Strona 1 z 1
dlaczego turbine slychac tylko na zimnym silniku
: ndz cze 24, 2007 20:34
autor: ronuch
witam. pokrecilem troszke przy turbo w moim 1v i w tej chwili mam cisnienie przy max obrotach ok 1,1bara. dawki nie ruszalem bo niewiemdzialem jak ale juz wiem wiec bede na niedlogo kombinowal. pompe mam bez grzybka czyli orginal z 1v. katalizator wyciety i wstawiona rurka. noi moje pytanko dlaczego turbine slychac tylko jak silnik jest zimny (slychac ja od ok 0.4bara) jak silnik sie zagrzeje to turbiny w ogole nie slychac ale pompuje normalnie bo widze to na wskazniku. jechalem jr od rodzicow nic nie bylo krecone przy silniku (w sesie tuningu) i tam turbinke slyszalem przy kazdym przyspieszaniu
: ndz cze 24, 2007 21:16
autor: souler
czy bez tego twoje zycie traci sens?
: pn cze 25, 2007 00:03
autor: dawid018
ronuch pisze:dlaczego turbine slychac tylko jak silnik jest zimny
bo ją wlaśnie zarzynasz!!!!!
: pn cze 25, 2007 21:54
autor: ronuch
nie chodzi mi o to ze zaraz po odpaleniu ja slychac tylko jak juz jade autkiem czyli po jakis 5-10 minutach od odpalenia
: pn cze 25, 2007 22:14
autor: cowboy
ronuch pisze:silnik sie zagrzeje to turbiny w ogole nie slychac
moze dlatego ze rozgrzany olej juz dobrze smuaruje Twoje turbulum

: pn cze 25, 2007 22:22
autor: dawid018
ronuch, kwestia zuzycia i konstrukcji turbiny
przynajmniej tak mi sie wydaje.podobno im bardziej zuzyta turbina tym bardziej ja słychać.moja tez troszke slychać ale ma się dobrze.
: pn cze 25, 2007 22:38
autor: ronuch
a te turbawki np z nowych lagun dci slychac bardzo wyraznie juz od niskich obrotow ale tam jest chyba turbo vnt

: wt cze 26, 2007 07:58
autor: souler
ronuch pisze:a te turbawki np z nowych lagun dci slychac bardzo wyraznie juz od niskich obrotow ale tam jest chyba turbo vnt

co to za roznica slychac lub nie??? nie wiem co wy chcecie od tych biednych turbin. nie dosc, ze pompuja powietrze to jeszcze najlepiej jakby gwizdaly melodyjki. bosze...
: wt cze 26, 2007 08:01
autor: cowboy
genralanie turbina nie powinna gwizdać, szumieć, śpiewać
jednak z czasem pojawiają się luzy nna wirniku i zaczyna lekko gwizdać/szumieć na zimnym silniku na niskich rpm kiedy wirnik się buja...
jak sapie i świszczy to nieszczelność w dolocie... jak zaczyna wyć to juz bliski jej koniec - choć niekoniecznie, bo moze tak wyć i z 40 kkm
Olozwirskiemu powyła jednakowoż 3 dni i pierdykła z przytupem...
: wt cze 26, 2007 08:15
autor: souler
dlatego powinno sie stosowac bezpieczne turbo - takie jak w moim avatarku

nie rozleci sie

: wt cze 26, 2007 21:49
autor: ronuch
ok ok nie bylo tematu tak jakby - czyli pojecie oszczedzania turbinki tzn nie butowac autka jak jest zimne zeby turbo sie rozpedzalo sie zabardzo??
dobrze to rozumiem.