Strona 1 z 3

Niebieski dym w okolicach 1800/2000 obr/min

: pt cze 22, 2007 11:23
autor: Lagier
Witam

Przedwczoraj wracalem do domu na resztkach paliwa jakies 5km przed stacja zatrzymalem sie do na chwile bo cos do picia... Wsiadlem do furki ruszylem patrze w lusterko a za mna niebiesko... :| pomyslkalem ze pewnie pompa zassala syfu z dna baku i kopci... zalalem do pelna przepalilem ale to samo wiec nastepna mysl filtr paliwa wiec wymienilem kopcenie ustalo ... dzisiaj rano wsiadam do furki ruszam a za mna znow chmura dymu :(

Dymek pojawia sie na pierwszych biegach 1,2,3 w okolicach obrotów 1700/2000 w wyzszych partiach tzn okolo 3500 niebieski dym znika i pojawia sie czarny. Stan oleju ok tak jak nalalem jakies 3000 km temu tak jest teraz nie ubylo ani mm wg bagnetu. Stan plynu chlodniczego rowniez wporzadku i nic sie nie zmienia. Silnik bezporblemowo zapala, rowno pracuje nie stracil na mocy. Lukalem po forum naszym ale srednio potrafilem odnies podawane przypadki do mojego. Macie jakies sugestie ??

pozdrooVWki i gory thx za rady

: pt cze 22, 2007 12:05
autor: damcio151
przestawiony rozrząd , kąt wtrysku :?:

: pt cze 22, 2007 12:10
autor: Lagier
damcio151 pisze:przestawiony rozrząd , kąt wtrysku :?:
myslalem o tym bedzie to sprawdzone w poniedzialek ale z drugiej strony przeciez chyba bylyby jakies oznaki nierowna praca silnika, utrata mocy itd

: pt cze 22, 2007 12:13
autor: damcio151
Lagier pisze:myslalem o tym bedzie to sprawdzone w poniedzialek ale z drugiej strony przeciez chyba bylyby jakies oznaki nierowna praca silnika, utrata mocy itd
najpierw sprawdź , możliwe , że żadnych większych oznak nie ma , a jednak coś jest przestawione

: pt cze 22, 2007 12:26
autor: Lagier
damcio151 pisze:
Lagier pisze:myslalem o tym bedzie to sprawdzone w poniedzialek ale z drugiej strony przeciez chyba bylyby jakies oznaki nierowna praca silnika, utrata mocy itd
najpierw sprawdź , możliwe , że żadnych większych oznak nie ma , a jednak coś jest przestawione
aczkolwiek tak sobie teraz mysle przestawienie rozrzadu... raczejbardzo maloprawdopdoobne wrecz niemozliwe, to samo kat wtrysku przeciez bylyby problemy z odpalaniem na zimnym albo inaczej by sie zachowywal... hmm... poczekajmy jeszcze co powiedza inni uzytkownicy. Moze ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem...

Myslalem jeszcze o pompie wtryskowej... czy przypadkiem filtr nie puscil jakiegos syfu na nia i nie uszkodzil w jakis sposob :/

[ Dodano: Sob Cze 23, 2007 12:54 ]
zadnych dodatkowych sugestii??

[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 22:03 ]
odkrecilem dzisiaj weze dolotowy do turbiny i wylot... praktycznie nie ma tam oleju turbinka jest sucha luz poprzeczny okolo 1mm (to chyba max) wiec kurcze tutaj chyba wszystko wporzadku... przejechalem 200 km oleju nie ubylo nic :( kurcze co to moze byc? zglupialem... procz tego zauwazylem ze kopcenie nie zawsze jest takie samo... w sobote dymil jak glupi dzisiaj z rana tak srednio, a popoludniem znowu to samo... kleby niebieskiego dymu jak depne... a jak jade delikatnie to bardzo slabo kopci ale na tyle by to dokladnie widziec

: pn cze 25, 2007 22:27
autor: zaprzal
pomozcie

: pn cze 25, 2007 22:38
autor: Hades
Czarny dym to skład mieszanki, niebieski to zawsze olej..... :blush:

: pn cze 25, 2007 22:40
autor: Lagier
Hades pisze:Czarny dym to skład mieszanki, niebieski to zawsze olej..... :blush:
no ok ok wiemy tylko jaka moze byc tego przyczyna turbine raczej wyeliminowalem... przejechalem od wymiany jakies 3000 tys km od momentu pojawienia sie dymu jakies 200 km i stan oliwki sie nie zmienia... silnik normalnie ciagnie pracuje rowno bezproblemu zapala... myslalem o uszczelniaczach zaworow badz tez moze najgorsze czyli pierscienie... ale czy to by sie stalo tak z godziny na godzine? niesadze taki eproblem sie nawarstwia a do srody ostatniej golfik smigal jak tralala... oczywiscie kopcil na czarno i to niezbyt mocno ale tylko jak mu depnalem ceglowke a teraz ... :(

: pn cze 25, 2007 22:55
autor: damcio151
Lagier pisze:no ok ok wiemy tylko jaka moze byc tego przyczyna turbine raczej wyeliminowalem... przejechalem od wymiany jakies 3000 tys km od momentu pojawienia sie dymu jakies 200 km i stan oliwki sie nie zmienia... silnik normalnie ciagnie pracuje rowno bezproblemu zapala... myslalem o uszczelniaczach zaworow badz tez moze najgorsze czyli pierscienie... ale czy to by sie stalo tak z godziny na godzine? niesadze taki eproblem sie nawarstwia a do srody ostatniej golfik smigal jak tralala... oczywiscie kopcil na czarno i to niezbyt mocno ale tylko jak mu depnalem ceglowke a teraz ... :(
sprawdź IC , czy nie jest zawalony olejem

[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 22:59 ]
i jeszcze coś ... może to odma :?:

: pn cze 25, 2007 23:01
autor: zaprzal
Hades pisze:Czarny dym to skład mieszanki, niebieski to zawsze olej..... :blush:
dzieki za cynk :bigok:

: pn cze 25, 2007 23:07
autor: Lagier
damcio151 pisze:
Lagier pisze:no ok ok wiemy tylko jaka moze byc tego przyczyna turbine raczej wyeliminowalem... przejechalem od wymiany jakies 3000 tys km od momentu pojawienia sie dymu jakies 200 km i stan oliwki sie nie zmienia... silnik normalnie ciagnie pracuje rowno bezproblemu zapala... myslalem o uszczelniaczach zaworow badz tez moze najgorsze czyli pierscienie... ale czy to by sie stalo tak z godziny na godzine? niesadze taki eproblem sie nawarstwia a do srody ostatniej golfik smigal jak tralala... oczywiscie kopcil na czarno i to niezbyt mocno ale tylko jak mu depnalem ceglowke a teraz ... :(
sprawdź IC , czy nie jest zawalony olejem

[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 22:59 ]
i jeszcze coś ... może to odma :?:
AAZ nie ma IC only filtr powietrza i nie jest zawalony olejem... a odma jaki by miala na to wplyw?? co myslicie o paliwie ?? moze byc wina samej wahy?

: pn cze 25, 2007 23:08
autor: Hades
odma rozpręża ciśnienie pod cylindrami i z nad klawiatury.
Może faktycznie nadszedł czas na uszczelniacze zaworów ???

: pn cze 25, 2007 23:09
autor: damcio151
Lagier pisze:AAZ nie ma IC only filtr powietrza i nie jest zawalony olejem... a co myslicie o paliwie ??
:blush: zagalopowałem się :P , myślałem , że o 1z piszemy :bigok:
Lagier pisze:a co myslicie o paliwie ?? moze byc wina samej wahy?
nie
Może już pompa nie wyrabia :?:

: pn cze 25, 2007 23:10
autor: Lagier
Hades pisze:odma rozpręża ciśnienie pod cylindrami i z nad klawiatury.
Może faktycznie nadszedł czas na uszczelniacze zaworów ???
furka ma 360 000 najechane wiec nie malo... turbinke raczej eliminuje dla mnie ona jest w naprawde git stanie... z tego co wylookalem na forum to ludzie nie na takich jezdza...