Strona 1 z 1

diagnoza przy wyłączonym silniku - AHU ? awaria!

: śr cze 27, 2007 19:34
autor: barbiq
Witam.
Czy jest możliwe sprawdzenie stanu komputera przy niepracującym silniku?
Podejrzewam że do komputera dostała mi się woda.Silnik nie odpala a przy kręceniu dymi na biało.mechanicznie jest wszystko OK więc została do sprawdzenia elektryka.
Stąd moje pytanie, czy jest możliwe zdiagnozowanie komputera przy wyłączonym silniku??

: śr cze 27, 2007 20:03
autor: Adamm
zeby odczytac co kolwiek za pomoca Vaga wystarczy tylko wlaczyc zaplon (mozna wtedy odczytac np kody usterek o ile sa)

: śr cze 27, 2007 20:42
autor: barbiq
błędy są na pewno tylko nie wiadomo jakie :(
z tego co zauważyłem to nie grzeją świece i nie ma napięcia na elekrozaworze w pompie.
jak próbuje go odpalić (pompa bezpośrednio pod akumulator) to zaskakuje ale zaraz gaśnie i jest kupa dumu.

: śr cze 27, 2007 20:46
autor: Adamm
sprawdz kody usterek i napisz jakie sa, cos poradzimy

: czw cze 28, 2007 18:20
autor: barbiq
nie udało mi się podpiąć vaga ale udało mi się go odpalić!
podłączyłem na krótko elektrozawór w pompie(na tym pinie we wtyczce było 0,6 V) i przez zwarcie nagrzałem świece.na poczatku szarpał i dymił ale jak złapał temperaturę to wszystko było ok!wtedy spowrotem podłączyłem wtyczkę do pompy i wszystko chodziło.
ale kiedy silnik był już całkowicie zimny znowu nie było napięcia na pompie i nie mogłem go uruchomić.
z tego co wyczytałem to mógł walnąć zespół sterowania świec żarowych...ale gdzie go szukać?
aha,przekażnik od świec jest dobry,ale nie dochodzi też do niego napięcie sterujące :(
proszę o jakąś pomoc. dzięki z góry :)

[ Dodano: 28 Cze 2007 20:41 ]
mam jeszcze jedno pytanie związane z tym problemem...otóż,czy specjalista od ECU jest w stanie stwierdzić co jest nie tak ze sterownikiem jeśli zawiozę mu tylko komputer??czy musi być z całym samochodem??
bo do najbliższego speca mam 30km,a jakoś nie za wesoło jechać taki kawał na lince :/

: czw cze 28, 2007 23:41
autor: mirass
komp musi byc w aucie

[ Dodano: 28 Cze 2007 23:42 ]
komp musi byc w aucie podpiety pod wszystkie czujniki jeśli chcesz widzieć błędy swojego sterownika