Strona 1 z 2

Wywalenie kata, wstawienie rury, kilka pytań o wydech

: pn cze 25, 2007 20:22
autor: bialko1991
Chciałbym wywalić katalizator z golfika jest to silnik 1Z. Potem wstawił bym rure, ale nie chce wspawywac kawałka 20-30 cm, tylko wstawić taką od tej siatki łączącej aż do łączkia w dalszej czesci wydechu ( czyli ok 100 cm, moze troche wiecej) od czego najlepiej wstawić? moze poprostu kupic kwasówke? Ale gdzie najlepiej? w jakims sklepie z takimi artykułami, czy moze allegro?

1 a moze wywalić odrazu tłumik srodkowy, nie bedzie za głośno? ma ktos tak?
2 moze zostawic srodkowy, a wywalić koncowy, bo to podobno mocno dziweku nie zmieni
3 czy da sie opruznic orginalny tlumik koncowy i czy on sie nie rozpadnie po kilku miesiącach? jak to zrobić?

Re: Wywalenie kata, wstawienie rury, kilka pytań o wydech

: pn cze 25, 2007 20:26
autor: Gitner
Wywalasz katalizator, odcinasz od niego poczatek, kawalek rury z taka stopka do ktorej przyspawasz rure, potem calosc bedziesz mogl przykrecic do rury idacej od tej siatki
bialko1991 pisze: 1 a moze wywalić odrazu tłumik srodkowy, nie bedzie za głośno? ma ktos tak?
Mozesz tak zrobic, nie ma sensu wywalac ostatniego
3 czy da sie opruznic orginalny tlumik koncowy i czy on sie nie rozpadnie po kilku miesiącach? jak to zrobić?
Kup przelotowy.

Gitner

: pn cze 25, 2007 20:48
autor: mikan
a po co ci kwasowka jak reszte masz zwykla,wpierdziel kawalek rury a flansze wezme ci od katalizatora i 1 stronepr zyspawaja a druga przykreca, a jak sie chcesz bawic to zrob uklad przelotowy z 55 srednicy i przelotowke koncowa, z kwasowki a nie zewnetrzna warstwa z kwasowki, i przelot tez zrob z 1 rury z kwasowki cienkosciennej, bez zwezen na zagieciach, a nie proste rurki z k.o i przyspawane kolanka , ale to moja sugestia,zawsze to cos da, ale w 1 h i za 200zl tego nie zrobisz,najlepiej zeby ci ktos sam tłumik zrobil, ladny nie bedzie ale bedziesz wiedzial i zrobisz go jak chcesz,niekoniecznie tanio to wyjdzie

: pn cze 25, 2007 20:53
autor: bialko1991
nie , calego ukladu nie chce, narazie to mysle nad wywaleniem kata i moze odrazy by sie srodkowy wyzyciło... ;P

: pn cze 25, 2007 20:56
autor: mikan
ja srodkowy zostawilem,przy zwyklym ukladzie nie zamula wylotu tak jak to katalizator robi

: pn cze 25, 2007 22:08
autor: bialko1991
wypowie sie ktos jeszcze? :D

: wt cze 26, 2007 02:22
autor: Gitner
bialko1991 pisze:wypowie sie ktos jeszcze? :D
A co tu sie wypowiadac, jakbys poszukal to odpowiedzi same by sie znalazly.. bylo juz..

Gitner

: wt cze 26, 2007 07:55
autor: andrew19_86
wypowiedziałem sie już w drugim takim temacie gdzieś na forum...wywal kata,wywal środkowy i zostaw końcowy(cowboy tak ma i nie narzeka)hałasu nie będzie za dużego,bo turbo przyczynia się do tłumienia hałasu :bigok:

: wt cze 26, 2007 11:29
autor: cowboy
andrew19_86 pisze:wywal kata,wywal środkowy i zostaw końcowy(cowboy tak ma i nie narzeka)
wydech mam całkowicie seryjny :)

wydłubałem tylko bebechy z kata :)

głośniej nie jest, mocy też nie przybyło, turbina może ciut żwawiej się wkręca

ps. podobno po wywaleniu środkowego tłumika - ten płaski - też bębenków nie rozrywa :P

: wt cze 26, 2007 11:40
autor: bialko1991
własnie dlatego czekam na wypowiedz kogos, kto ten tłumik wywalił ;)

: wt cze 26, 2007 11:56
autor: cowboy
własnie dlatego czekam na wypowiedz kogos, kto ten tłumik wywalił ;)
w jakim celu chcesz wywalać ten tłumik, bo ja nie widze większego sensu jeżeli auto nie bedzie modyfikowane pod trurbine GT2xx i wyżej niż 170KM

: wt cze 26, 2007 12:00
autor: bialko1991
własnie dla zmmiany dzwieku ( ale chce bardzo delikatną) i ...odelżenia?

: wt cze 26, 2007 13:11
autor: rob555
Dzwieku za duzo nie zmienisz turbina sama w sobie wycisza. Mozesz sama rure od turbiny do konca wstawic i basika bedzie malo. Predzej syk i gwizd.
Cowboy dobrze radzi. Kata wywal profilaktycznie reszty nie ruszaj, jak wyprujesz srodkowy tlumik to koncowy znacznie szybciej sie wypali.

: śr cze 27, 2007 10:07
autor: rogra
więc jak z tym tłumnikiem środkowym warto go wyrzucić czy nie?