Strona 1 z 1

Szarpie na niskich obrotach od 3-go biegu wzwyż

: pt lip 13, 2007 22:34
autor: klekocix
Witam

Macie może pojęcie co powoduje szarpanie auta na niskich obrotach?

Otóż sprawa wygląda tak:

1,2 bieg, wszystko jest ok, wrzucam 3 bieg przy 2200RPM i zaczyna szarpać. Mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje oczywiście zdecydowaną reakcję czyli przyspieszenie oraz przestaje szarpać. Przy ok. 2200RPM wrzucam 4 czy 5 bieg i dalej szarpie, trochę przyspieszę i przestaje. Gdy ciągnę auto powiedzmy do 2600RPM i wyżej to szarpanie nie występuje.

Mogę wyeliminować wtryski (na tych z 1Z i z AFN dokładnie to samo), kąt wtrysku jest idealny, przepływomierz mam nowiutki fabryczny, komputer mam zawirusowany, N75 też mam 2-3 miesięczny.

Naprawdę zaczynam się tym irytować bo auto ma sporo mocy ale muszę za każdym razem porządnie wciskać gaz żeby nie szarpało (szarpie tak że aż wszystko w bagażniku słyszę jak się rusza).

: pt lip 13, 2007 22:39
autor: damcio151
odłącz wtyczkę od impulsatora na skrzyni biegów i zobacz jak będzie ..... nie będziesz widział z jaką prędkością jedziesz

: pt lip 13, 2007 22:42
autor: klekocix
A jeśli odłączę i przestanie szarpać? Będzie to oznaka uszkodzonego prędkościomierza, uszkodzonej skrzyni biegów a może jeszcze czegoś innego ?

: pt lip 13, 2007 22:43
autor: damcio151
klekocix pisze:A jeśli odłączę i przestanie szarpać? Będzie to oznaka uszkodzonego prędkościomierza, uszkodzonej skrzyni biegów a może jeszcze czegoś innego ?
będzie to oznaka zabrudzonego nastawnika

: pt lip 13, 2007 22:45
autor: klekocix
A możliwe że nastawnik przez rok czasu się zabrudził?

Bo na wiosnę zeszłego roku był czyszczony...

: pt lip 13, 2007 22:46
autor: damcio151
klekocix pisze:A możliwe że nastawnik przez rok czasu się zabrudził?
mało prawdopodobne , ale zawsze ;)
klekocix pisze:Bo na wiosnę zeszłego roku był czyszczony...
kto Ci go czyścił :?:

: pt lip 13, 2007 22:49
autor: klekocix
klekocix pisze:Bo na wiosnę zeszłego roku był czyszczony...
kto Ci go czyścił :?:[/quote]


Czyścił mi go Adamm, specjalista od pomp :grin:

Nie czyścił go dokładnie mi tylko poprzedniemu właścicielowi Goferka ale też klubowiczowi od obydwu kolegów dostałem potwierdzenie że ta czynność była wykonana na aucie.

: pt lip 13, 2007 22:56
autor: damcio151
klekocix pisze:Czyścił mi go Adamm, specjalista od pomp :grin:

Nie czyścił go dokładnie mi tylko poprzedniemu właścicielowi Goferka ale też klubowiczowi od obydwu kolegów dostałem potwierdzenie że ta czynność była wykonana na aucie.
a to bym się nie obawiał , że to nastawnik :P
teraz tylko trzeba myśleć co to ..... nie wtrysk , to może dostaje Ci się lewe powietrze gdzieś :?:

: pt lip 13, 2007 23:08
autor: klekocix
Niedawno miałem nieszczelność na jednej z rur idących do intercoolera. Co ciekawe nie było słychać że ssie lewe powietrze ale okazało się że rura tak już była zmęczona że pękła w rękach przez co nie pompowało wogóle turbo.

Rura już wymieniona i dalej szarpie :(

: pt lip 13, 2007 23:09
autor: damcio151
klekocix pisze:Niedawno miałem nieszczelność na jednej z rur idących do intercoolera. Co ciekawe nie było słychać że ssie lewe powietrze ale okazało się że rura tak już była zmęczona że pękła w rękach przez co nie pompowało wogóle turbo.

Rura już wymieniona i dalej szarpie :(
nieszczelność w układzie paliwowym ;)

: pt lip 13, 2007 23:11
autor: klekocix
Tu też dziwna sprawa, bo auto na zmienionym komputerze i wtryskach z AFN-a pali 5.5-6L w mieście a przy mocniejszym ciśnięciu max 7L więc raczej bardzo przyzwoicie... Zresztą nie pachnie nigdzie ON-em, pod samochodem ani w silniku nie jest nic mokre czy ubrudzone nad przeciętną...

Wygląda to tak że wszystko jest idealnie poza tym szarpaniem... A może być to wina zawirusowanego kompa?

: pt lip 13, 2007 23:14
autor: damcio151
klekocix pisze:Tu też dziwna sprawa, bo auto na zmienionym komputerze i wtryskach z AFN-a pali 5.5-6L w mieście a przy mocniejszym ciśnięciu max 7L więc raczej bardzo przyzwoicie... Zresztą nie pachnie nigdzie ON-em, pod samochodem ani w silniku nie jest nic mokre czy ubrudzone nad przeciętną...
ale to nie o to chodzi ile pali ...... zobacz na rurki które łączą filtr paliwa z pompą , czy tam nie ma jakichś pęcherzyków powietrza , przy dodaniu gazu ...... najlepiej jakbyś to obserwował , a ktoś inny dodawał gazu
klekocix pisze:A może być to wina zawirusowanego kompa?
może