Strona 1 z 2

Źle założyłem uszczelkę pod pokrywą zaworów?

: pn lip 16, 2007 12:37
autor: Yanooo
Witam!

Podjąłem sie kilka dni temu samodzielnej wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów. Postępowałem zgodnie z instrukcjami z tego forum. Uszczelka jest firmy AJUSA (60zł), gumowa, w zestawie z 6 małymi uszczelkami pod śruby na pokrywie. Małe uszczelki poszly w miejsce starych, nowa uszczelka została położona na suchą, wyczyszczoną benzyną ekstrakcyjną powierzchnię. Położyłem BEZ silikonu. Po 120 kilometrach jeszcze troche dokrecilem "Do oporu" sruby. Zauwazylem juz nastepnego dnia niewielka plame w garazu. Sprawdzilem skad sie bierze ten olej i okazuje sie ze o ile przed wymiana lało sie troszke z przodu pokrywy, to teraz leje sie i to obficie z tyłu, od strony sprężarki. Co robić? Kupić znowu nową uszczelkę i jechac do mechanika z prawdziwego zdarzenia?

: pn lip 16, 2007 15:10
autor: gruchol
Yanooo,
Mozesz mieć krzywy dekiel od pokrywy zaworow, albo góre glowicy nie zauwazalna dla oka... Jedynie najtanszym kosztem sprubować położyc na silikonie...
Miałem kiedyś taki problem w starym vw jetta, dopiero jak polozylem silikon to przestalo ciec, a tak co przykrecilem to gdzie indziej cieklo

: pn lip 16, 2007 15:49
autor: Yanooo
Moje podejrzenia idą własnie w stronę krzywego dekla bo "na odwrót" się uszczelki nie da zalozyć. Jaki silikon polecacie? Wiem ze odporny na temperature i olej, ale jakis konkretny?
Może coś takiego: http://www.allegro.pl/item213403469_sil ... zarny.html

I jeszcze pytanie czy tą raz założoną uszczelkę można po rozkręceniu i zdjęciu pokrywy, założyć ponownie na silikonie czy kupić nową?

: pn lip 16, 2007 15:51
autor: Maciuś01
Yanooo pisze:Po 120 kilometrach jeszcze troche dokrecilem "Do oporu" sroby
A nie przesadziłeś z tym oporem i nie pogiąłeś pokrywy. Bo to niestety na to wygląda. Niestety

: pn lip 16, 2007 15:58
autor: Yanooo
Nie jestem jakimś osiłkiem i mam czucie w rękach, dokręciłem tak, żeby klucz napotkał na w miare silny opór, ale bez przesady. Może poprzedni właściciel tak tą pokrywę zwichrował.

: pn lip 16, 2007 16:02
autor: gruchol
Yanooo,
ten silikon jest wporzadku, uzywamy go czsami (jak braknie nam tuby) na warsztacie i narazie nie bylo problemu... Nie zebysmy heniowali ale nie ktorzy chca na silikonie, czasami krzywe dekle i juz nic nie zrobisz...

Tylko jakis drogi, mogę Ci zalatiwc za 8zl taka tubke+koszt wysylki

Mozesz sprubowac na tej starej uszczelce, nie masz nic do stracenia jedynie troche silikonu a moze akurat bedzie sie cos dalo jeszcze z niej zrobic.

: pt sie 17, 2007 00:03
autor: abrover
Powiem Wam że przy starych silnikach gdy dokładnie nie wiadomo jak prosta jest ta pokrywa lepiej zrobić porządnym silikonem, ja uszczelniałem oryginalnym silikonem VAG (VW, Audi, Seat, Skoda) zarówno miskę olejową jak i pokrywę zaworów i mowie Wam że to jest najlepszy i najtańszy sposób, ja co prawda robiłem to w BMW, ale silniczek mam teraz suchutki, zero wycieków

: pt sie 17, 2007 12:00
autor: PinkFloyd
To normalne u mnie wymieniłęm 2 Ajusy i dalej było to samo, kupiłem nową i silikon dedykowany do VW- z tego co wiem to w Mk IV TDI wszystko sie robi na silikon i taki kupiłem, wczesniej był inny i ciekło ( widocznie VW w MK IV zmieniło technologię ). Koniecznie silikon musi byc bezoctowy przeznaczony do uszczelnienia elementów silnika a nie zwykły wysokotemperaturowy-ten sie rozpuszcza pod wpływem oleju i zapycha smok olejowy a tego ci nie zycze. Zdjełem pokrywe wszystko umyłem denaturatem - pamiętaj dobrze oczyśc otwory do mocowania uszczelki w lewym rogu głowicy- najlepiej patyczkiem do uszu i np. denaturatem, potem lekko wszystko zamtowiłem papierem ściernym, tak samo pokrywe od wewnetrznej strony tam gdzie bedzie uszczelka. Nałożyłem silikon na górną cześc i na pokrywe ( dokłądnie wszystkie powierzchnie a szczególnie wszystkie rogi i lewe i prawe wyżłobienie na kółko- tak samo na pokrywie), odczekałałem 10 min jak podaje producent silikonu nałożyłem usczelkę i pokrywe i zakreciłęm do końca- tu nie przeciagniesz uszczelki bo sa ograniczniki na śrubach i trzeba dokrecić je do końca. Potem nie odpalałem tylko zostawiłem auto na 12h żeby silikon się utwardził. Rano już było :bigok: Przejechałem juz 3 tys km i jest :bigok: Duzy błąd to tez ten ze jedzie sie zaraz po założeniu silikonu, ja zostawiłęm na noc nie odpalając autka i łądnie zastygł- i masz pewnośc ze nie pójdzie silikon z olejem do miski.
Pozdrawiam

Re: Źle założyłem uszczelkę pod pokrywą zaworów?

: ndz sie 19, 2007 18:03
autor: RobertP
Yanooo pisze:jeszcze troche dokrecilem "Do oporu" sruby.
to uważaj żebyś tych śrub nie ukręcił bo narobisz sobie kłopotów
ale i to da sie naprawić jak gwint pójdzie w mostku lub śruba pęknie
Yanooo pisze:Co robić?
zdejmij pokrywę, możesz ją dookoła na rancie lekko opukać gumowym
młotkiem, i uszczelkę położyć na silikon tak jak napisał PinkFloyd
a silikonik wysokoteperaturowy koloru grafitowego lub szarego i czerwonego
w niewielkiej tubce ale wystarczającej ilości możesz kupić na stacji Orlenu za 11zł
jest to sprawdzone i działa i nie cieknie :bigok: :jezor:

: ndz sie 19, 2007 21:29
autor: souler
bedzie cieklo nawet na silikonie. poczekajcie :)

: ndz sie 19, 2007 21:40
autor: PinkFloyd
SouleR pisze:bedzie cieklo nawet na silikonie. poczekajcie :)
W MK IV TDI 2 lata i nie cieknie u mnie juz 3 miesiace jazdy w upały i suchutko tylko musi byc dobry silikon, na badziewiaku tez ciekło po czasie. Sądze ze juz nie bedzie

: ndz sie 19, 2007 22:41
autor: souler
mi tez trzymalo kilka miechow. silikon mam reinza. mozliwe, ze dekiel krzywy, ale narazie mnie to wali. rozbierze sie silnik to przy okazji taka *#cenzura#* sie zrobi.

: pn sie 20, 2007 03:14
autor: MAREK ZIELINSKI
ZAPEWNIAM CIE DROGI TOWARZYSZU ZE JEZELI DOKLADNIE WYCZYSCISZ WPUST I BRZEGI PREPARATEM DO CZYSZCZENIA SILNIKA A USZCZELKE BENZYNOM EKSTRAKCYJNOM I POSMARUJESZ BRZEGI/WPUSTY NA POKRYWIE/BLOKU SILIKONEM W TUBCE Z LOGIEM VW/AUDO/SKODA/SEAT I OCZYWISCIE UWAZAJAC ZEBY NIE DAC ZA DUZO SILIKONU NO I PAMIENTAC TRZEBA ZEBY OCZYWISCIE PRZECZEKAC ZE DWIE GODZINKI AZ SILIKON WYSCHNIE SCIONC NADMIAR I MOZNA SMIGAC I NIC NIE BENDZIE CIEKLO JAK DOBRZE ZROBISZ W OBECNYCH VW TECHNOLOGIA PRODUCENTA NAKAZUJE NP MISKE OLEJOWA Z BLOKIEM USZCZELNIAC SILIKONEM CORAZ WIECEJ SILIKONU W NOWYCH ALTACH JEST TAKZE NIE MA PROBLEMU A CO SRUB TO PANOWIE NIE DRUTUJMY NIE ZADNE DO OPORU NIE DO OPORU TYLKO PO TO JEST TAM USTALONA LICZBA SRUB W ODPOWIEDNIEJ ODLEGLOSCI OD SIEBIE ZEBY BYLY ONE DOKRENCANE ODPOWIEDNIMI MOMENTAMI ABY MOMENTY SCISKAJACE USZCZELNIENIE BYLY ODPOWIEDNIO ROZLOZONE I NIE POWODOWALY ZADNYCH NAPREZEN BLOKU LUB POKRYWY PODCZAS PRACY CIEPLNEJ MATERIALU JAK KTOS PISZE ZE MA KRZYWA POKRYWE TO NA 99% DLATEGO BO JAKIS PAN MAJSTER HENIO SIERSCIUCH CO SIE SPIESZYL DO DOMU NA ZUPE GRZYBOWA KRECIL KAZDA SRUBE DO OPORU NA WYCZUCIE PO TO PRODUCENT WYMYSLIL WSZELAKIE PARAMETRY PODCZAS NAPRAWY WG TECHNOLOGII PRODUCENTA ZEBY SIE ICH TRZYMAC CO ZAGWARANTUJE TRWALOSC SILNIKA I BRAK PLAM OD WSZELAKICH PLYNOW EKSPLOATACYJNYCH POD SAMOCHODEM POZDRAWIAM MAREK Z GDYNI

: pn sie 20, 2007 05:46
autor: souler
uzywaj znakow interpunkcyjnych i pisz malymi literami. szybciej wtedy dotrzesz do ludzi niz tym krzykiem