Strona 1 z 2
podłączenie wskaźnika doładowania
: pn cze 25, 2007 10:38
autor: topik22
witam, mam pytanie:czy mozna podłączyć wskaźnik w miejsce przewodu metalowego, który łączy turbo z WG.chce wywalić ten przewód a maks cisnienie ustawić imbusem na WG.nie mam pompy z grzybkiem wiec nie moge trojnikiem pod wężyk sie podpiąć.czy ktos juz tak sie podłączył?
pozdrawiam
: pn cze 25, 2007 14:22
autor: Lukassso
Ja rozwiązałem to tak:
1. Wykręciłem te kolanko
2. Wyborowałem otwór
3. Nagwintowałem ów otwór
4. Wkręciłem kalamidkę
Wygląda to tak:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1955ec45f6
Też mam motor 1V. U mnie pompuje do 0,8 Bara. Bo ciśnienie zwiększone,a upust cisnienia lekko zablokowany
: pn cze 25, 2007 14:33
autor: topik22
dzieki za rade ale ja chce zobaczyc tez jak bedzie to chodzilo bez przewodu do WG.skoro mamy cisnienie ustawiane imbusem to po co ten przewod??
: pn cze 25, 2007 15:07
autor: souler
topik22 pisze:dzieki za rade ale ja chce zobaczyc tez jak bedzie to chodzilo bez przewodu do WG.skoro mamy cisnienie ustawiane imbusem to po co ten przewod??
zeby ci sie turbo nie rozlecialo
: pn cze 25, 2007 18:24
autor: topik22
a dlaczego niby ma sie rozleciec?
: pn cze 25, 2007 18:48
autor: To_mas
topik22 pisze:a dlaczego niby ma sie rozleciec?
z powodu zbyt duzego ciśnienia ??
: pn cze 25, 2007 19:02
autor: souler
topik22 pisze:a dlaczego niby ma sie rozleciec?
lekture forum polecam. ten wezyk ma pewne zadanie
: pn cze 25, 2007 19:13
autor: topik22
no tak, z pewnością ma ale imbusikiem ustawiam max cisnienie i wszystko.z tego co wiem to ten wezyk tez mozna obejsc zakładajac MBC ale po co mi "reczne ustawienie doładowania" skoro mam srube w WG?
[ Dodano: 25 Cze 2007 19:23 ]
niektórzy forumowicze maja WG zablokowany (zaciety) i ustawiają imbusem max cisnienie na np.1,2 bar i wszystko smiga, wiec nie widze róznicy z tym metalowym przewodem czy bez (bez z pewnością szybciiej sie wkreca turbo-tak jak z mbc) a turbo nie padnie jak się nie przedobrzy z cisnieniem.
: pn cze 25, 2007 19:26
autor: souler
max cisnienie wykonczy ci turbo, chyba, ze bedziesz jezdzil wg wskaznika, ale tak sie nie da, bo kazdy but wkreci turbo na tyle ile bedzie moglo i moze byc bum szakalaka... choc w sumie po co ja sie odzywam. musza byc ofiary, bysmy mogli poznac nowe granice mozliwosci sprzetu
kto nie ryzykuje, ten nie je.
: pn cze 25, 2007 20:02
autor: topik22
max cisnienie wykonczy ci turbo,
a jesli ustawie recznie imbusem 1 bar to jak mi wykonczy turbo to cisnienie???
przeciez jak sciągnę wężyk do od turbo do WG to i tak recznie ustawione cisnienie bedzie trzymal.to w takim razie co robi ta regulacja w kkk k14-6 w silniku 1V???to taki gadzet do zabawy????
: pn cze 25, 2007 20:10
autor: souler
topik22 pisze:max cisnienie wykonczy ci turbo,
a jesli ustawie recznie imbusem 1 bar to jak mi wykonczy turbo to cisnienie???
przeciez jak sciągnę wężyk do od turbo do WG to i tak recznie ustawione cisnienie bedzie trzymal.to w takim razie co robi ta regulacja w kkk k14-6 w silniku 1V???to taki gadzet do zabawy????
ale bez wezyka nie bedzie ci 'odcinal' przy 1 bar i regulacja nic nie da
teraz rozumiesz po co to?
: pn cze 25, 2007 20:16
autor: topik22
ok, czyli musze kupic jeszcze MBC i jakos zsynchronizowac MBC z zaworem w WG tak aby najpierw MBC puszczal cisnienie a zaraz za nim WG je ograniczal???hmmm calkiem rozsądne.własnie musiałem sie utwierdzic w tym przekonaniu bo ta regulacja imbusem na WG mnie ciekawila.
dzieks
: pn cze 25, 2007 20:24
autor: souler
dalej jestes troche w lesie. polecam lekture - tuning td w przyklejonych. od deski do deski.
nie musisz kupowac mbc. wezyk podepnij i reguluj imbusem.