Strona 1 z 1

dlaczego turbine slychac tylko na zimnym silniku

: ndz cze 24, 2007 20:34
autor: ronuch
witam. pokrecilem troszke przy turbo w moim 1v i w tej chwili mam cisnienie przy max obrotach ok 1,1bara. dawki nie ruszalem bo niewiemdzialem jak ale juz wiem wiec bede na niedlogo kombinowal. pompe mam bez grzybka czyli orginal z 1v. katalizator wyciety i wstawiona rurka. noi moje pytanko dlaczego turbine slychac tylko jak silnik jest zimny (slychac ja od ok 0.4bara) jak silnik sie zagrzeje to turbiny w ogole nie slychac ale pompuje normalnie bo widze to na wskazniku. jechalem jr od rodzicow nic nie bylo krecone przy silniku (w sesie tuningu) i tam turbinke slyszalem przy kazdym przyspieszaniu

: ndz cze 24, 2007 21:16
autor: souler
czy bez tego twoje zycie traci sens?

: pn cze 25, 2007 00:03
autor: dawid018
ronuch pisze:dlaczego turbine slychac tylko jak silnik jest zimny
bo ją wlaśnie zarzynasz!!!!!

: pn cze 25, 2007 21:54
autor: ronuch
nie chodzi mi o to ze zaraz po odpaleniu ja slychac tylko jak juz jade autkiem czyli po jakis 5-10 minutach od odpalenia

: pn cze 25, 2007 22:14
autor: cowboy
ronuch pisze:silnik sie zagrzeje to turbiny w ogole nie slychac
moze dlatego ze rozgrzany olej juz dobrze smuaruje Twoje turbulum :P

: pn cze 25, 2007 22:22
autor: dawid018
ronuch, kwestia zuzycia i konstrukcji turbiny
przynajmniej tak mi sie wydaje.podobno im bardziej zuzyta turbina tym bardziej ja słychać.moja tez troszke slychać ale ma się dobrze.

: pn cze 25, 2007 22:38
autor: ronuch
a te turbawki np z nowych lagun dci slychac bardzo wyraznie juz od niskich obrotow ale tam jest chyba turbo vnt :)

: wt cze 26, 2007 07:58
autor: souler
ronuch pisze:a te turbawki np z nowych lagun dci slychac bardzo wyraznie juz od niskich obrotow ale tam jest chyba turbo vnt :)
co to za roznica slychac lub nie??? nie wiem co wy chcecie od tych biednych turbin. nie dosc, ze pompuja powietrze to jeszcze najlepiej jakby gwizdaly melodyjki. bosze...

: wt cze 26, 2007 08:01
autor: cowboy
genralanie turbina nie powinna gwizdać, szumieć, śpiewać

jednak z czasem pojawiają się luzy nna wirniku i zaczyna lekko gwizdać/szumieć na zimnym silniku na niskich rpm kiedy wirnik się buja...

jak sapie i świszczy to nieszczelność w dolocie... jak zaczyna wyć to juz bliski jej koniec - choć niekoniecznie, bo moze tak wyć i z 40 kkm :P

Olozwirskiemu powyła jednakowoż 3 dni i pierdykła z przytupem...

: wt cze 26, 2007 08:15
autor: souler
dlatego powinno sie stosowac bezpieczne turbo - takie jak w moim avatarku :helm: nie rozleci sie :rotfl:

: wt cze 26, 2007 21:49
autor: ronuch
ok ok nie bylo tematu tak jakby - czyli pojecie oszczedzania turbinki tzn nie butowac autka jak jest zimne zeby turbo sie rozpedzalo sie zabardzo??
dobrze to rozumiem.