Strona 1 z 1
Rozrząd w ARL
: wt lip 10, 2007 21:52
autor: RENGI
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum i od razu mam kilka pytań, kupiłem we Francji golfa (2002) z silnikiem ARL, niby książka serwisowa OK ale chciałbym wymienić rozrząd i tu pytanie co ile km się go wymienia i jakie części warto wymienić, dodam że przebieg to 124 kkm. Na co jeszcze ewentualnie zwrócić uwagę, z góry dziękuję za odpowiedzi.
: wt lip 10, 2007 21:59
autor: damcio151
co 60-90 kkm
Re: Rozrząd w ARL
: wt lip 10, 2007 23:06
autor: mirass
RENGI pisze:Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum i od razu mam kilka pytań, kupiłem we Francji golfa (2002) z silnikiem ARL, niby książka serwisowa OK ale chciałbym wymienić rozrząd i tu pytanie co ile km się go wymienia i jakie części warto wymienić, dodam że przebieg to 124 kkm. Na co jeszcze ewentualnie zwrócić uwagę, z góry dziękuję za odpowiedzi.
dodatkowo sprawdz ustawienie wałka..i tu niezbedny jest VAG
: śr lip 11, 2007 20:49
autor: opał
kpl. rozrząd z pompą wody, blokada do rozrządu
: śr lip 11, 2007 23:50
autor: Caveman
jak masz o tym pojecie to rozbiezesz sam, oczywiscie pompa zablokowana, potrzebujesz wszystko bo to druga wymiana na ten przebieg, no i oczywiscie klucz udarowy do odkrecenia kole zebatego na wale korbowym(uwazaj na nietypowy ksztalt lba sruby-mozesz nie miec nasadki), do zlozenia bedziesz potrzebowal plytke grubosci 4mm 40x40 wystarczy (dokladnie to jest 4.5mm) zeby zablokowac wal rozrzadu na drugim koncu jest wciecie do wlozenia plytki. Zaloz pasek na kola, napnij, potem NIEZBEDNA druga osoba ktora zablokuje kolo zebate(kolo bez klina) walka rozrzadu kiedy bedziesz je dokrecal( samemu nie ma szans-zawsze sie przesunie-zgubisz zaplon, spadek mocy lub spotkanie tlokow z zaworami).
Na koniec kontrolne okrencenie walem, czy sie kreci, czy nic nie spieprzyles i odpalic i jechac, nic dodac, nic ujac.
Jak juz sie uprzesz to mozesz zapiac VAG i sprawdzic zaplon.
Ja wymienilem ju pare paskow w zyciu, bez kontroli komputerowej po i jeszcze nie mialem problemow z utrata mocy, wypadajacymi zaplonami, czy kolizji tlokow z zaworami.

: czw lip 12, 2007 14:03
autor: Cinek
Caveman pisze:jak masz o tym pojecie to rozbiezesz sam, oczywiscie pompa zablokowana, potrzebujesz wszystko bo to druga wymiana na ten przebieg, no i oczywiscie klucz udarowy do odkrecenia kole zebatego na wale korbowym(uwazaj na nietypowy ksztalt lba sruby-mozesz nie miec nasadki), do zlozenia bedziesz potrzebowal plytke grubosci 4mm 40x40 wystarczy (dokladnie to jest 4.5mm) zeby zablokowac wal rozrzadu na drugim koncu jest wciecie do wlozenia plytki. Zaloz pasek na kola, napnij, potem NIEZBEDNA druga osoba ktora zablokuje kolo zebate(kolo bez klina) walka rozrzadu kiedy bedziesz je dokrecal( samemu nie ma szans-zawsze sie przesunie-zgubisz zaplon, spadek mocy lub spotkanie tlokow z zaworami).
Na koniec kontrolne okrencenie walem, czy sie kreci, czy nic nie spieprzyles i odpalic i jechac, nic dodac, nic ujac.
Jak juz sie uprzesz to mozesz zapiac VAG i sprawdzic zaplon.
Ja wymienilem ju pare paskow w zyciu, bez kontroli komputerowej po i jeszcze nie mialem problemow z utrata mocy, wypadajacymi zaplonami, czy kolizji tlokow z zaworami.

no niby wszystko pasuje, ale co z synchronizacją ?? pasowało by jednak sprawdzić wałek na vagu. ARL to pompowtrysk, a w nich nie jest tak prosto jak w pompach. wg mnie pasowałoby jednak zrobić to porządnie, a nie tylko wsadzić blaszke w wałek i zablokować pompe ( bo oczywiście nie da sie zablokować czegoś czego nie ma

)
fajnie ze chciałeś pomóc ale nie wiem czy na podstawie twojego opisu zdecydowałbym sie rozebrać rozrząd u siebie
: czw lip 12, 2007 14:21
autor: Kaczor
Caveman pisze:jak masz o tym pojecie to rozbiezesz sam, oczywiscie pompa zablokowana, potrzebujesz wszystko bo to druga wymiana na ten przebieg, no i oczywiscie klucz udarowy do odkrecenia kole zebatego na wale korbowym(uwazaj na nietypowy ksztalt lba sruby-mozesz nie miec nasadki), do zlozenia bedziesz potrzebowal plytke grubosci 4mm 40x40 wystarczy (dokladnie to jest 4.5mm) zeby zablokowac wal rozrzadu na drugim koncu jest wciecie do wlozenia plytki. Zaloz pasek na kola, napnij, potem NIEZBEDNA druga osoba ktora zablokuje kolo zebate(kolo bez klina) walka rozrzadu kiedy bedziesz je dokrecal( samemu nie ma szans-zawsze sie przesunie-zgubisz zaplon, spadek mocy lub spotkanie tlokow z zaworami).
Na koniec kontrolne okrencenie walem, czy sie kreci, czy nic nie spieprzyles i odpalic i jechac, nic dodac, nic ujac.
Jak juz sie uprzesz to mozesz zapiac VAG i sprawdzic zaplon.
Ja wymienilem ju pare paskow w zyciu, bez kontroli komputerowej po i jeszcze nie mialem problemow z utrata mocy, wypadajacymi zaplonami, czy kolizji tlokow z zaworami.

pompa w ARLu ? płytka do blokowania wałka ?
Czemu wypisujesz bzdury - chłopak zapytał o ARLa a dostał wykład o jak mniemam 1Z , i tak mało zgodny z właściwą procedurą

: czw lip 12, 2007 15:15
autor: RENGI
Dzięki chłopaki za zainteresowanie, widzę jednak że nie obejdzie się bez wizyty w serwisie gdzie będę mógł podpiąć się do VAGa - chciałbym zrobić to na cacy żeby nie było niespodzianek !