Ostatnio coraz częściej zastanawiam się nad podniesieniem ciśnienia doładowania w moim aaz
Czy warto podniesc cisnienie doladowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia

- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Czy warto podniesc cisnienie doladowania
Witam wszystkich!
Ostatnio coraz częściej zastanawiam się nad podniesieniem ciśnienia doładowania w moim aaz
I mam potanie czy samo podniesienie ciśnienia coś da, czy może wręcz zaszkodzi? Czytałem wiele o tym na forum, wiem co i jak podkręcić, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi czy samo podniesienie ciśnienia coś da... Chciałbym zwiększyć mu trochę moc, głównie chodzi o wyprzedanie na trasie, czy po prostu czasem chce się szybciej odskoczyć
Ale jednocześnie nie chcę żeby kopcił
nie chcę zostawiać za sobą chmury dymu...
Ostatnio coraz częściej zastanawiam się nad podniesieniem ciśnienia doładowania w moim aaz
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 11:20 przez damian-ppp, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
- andrew19_86
- Forum Master

- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
dolać ropyandrew19_86 pisze:dolać beny
dokładnie ....... daj mu troszkę więcej paliwa i zwiększ ciśnienieandrew19_86 pisze:,ale na samym powietrzu silnik nie jeździa kopcił będzie Ci wtedy jak przesadzisz z paliwkiem
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 11:52 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia

- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Jaką moc mogę zyskać przez taką regulacje?
Macie może jakieś teoretyczne ustawienia np 3 mm pręt od turbo i 0,5 obrotu dawka paliwa na pompie? Chodzi mi o takie ustawienie od których mógłbym zacząć dokładne dostrajanie, żeby na czymś bazować... I czy można podnieść trochę ciśnienie bez wskaźnika boost? Np o 3 mm skrócić bolec? Ok rozumiem
A co mi da samo ciśnienie?
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Jeśli chcesz podnosić ciśnienie to najpierw załatw sobie czyjnik ciśnienia , bo na oko to więcej szkody niz pożytku sobie takim ustawianiem zrobisz. A jeśli chodzi o ustawienia dawki to ustawiasz na oko. Dajesz trochę większą dawkę, np o 1/4 obrotu śruby , zmniejszasz obroty śrubą jałowych obrotów. Jedziesz i patrzysz czy nie dymi na czarno podczas jazdy. Jak dymi to dodajesz trochę ciśnienia na turbo i td. Jak zabardzo dymi mimo zwiększonego ciśnienia turbiny to dajesz mniejszą dawkę i zwiększasz obroty jałowe i testujesz....
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
- zaprzal
- VW Baron

- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
moc bierze sie z paliwa nie z powietrza (ale na pewno nie z
)
wpisz w wyszukiwarke wyrazenie "LDA" i przeczytaj moj temat o tym mechanizmie, podkrec lekko dawke paliwa, kup wskaznik doladowania i lekko rusz cisneineim
Jakie w ogole masz turbo?
Co do spalania to nie powinienes sie obawiac, przy normalnej jezdzie powinno nawet lekko spasc
andrew19_86 pisze:beny
wpisz w wyszukiwarke wyrazenie "LDA" i przeczytaj moj temat o tym mechanizmie, podkrec lekko dawke paliwa, kup wskaznik doladowania i lekko rusz cisneineim
Jakie w ogole masz turbo?
Co do spalania to nie powinienes sie obawiac, przy normalnej jezdzie powinno nawet lekko spasc
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia

- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Ok dzięki! Czy wskaźnik doładowania trzeba mieć zawsze, czy można tylko go założyć do regulacji, ustawienia silnika, a później zdjąć? Aha czy gdyby udało mi się załatwić bolec od 1,6 TD i gdybym go założył, to musiałbym ustawiać pompe? Rozumiem, że jak założe tan bolec, silnik będzie się szybciej wkręcał?
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
- zaprzal
- VW Baron

- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
poczytaj dokladnie, wszystko tam masz napisane. Dobry bolec powoduje, ze bedziesz mial wieksza dawke po pojawieniu sie cisnieneia doladowania
wskaznika niby nei trzeba ale tez nie zaszkodzi, zawsze wiadomo co sie dzieje z motorem
wskaznika niby nei trzeba ale tez nie zaszkodzi, zawsze wiadomo co sie dzieje z motorem
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia

- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
- andrew19_86
- Forum Master

- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości
