90 zaczyna falowac cisnienie. Nagle gdzies ucieka.
Co oprucz węzy ktore powinienem sprawdzić (tylko nie wiem jak) moze to powodowac?
Dzieki
wybacz, ale za cholere nie widze w poscie tego TDI :ass:

: czw lip 19, 2007 11:49
autor: Egon PŃ
Cinek pisze:
Egon PŃ pisze:Wchodzac w post jest napisane MK III TDI , a wiec 1Z
Egon PŃ pisze:Witam
Zamontowałem sobie wskaznik cisnienia doladowania i okazalo sie ze mam na turbo 1.1 bara
Problem w tym ze na 3 biegu przy ok 90 zaczyna falowac cisnienie. Nagle gdzies ucieka.
Co oprucz węzy ktore powinienem sprawdzić (tylko nie wiem jak) moze to powodowac?
Dzieki
wybacz, ale za cholere nie widze w poscie tego TDI :ass:
Wchodząc w post a nie na początku postu
Widac coś takiego
"[MK3 TDI] ¤ Falujące ciśnienie turbo" fakt ze dla przejzystosci powinienem jeszcze w pierwszym poscie napisac jaki dokladnie to silnik.

Znalazlem jeden wezyk w kiepskim stanie ale niestety naprawa jego nie przyniosla porzadanego rezultatu. Teraz jak depne na 2 biegu to chwilowo wskazowka dochodzi do 1.3 bara. (tylko chwilowo)
Generalnie jesli przyspieszam nie przekraczając 0.9 no nie faluje.
Jeszcze mam pytanie czy jesli kapie z IC olej to moze byc tam nieszczelny? Chodzi mi o to czy moze nagle uciekac tam powietrze skoro olej ucieka.

: czw lip 19, 2007 12:37
autor: Maciuś01
Egon PŃ pisze:Jeszcze mam pytanie czy jesli kapie z IC olej to moze byc tam nieszczelny? Chodzi mi o to czy moze nagle uciekac tam powietrze skoro olej ucieka.
Jeżeli kapie olej z ic tzn że jeszcz nieszczelnosc na wałku turbo. Inna awaria raczej bardziej kosztowna - regeneracja turbiny

: czw lip 19, 2007 16:17
autor: Egon PŃ
Maciuś01 pisze:
Egon PŃ pisze:Jeszcze mam pytanie czy jesli kapie z IC olej to moze byc tam nieszczelny? Chodzi mi o to czy moze nagle uciekac tam powietrze skoro olej ucieka.
Jeżeli kapie olej z ic tzn że jeszcz nieszczelnosc na wałku turbo. Inna awaria raczej bardziej kosztowna - regeneracja turbiny
Ja sie nie pytam czy mam turbo do regeneracji bo skoro olej kapie to wiadomo ze przepuszcza . Pytam sie czy powietrze moze tedy uciekac.

Teraz jednak wyklluczam tą mozliwos bo gdy mialem dziure w rurze to powietrze uciekalo jednostajnie a nie impulsowo.
Dlatego zostale N75. Mam vaga tylko jeszcze nie wiem jak zrobic te logi. Moglby mi ktos zrobic maly instruktarz?