Strona 1 z 1
Szarpie na niskich obrotach od 3-go biegu wzwyż
: pt lip 13, 2007 22:34
autor: klekocix
Witam
Macie może pojęcie co powoduje szarpanie auta na niskich obrotach?
Otóż sprawa wygląda tak:
1,2 bieg, wszystko jest ok, wrzucam 3 bieg przy 2200RPM i zaczyna szarpać. Mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje oczywiście zdecydowaną reakcję czyli przyspieszenie oraz przestaje szarpać. Przy ok. 2200RPM wrzucam 4 czy 5 bieg i dalej szarpie, trochę przyspieszę i przestaje. Gdy ciągnę auto powiedzmy do 2600RPM i wyżej to szarpanie nie występuje.
Mogę wyeliminować wtryski (na tych z 1Z i z AFN dokładnie to samo), kąt wtrysku jest idealny, przepływomierz mam nowiutki fabryczny, komputer mam zawirusowany, N75 też mam 2-3 miesięczny.
Naprawdę zaczynam się tym irytować bo auto ma sporo mocy ale muszę za każdym razem porządnie wciskać gaz żeby nie szarpało (szarpie tak że aż wszystko w bagażniku słyszę jak się rusza).
: pt lip 13, 2007 22:39
autor: damcio151
odłącz wtyczkę od impulsatora na skrzyni biegów i zobacz jak będzie ..... nie będziesz widział z jaką prędkością jedziesz
: pt lip 13, 2007 22:42
autor: klekocix
A jeśli odłączę i przestanie szarpać? Będzie to oznaka uszkodzonego prędkościomierza, uszkodzonej skrzyni biegów a może jeszcze czegoś innego ?
: pt lip 13, 2007 22:43
autor: damcio151
klekocix pisze:A jeśli odłączę i przestanie szarpać? Będzie to oznaka uszkodzonego prędkościomierza, uszkodzonej skrzyni biegów a może jeszcze czegoś innego ?
będzie to oznaka zabrudzonego nastawnika
: pt lip 13, 2007 22:45
autor: klekocix
A możliwe że nastawnik przez rok czasu się zabrudził?
Bo na wiosnę zeszłego roku był czyszczony...
: pt lip 13, 2007 22:46
autor: damcio151
klekocix pisze:A możliwe że nastawnik przez rok czasu się zabrudził?
mało prawdopodobne , ale zawsze
klekocix pisze:Bo na wiosnę zeszłego roku był czyszczony...
kto Ci go czyścił

: pt lip 13, 2007 22:49
autor: klekocix
klekocix pisze:Bo na wiosnę zeszłego roku był czyszczony...
kto Ci go czyścił

[/quote]
Czyścił mi go Adamm, specjalista od pomp
Nie czyścił go dokładnie mi tylko poprzedniemu właścicielowi Goferka ale też klubowiczowi od obydwu kolegów dostałem potwierdzenie że ta czynność była wykonana na aucie.
: pt lip 13, 2007 22:56
autor: damcio151
klekocix pisze:Czyścił mi go Adamm, specjalista od pomp
Nie czyścił go dokładnie mi tylko poprzedniemu właścicielowi Goferka ale też klubowiczowi od obydwu kolegów dostałem potwierdzenie że ta czynność była wykonana na aucie.
a to bym się nie obawiał , że to nastawnik

teraz tylko trzeba myśleć co to ..... nie wtrysk , to może dostaje Ci się lewe powietrze gdzieś

: pt lip 13, 2007 23:08
autor: klekocix
Niedawno miałem nieszczelność na jednej z rur idących do intercoolera. Co ciekawe nie było słychać że ssie lewe powietrze ale okazało się że rura tak już była zmęczona że pękła w rękach przez co nie pompowało wogóle turbo.
Rura już wymieniona i dalej szarpie

: pt lip 13, 2007 23:09
autor: damcio151
klekocix pisze:Niedawno miałem nieszczelność na jednej z rur idących do intercoolera. Co ciekawe nie było słychać że ssie lewe powietrze ale okazało się że rura tak już była zmęczona że pękła w rękach przez co nie pompowało wogóle turbo.
Rura już wymieniona i dalej szarpie

nieszczelność w układzie paliwowym

: pt lip 13, 2007 23:11
autor: klekocix
Tu też dziwna sprawa, bo auto na zmienionym komputerze i wtryskach z AFN-a pali 5.5-6L w mieście a przy mocniejszym ciśnięciu max 7L więc raczej bardzo przyzwoicie... Zresztą nie pachnie nigdzie ON-em, pod samochodem ani w silniku nie jest nic mokre czy ubrudzone nad przeciętną...
Wygląda to tak że wszystko jest idealnie poza tym szarpaniem... A może być to wina zawirusowanego kompa?
: pt lip 13, 2007 23:14
autor: damcio151
klekocix pisze:Tu też dziwna sprawa, bo auto na zmienionym komputerze i wtryskach z AFN-a pali 5.5-6L w mieście a przy mocniejszym ciśnięciu max 7L więc raczej bardzo przyzwoicie... Zresztą nie pachnie nigdzie ON-em, pod samochodem ani w silniku nie jest nic mokre czy ubrudzone nad przeciętną...
ale to nie o to chodzi ile pali ...... zobacz na rurki które łączą filtr paliwa z pompą , czy tam nie ma jakichś pęcherzyków powietrza , przy dodaniu gazu ...... najlepiej jakbyś to obserwował , a ktoś inny dodawał gazu
klekocix pisze:A może być to wina zawirusowanego kompa?
może