Strona 1 z 1
Brak wysokich obrotów, przekłamania komputera
: ndz lip 15, 2007 23:41
autor: agn
Witam. W niedawno zakupionym pasku 1,9 tdi, 110km AFN 1998r. brak jest dynamiki. Silnik rozkręca się max do 2200 obr. i to tylko na niższych biegach. Na wyższych jest jeszce gorzej choć da się rozbujać do 170km (więcej nie próbowałem). Vag wsazuje 90% sprawności turbo, przepływomierz wymieniony na nowy (przed wymianą było jeszcze gorzej). Czy przyczyną tego może być zaworek N75?. Drugą rzecza są przekłamania komp. w/g którego średnie spalanie to ok 10 lit. a w/g moich pomiarów wychodzi 5,5 lit. Panowie proszę o pomoc i z góry dziękuję.
: ndz lip 15, 2007 23:44
autor: damcio151
agn pisze:Czy przyczyną tego może być zaworek N75?
zamień miejscami N75 z N18 od EGR i zobacz jak będzie
: pn lip 16, 2007 14:33
autor: agn
Auto ma na bigu jałowym niskie obroty ok. 500-600. Czy przestawiony rozrząd- najprawdopodobniej na pompie może mieć na to wpływ? Piszę o tym rozrządzie bo silnik głośno pracuje i strasznie klekocze.
: pn lip 16, 2007 14:38
autor: damcio151
Piszę o tym rozrządzie bo silnik głośno pracuje i strasznie klekocze.
bo to diesel

i przy tak niskich obrotach będzie klekotał
agn pisze:Czy przestawiony rozrząd- najprawdopodobniej na pompie może mieć na to wpływ?
jakbyś miał przestawiony rozrząd to auto by nie równo pracowało , kopciło itp
agn pisze:Auto ma na bigu jałowym niskie obroty ok. 500-600.
bardzo niskie , podłącz go pod vag-com i zobacz czy nie ma błędów ..... obroty zmalały tak z dnia na dzień

ciekawe co to spowodowało takie zmiany
: pn lip 16, 2007 15:32
autor: agn
Gdy go sprowadziłem( mam go 2 tyg.) też miał takie niskie obroty i był strasznie zamulony, ale pracował znacznie ciszej. Wymieniony był rozrząd (nie przeze mnie, nie znam się aż tak dobrze) i przepływomierz. Dynamika troche sie poprawiła (ale dalej to nie jest to), ale silnik znacznie głośnij zaczął pracować.
: pn lip 16, 2007 15:35
autor: damcio151
Gdy go sprowadziłem( mam go 2 tyg.) też miał takie niskie obroty i był strasznie zamulony, ale pracował znacznie ciszej. Wymieniony był rozrząd (nie przeze mnie, nie znam się aż tak dobrze) i przepływomierz. Dynamika troche sie poprawiła (ale dalej to nie jest to), ale silnik znacznie głośnij zaczął pracować.
na vagu są takie same obroty jakie pokazuje wskaźnik w zegarach

: pn lip 16, 2007 15:58
autor: agn
Tego nie wiem. Gość który miał Vaga wydawał się czający , ale może coś przeoczył z tymi obrotami. Na razie wyjechał na wywczas i nie mam gdzie tego sprawdzić.
[ Dodano: 16 Lip 2007 16:01 ]
Ale ewidentnie coś jest nie tak. Auto się toczy wrzucam 2, gazu ,a ono nic po 2-3 sek zaczyna przyspieszać.
: pn lip 16, 2007 16:04
autor: damcio151
agn pisze:Ale ewidentnie coś jest nie tak. Auto się toczy wrzucam 2, gazu ,a ono nic po 2-3 sek zaczyna przyspieszać.
dlatego trzeba mieć kogoś kto jest obcykany w VAG-com , jak będziesz miał dostęp do vaga , to zrób diagnozę dynamiczną i logi wklej na forum
: pn lip 16, 2007 16:21
autor: bizak
agn, koles ktory sprawdzal ci vagiem powinien ci rowniez powiedziec czy kat wtrysku jest prawidlowy (tzn rozrzad dobrze ustwiony) dziwie sie ze tego nie "zdiagnozowal"
przestawiony kat wtrysku ma jaknajbardziej wplyw na glosna prace silnika (klekotanie), silnik pracuje twardo i wydaje metaliczne stuki (to oczywiscie zalezy w ktora strone jest przestawiony i jak mocno), no i oczywiscie moze miec bardzo duzy wplyw na dynamike...jedz jeszcze raz do tego kolesia i niech ci sprawdzi ustawienie kata wtrysku (zaplon) i ewentualnie skoryguje, choc koretke kata wtrysku powinien ci zrobic ten mechanik co wymienial rozrzad...
: pn lip 16, 2007 16:47
autor: agn
Rozrząd i analizę vagiem robił mi ten sam koleś. Polecili mi go jako fachowca. Zreszta tak jak pisałem już przed wymianą rozrządu miał niskie obroty. Po wymianie roz. zaczął właśnie klekotać i twardo pracować. Słyszałem ze głośna praca po wymianie rozrządu to najprawdopodobnij przyspieszony zapłon na pompie. Ale te niskie obroty? 3000 obr. są dla niego nieosiągalne.