Strona 1 z 2
Dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju
: pn lip 16, 2007 17:47
autor: Grześko
Czy ktoś z Was założył sobie w 1Z lub AFN coś takiego?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=215729943
Interesuje mnie gdzie wkręcić czujnik ciśnienia oleju który jest w zestawie? Jest jakieś miejsce, czy w miejsce czujnika ciśnienia który mam w aucie wkręcić trójnik i dopiero czujnik oryginalny i ten dodatkowy?
Trzeba wkręcać w głowicę, czy może w obudowie filtra oleju też jest miejsce (no i ciśnienie).

: pn lip 16, 2007 19:04
autor: souler
lulu popatrz pod maske na podstawke filtra i bedziesz wiedzial gdzie.
: pn lip 16, 2007 19:27
autor: Grześko
SouleR pisze:lulu popatrz pod maske na podstawke filtra i bedziesz wiedzial gdzie.
Zawsze byłem przekonany że filtr oleju nie jest pod ciśnieniem, ale z Twojej wypowiedzi wynika że filtr jest za pompą oleju.
Mam szukać jakiejś zaślepki?
: pn lip 16, 2007 19:53
autor: souler
gdyby filtr nie byl za pompa, to jak olej mialby przez niego przeplywac? w podstawce masz wkrecony czujnik cisnienia oleju. obok jest sruba. to wlasnie zamiast niej montujesz kolejny czujnik.
o masz fote co i jak, z tematu by cowboy
http://img424.imageshack.us/img424/5661/czujnikgt0.jpg
: pn lip 16, 2007 20:02
autor: Grześko
Wielkie dzięki.
Właśnie sprawdziłem w etce jaki jest gwint i wygląda na to że czujnik będzie pasował bez przejściówek.
: wt lip 17, 2007 09:07
autor: cowboy
Grześko pisze:Właśnie sprawdziłem w etce jaki jest gwint i wygląda na to że czujnik będzie pasował bez przejściówek.
będzie pasował

dabtuner ma też trójniki
wkręcasz w miejsce czujnika temp - jeśli nie masz MFA masz zaślepkę i kabelek luzem
pamiętaj tam jest gwint stozkowy więc całego nie wkręcisz tylko do oporu - widać to na mojej fotce
jeśli bedziesz miał trójnik to wkręcasz go w podstawkę - do jednego końca czujnik temp, do drugiego czujnik ciśnienia a w trzecią odnogę wkręcisz ori zaślepkę
: wt lip 17, 2007 16:21
autor: Grześko
Sprawdziłem i nie jest tak różowo jak mi się wydawało.
A mianowicie w podstawie filtra oleju mam już dwa czujniki. Lewy (jak stoję przodem do auta) taki mały i wydaje mi się że jest od temperatury oleju MFA. Prawy większy (na klucz chyba 17) pewnie od ciśnienia oleju. W głowicy też jest czujnik chyba identyczny jak ten prawy i też od ciśnienia oleju.
W takim wypadku nie wiem gdzie byłoby lepiej wkręcić trójnik (bo chyba już luźnych miejsc nie ma) ale chyba zamiast któregoś czunika ciśnienia, bo jak czujnik temperatury wepnę w trójnik w którym nie ma przepływu oleju to będzie oszukiwał. A na ciśnienie nie będzie to miało żadnego wpływu.
Może w głowicę wkręcić trójnik?
: wt lip 17, 2007 16:25
autor: cowboy
Grześko pisze:wydaje mi się że jest od temperatury oleju MFA. Prawy większy (na klucz chyba 17) pewnie od ciśnienia oleju
tak dokładnie jest
moim zdaniem wkręć trójnik w mniejszy od MFA bo tam pasuje - w trójnik
wkręciśz MFA (temp), customowy temp i cisnienie oleju - przepływ oleju tam musi widać jest w całej podstawce ?
: wt lip 17, 2007 16:26
autor: souler
wkreca sie trojnik i podlacza all przy filtrze. bedzie dobrze, a o przeklamanie temp sie nie martw. wiadomo, ze jak bedzie blisko 120 to trzeba dach mu ochlonac.
: wt lip 17, 2007 16:33
autor: cowboy
mi się wydaje że bliższa prawdy jest temp w podstawce filtra niż w korku spustowym (są takie czujniki)
: wt lip 17, 2007 16:44
autor: Grześko
cowboy pisze:moim zdaniem wkręć trójnik w mniejszy od MFA bo tam pasuje - w trójnik
Czy ja dobrze widzę?
Czy w tym trójniku jest jedna zaślepka?
W trójnik wkręcę najwyżej dwa, czyli od MFA i czujnik ciśnienia dołączony do wskaźnika.
[ Dodano: 17 Lip 2007 16:46 ]
cowboy pisze:korku spustowym
O co chodzi? Jaki korek?
A co myślicie o wkręceniu w głowicę tego trójnika?
: wt lip 17, 2007 17:52
autor: Corvax
BTW
moze ktos juz montował zegary z nowej serii :
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=213438285
za jakis miesiac przymierzam sie do wymiany - nie wiecie jak to sie sprawuje?
: wt lip 17, 2007 18:13
autor: cowboy
Grześko pisze:Czy w tym trójniku jest jedna zaślepka?
W trójnik wkręcę najwyżej dwa, czyli od MFA i czujnik ciśnienia dołączony do wskaźnika.
Grześko, no to ją wykręcasz
przecież trójnik ma 3 wyjścia, czylo OK ? czyżnt ?
Grześko pisze:O co chodzi? Jaki korek?
o kroek spustowy w misce - ale moim zdaniem tam są inne temperatury - ja jeżdże bez osłony i nie zanotowałm jakiegoś obniżenia w te upały
Grześko pisze:A co myślicie o wkręceniu w głowicę tego trójnika?
w głowicy masz dojście do oleju ?
tam to pewnie całkiem wysokie temp oleju będą
Corvax pisze:za jakis miesiac przymierzam sie do wymiany
a jak wygląda ciśnienie oleju -tzn w jakim zakresie jest w zalezności od obrotów się zmienia bardzo, czy bardziej od zmian temp oleju ? zastanawaim się nad dodatkowym zegarem...
: wt lip 17, 2007 18:23
autor: Grześko
cowboy pisze: Grześko, no to ją wykręcasz
przecież trójnik ma 3 wyjścia, czylo OK ? czyżnt ?
Właśnie chodzi mi o to żeby jedna zaślepka była. Trójnik ma trzy wyjścia na czujniki a 4 do wkręcenia w miejsce ori czujnika.
cowboy pisze:kroek spustowy w misce
No na to to bym nie wpadł.
cowboy pisze:w głowicy masz dojście do oleju ?
Wydaje mi się że ten czujnik który jest wkręcony w głowicę z prawej strony jak stoisz przodem do silnika jest właśnie od oleju.
cowboy pisze:a jak wygląda ciśnienie oleju
Ciśnienie zmienia się sporo. Minimalne wydaje mi się że będzie koło 2 bar a maksimum 5 bar, ale głowy nie dam. Będize się zmieniać na pewno w zależności od temperatury, od obrotów i wydaje mi się że od stopnia zużycia oleju.