Szarpie na niskich obrotach od 3-go biegu wzwyż

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Szarpie na niskich obrotach od 3-go biegu wzwyż

Post autor: klekocix » pt lip 13, 2007 22:34

Witam

Macie może pojęcie co powoduje szarpanie auta na niskich obrotach?

Otóż sprawa wygląda tak:

1,2 bieg, wszystko jest ok, wrzucam 3 bieg przy 2200RPM i zaczyna szarpać. Mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje oczywiście zdecydowaną reakcję czyli przyspieszenie oraz przestaje szarpać. Przy ok. 2200RPM wrzucam 4 czy 5 bieg i dalej szarpie, trochę przyspieszę i przestaje. Gdy ciągnę auto powiedzmy do 2600RPM i wyżej to szarpanie nie występuje.

Mogę wyeliminować wtryski (na tych z 1Z i z AFN dokładnie to samo), kąt wtrysku jest idealny, przepływomierz mam nowiutki fabryczny, komputer mam zawirusowany, N75 też mam 2-3 miesięczny.

Naprawdę zaczynam się tym irytować bo auto ma sporo mocy ale muszę za każdym razem porządnie wciskać gaz żeby nie szarpało (szarpie tak że aż wszystko w bagażniku słyszę jak się rusza).



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lip 13, 2007 22:39

odłącz wtyczkę od impulsatora na skrzyni biegów i zobacz jak będzie ..... nie będziesz widział z jaką prędkością jedziesz



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » pt lip 13, 2007 22:42

A jeśli odłączę i przestanie szarpać? Będzie to oznaka uszkodzonego prędkościomierza, uszkodzonej skrzyni biegów a może jeszcze czegoś innego ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lip 13, 2007 22:43

klekocix pisze:A jeśli odłączę i przestanie szarpać? Będzie to oznaka uszkodzonego prędkościomierza, uszkodzonej skrzyni biegów a może jeszcze czegoś innego ?
będzie to oznaka zabrudzonego nastawnika
Ostatnio zmieniony pt lip 13, 2007 22:44 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » pt lip 13, 2007 22:45

A możliwe że nastawnik przez rok czasu się zabrudził?

Bo na wiosnę zeszłego roku był czyszczony...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lip 13, 2007 22:46

klekocix pisze:A możliwe że nastawnik przez rok czasu się zabrudził?
mało prawdopodobne , ale zawsze ;)
klekocix pisze:Bo na wiosnę zeszłego roku był czyszczony...
kto Ci go czyścił :?:



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » pt lip 13, 2007 22:49

klekocix pisze:Bo na wiosnę zeszłego roku był czyszczony...
kto Ci go czyścił :?:[/quote]


Czyścił mi go Adamm, specjalista od pomp :grin:

Nie czyścił go dokładnie mi tylko poprzedniemu właścicielowi Goferka ale też klubowiczowi od obydwu kolegów dostałem potwierdzenie że ta czynność była wykonana na aucie.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lip 13, 2007 22:56

klekocix pisze:Czyścił mi go Adamm, specjalista od pomp :grin:

Nie czyścił go dokładnie mi tylko poprzedniemu właścicielowi Goferka ale też klubowiczowi od obydwu kolegów dostałem potwierdzenie że ta czynność była wykonana na aucie.
a to bym się nie obawiał , że to nastawnik :P
teraz tylko trzeba myśleć co to ..... nie wtrysk , to może dostaje Ci się lewe powietrze gdzieś :?:
Ostatnio zmieniony pt lip 13, 2007 22:57 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » pt lip 13, 2007 23:08

Niedawno miałem nieszczelność na jednej z rur idących do intercoolera. Co ciekawe nie było słychać że ssie lewe powietrze ale okazało się że rura tak już była zmęczona że pękła w rękach przez co nie pompowało wogóle turbo.

Rura już wymieniona i dalej szarpie :(



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lip 13, 2007 23:09

klekocix pisze:Niedawno miałem nieszczelność na jednej z rur idących do intercoolera. Co ciekawe nie było słychać że ssie lewe powietrze ale okazało się że rura tak już była zmęczona że pękła w rękach przez co nie pompowało wogóle turbo.

Rura już wymieniona i dalej szarpie :(
nieszczelność w układzie paliwowym ;)



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » pt lip 13, 2007 23:11

Tu też dziwna sprawa, bo auto na zmienionym komputerze i wtryskach z AFN-a pali 5.5-6L w mieście a przy mocniejszym ciśnięciu max 7L więc raczej bardzo przyzwoicie... Zresztą nie pachnie nigdzie ON-em, pod samochodem ani w silniku nie jest nic mokre czy ubrudzone nad przeciętną...

Wygląda to tak że wszystko jest idealnie poza tym szarpaniem... A może być to wina zawirusowanego kompa?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lip 13, 2007 23:14

klekocix pisze:Tu też dziwna sprawa, bo auto na zmienionym komputerze i wtryskach z AFN-a pali 5.5-6L w mieście a przy mocniejszym ciśnięciu max 7L więc raczej bardzo przyzwoicie... Zresztą nie pachnie nigdzie ON-em, pod samochodem ani w silniku nie jest nic mokre czy ubrudzone nad przeciętną...
ale to nie o to chodzi ile pali ...... zobacz na rurki które łączą filtr paliwa z pompą , czy tam nie ma jakichś pęcherzyków powietrza , przy dodaniu gazu ...... najlepiej jakbyś to obserwował , a ktoś inny dodawał gazu
klekocix pisze:A może być to wina zawirusowanego kompa?
może



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości