Rozrząd w ARL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Rozrząd w ARL
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum i od razu mam kilka pytań, kupiłem we Francji golfa (2002) z silnikiem ARL, niby książka serwisowa OK ale chciałbym wymienić rozrząd i tu pytanie co ile km się go wymienia i jakie części warto wymienić, dodam że przebieg to 124 kkm. Na co jeszcze ewentualnie zwrócić uwagę, z góry dziękuję za odpowiedzi.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
Re: Rozrząd w ARL
dodatkowo sprawdz ustawienie wałka..i tu niezbedny jest VAGRENGI pisze:Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum i od razu mam kilka pytań, kupiłem we Francji golfa (2002) z silnikiem ARL, niby książka serwisowa OK ale chciałbym wymienić rozrząd i tu pytanie co ile km się go wymienia i jakie części warto wymienić, dodam że przebieg to 124 kkm. Na co jeszcze ewentualnie zwrócić uwagę, z góry dziękuję za odpowiedzi.
www.vagtune.pl tel. 502730289
jak masz o tym pojecie to rozbiezesz sam, oczywiscie pompa zablokowana, potrzebujesz wszystko bo to druga wymiana na ten przebieg, no i oczywiscie klucz udarowy do odkrecenia kole zebatego na wale korbowym(uwazaj na nietypowy ksztalt lba sruby-mozesz nie miec nasadki), do zlozenia bedziesz potrzebowal plytke grubosci 4mm 40x40 wystarczy (dokladnie to jest 4.5mm) zeby zablokowac wal rozrzadu na drugim koncu jest wciecie do wlozenia plytki. Zaloz pasek na kola, napnij, potem NIEZBEDNA druga osoba ktora zablokuje kolo zebate(kolo bez klina) walka rozrzadu kiedy bedziesz je dokrecal( samemu nie ma szans-zawsze sie przesunie-zgubisz zaplon, spadek mocy lub spotkanie tlokow z zaworami).
Na koniec kontrolne okrencenie walem, czy sie kreci, czy nic nie spieprzyles i odpalic i jechac, nic dodac, nic ujac.
Jak juz sie uprzesz to mozesz zapiac VAG i sprawdzic zaplon.
Ja wymienilem ju pare paskow w zyciu, bez kontroli komputerowej po i jeszcze nie mialem problemow z utrata mocy, wypadajacymi zaplonami, czy kolizji tlokow z zaworami.
Na koniec kontrolne okrencenie walem, czy sie kreci, czy nic nie spieprzyles i odpalic i jechac, nic dodac, nic ujac.
Jak juz sie uprzesz to mozesz zapiac VAG i sprawdzic zaplon.
Ja wymienilem ju pare paskow w zyciu, bez kontroli komputerowej po i jeszcze nie mialem problemow z utrata mocy, wypadajacymi zaplonami, czy kolizji tlokow z zaworami.

no niby wszystko pasuje, ale co z synchronizacją ?? pasowało by jednak sprawdzić wałek na vagu. ARL to pompowtrysk, a w nich nie jest tak prosto jak w pompach. wg mnie pasowałoby jednak zrobić to porządnie, a nie tylko wsadzić blaszke w wałek i zablokować pompe ( bo oczywiście nie da sie zablokować czegoś czego nie maCaveman pisze:jak masz o tym pojecie to rozbiezesz sam, oczywiscie pompa zablokowana, potrzebujesz wszystko bo to druga wymiana na ten przebieg, no i oczywiscie klucz udarowy do odkrecenia kole zebatego na wale korbowym(uwazaj na nietypowy ksztalt lba sruby-mozesz nie miec nasadki), do zlozenia bedziesz potrzebowal plytke grubosci 4mm 40x40 wystarczy (dokladnie to jest 4.5mm) zeby zablokowac wal rozrzadu na drugim koncu jest wciecie do wlozenia plytki. Zaloz pasek na kola, napnij, potem NIEZBEDNA druga osoba ktora zablokuje kolo zebate(kolo bez klina) walka rozrzadu kiedy bedziesz je dokrecal( samemu nie ma szans-zawsze sie przesunie-zgubisz zaplon, spadek mocy lub spotkanie tlokow z zaworami).
Na koniec kontrolne okrencenie walem, czy sie kreci, czy nic nie spieprzyles i odpalic i jechac, nic dodac, nic ujac.
Jak juz sie uprzesz to mozesz zapiac VAG i sprawdzic zaplon.
Ja wymienilem ju pare paskow w zyciu, bez kontroli komputerowej po i jeszcze nie mialem problemow z utrata mocy, wypadajacymi zaplonami, czy kolizji tlokow z zaworami.

fajnie ze chciałeś pomóc ale nie wiem czy na podstawie twojego opisu zdecydowałbym sie rozebrać rozrząd u siebie
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
pompa w ARLu ? płytka do blokowania wałka ?Caveman pisze:jak masz o tym pojecie to rozbiezesz sam, oczywiscie pompa zablokowana, potrzebujesz wszystko bo to druga wymiana na ten przebieg, no i oczywiscie klucz udarowy do odkrecenia kole zebatego na wale korbowym(uwazaj na nietypowy ksztalt lba sruby-mozesz nie miec nasadki), do zlozenia bedziesz potrzebowal plytke grubosci 4mm 40x40 wystarczy (dokladnie to jest 4.5mm) zeby zablokowac wal rozrzadu na drugim koncu jest wciecie do wlozenia plytki. Zaloz pasek na kola, napnij, potem NIEZBEDNA druga osoba ktora zablokuje kolo zebate(kolo bez klina) walka rozrzadu kiedy bedziesz je dokrecal( samemu nie ma szans-zawsze sie przesunie-zgubisz zaplon, spadek mocy lub spotkanie tlokow z zaworami).
Na koniec kontrolne okrencenie walem, czy sie kreci, czy nic nie spieprzyles i odpalic i jechac, nic dodac, nic ujac.
Jak juz sie uprzesz to mozesz zapiac VAG i sprawdzic zaplon.
Ja wymienilem ju pare paskow w zyciu, bez kontroli komputerowej po i jeszcze nie mialem problemow z utrata mocy, wypadajacymi zaplonami, czy kolizji tlokow z zaworami.

Czemu wypisujesz bzdury - chłopak zapytał o ARLa a dostał wykład o jak mniemam 1Z , i tak mało zgodny z właściwą procedurą

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości