Dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju

Post autor: Grześko » pn lip 16, 2007 17:47

Czy ktoś z Was założył sobie w 1Z lub AFN coś takiego?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=215729943
Interesuje mnie gdzie wkręcić czujnik ciśnienia oleju który jest w zestawie? Jest jakieś miejsce, czy w miejsce czujnika ciśnienia który mam w aucie wkręcić trójnik i dopiero czujnik oryginalny i ten dodatkowy?
Trzeba wkręcać w głowicę, czy może w obudowie filtra oleju też jest miejsce (no i ciśnienie). :helm:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lip 16, 2007 19:04

lulu popatrz pod maske na podstawke filtra i bedziesz wiedzial gdzie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pn lip 16, 2007 19:27

SouleR pisze:lulu popatrz pod maske na podstawke filtra i bedziesz wiedzial gdzie.
Zawsze byłem przekonany że filtr oleju nie jest pod ciśnieniem, ale z Twojej wypowiedzi wynika że filtr jest za pompą oleju.
Mam szukać jakiejś zaślepki?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lip 16, 2007 19:53

gdyby filtr nie byl za pompa, to jak olej mialby przez niego przeplywac? w podstawce masz wkrecony czujnik cisnienia oleju. obok jest sruba. to wlasnie zamiast niej montujesz kolejny czujnik.

o masz fote co i jak, z tematu by cowboy ;)
http://img424.imageshack.us/img424/5661/czujnikgt0.jpg
Ostatnio zmieniony pn lip 16, 2007 19:55 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pn lip 16, 2007 20:02

Wielkie dzięki.
Właśnie sprawdziłem w etce jaki jest gwint i wygląda na to że czujnik będzie pasował bez przejściówek.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 17, 2007 09:07

Grześko pisze:Właśnie sprawdziłem w etce jaki jest gwint i wygląda na to że czujnik będzie pasował bez przejściówek.
będzie pasował :) dabtuner ma też trójniki

wkręcasz w miejsce czujnika temp - jeśli nie masz MFA masz zaślepkę i kabelek luzem :)

pamiętaj tam jest gwint stozkowy więc całego nie wkręcisz tylko do oporu - widać to na mojej fotce

jeśli bedziesz miał trójnik to wkręcasz go w podstawkę - do jednego końca czujnik temp, do drugiego czujnik ciśnienia a w trzecią odnogę wkręcisz ori zaślepkę



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt lip 17, 2007 16:21

Sprawdziłem i nie jest tak różowo jak mi się wydawało.
A mianowicie w podstawie filtra oleju mam już dwa czujniki. Lewy (jak stoję przodem do auta) taki mały i wydaje mi się że jest od temperatury oleju MFA. Prawy większy (na klucz chyba 17) pewnie od ciśnienia oleju. W głowicy też jest czujnik chyba identyczny jak ten prawy i też od ciśnienia oleju.
W takim wypadku nie wiem gdzie byłoby lepiej wkręcić trójnik (bo chyba już luźnych miejsc nie ma) ale chyba zamiast któregoś czunika ciśnienia, bo jak czujnik temperatury wepnę w trójnik w którym nie ma przepływu oleju to będzie oszukiwał. A na ciśnienie nie będzie to miało żadnego wpływu.
Może w głowicę wkręcić trójnik?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 17, 2007 16:25

Grześko pisze:wydaje mi się że jest od temperatury oleju MFA. Prawy większy (na klucz chyba 17) pewnie od ciśnienia oleju
tak dokładnie jest :)

moim zdaniem wkręć trójnik w mniejszy od MFA bo tam pasuje - w trójnik
Obrazek

wkręciśz MFA (temp), customowy temp i cisnienie oleju - przepływ oleju tam musi widać jest w całej podstawce ?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt lip 17, 2007 16:26

wkreca sie trojnik i podlacza all przy filtrze. bedzie dobrze, a o przeklamanie temp sie nie martw. wiadomo, ze jak bedzie blisko 120 to trzeba dach mu ochlonac.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 17, 2007 16:33

mi się wydaje że bliższa prawdy jest temp w podstawce filtra niż w korku spustowym (są takie czujniki)



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt lip 17, 2007 16:44

cowboy pisze:moim zdaniem wkręć trójnik w mniejszy od MFA bo tam pasuje - w trójnik
Czy ja dobrze widzę?
Czy w tym trójniku jest jedna zaślepka?
W trójnik wkręcę najwyżej dwa, czyli od MFA i czujnik ciśnienia dołączony do wskaźnika.

[ Dodano: 17 Lip 2007 16:46 ]
cowboy pisze:korku spustowym
O co chodzi? Jaki korek?


A co myślicie o wkręceniu w głowicę tego trójnika?
Ostatnio zmieniony wt lip 17, 2007 16:48 przez Grześko, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt lip 17, 2007 17:52

BTW
moze ktos juz montował zegary z nowej serii :
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=213438285

za jakis miesiac przymierzam sie do wymiany - nie wiecie jak to sie sprawuje?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 17, 2007 18:13

Grześko pisze:Czy w tym trójniku jest jedna zaślepka?
W trójnik wkręcę najwyżej dwa, czyli od MFA i czujnik ciśnienia dołączony do wskaźnika.
:) Grześko, no to ją wykręcasz :)

przecież trójnik ma 3 wyjścia, czylo OK ? czyżnt ?
Grześko pisze:O co chodzi? Jaki korek?
o kroek spustowy w misce - ale moim zdaniem tam są inne temperatury - ja jeżdże bez osłony i nie zanotowałm jakiegoś obniżenia w te upały
Grześko pisze:A co myślicie o wkręceniu w głowicę tego trójnika?
w głowicy masz dojście do oleju ?
tam to pewnie całkiem wysokie temp oleju będą

Corvax pisze:za jakis miesiac przymierzam sie do wymiany
a jak wygląda ciśnienie oleju -tzn w jakim zakresie jest w zalezności od obrotów się zmienia bardzo, czy bardziej od zmian temp oleju ? zastanawaim się nad dodatkowym zegarem...



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt lip 17, 2007 18:23

cowboy pisze: Grześko, no to ją wykręcasz

przecież trójnik ma 3 wyjścia, czylo OK ? czyżnt ?
Właśnie chodzi mi o to żeby jedna zaślepka była. Trójnik ma trzy wyjścia na czujniki a 4 do wkręcenia w miejsce ori czujnika.
cowboy pisze:kroek spustowy w misce
No na to to bym nie wpadł.
cowboy pisze:w głowicy masz dojście do oleju ?
Wydaje mi się że ten czujnik który jest wkręcony w głowicę z prawej strony jak stoisz przodem do silnika jest właśnie od oleju.
cowboy pisze:a jak wygląda ciśnienie oleju
Ciśnienie zmienia się sporo. Minimalne wydaje mi się że będzie koło 2 bar a maksimum 5 bar, ale głowy nie dam. Będize się zmieniać na pewno w zależności od temperatury, od obrotów i wydaje mi się że od stopnia zużycia oleju.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości