Strona 1 z 3
Niebieski dym w okolicach 1800/2000 obr/min
: pt cze 22, 2007 11:23
autor: Lagier
Witam
Przedwczoraj wracalem do domu na resztkach paliwa jakies 5km przed stacja zatrzymalem sie do na chwile bo cos do picia... Wsiadlem do furki ruszylem patrze w lusterko a za mna niebiesko...
pomyslkalem ze pewnie pompa zassala syfu z dna baku i kopci... zalalem do pelna przepalilem ale to samo wiec nastepna mysl filtr paliwa wiec wymienilem kopcenie ustalo ... dzisiaj rano wsiadam do furki ruszam a za mna znow chmura dymu
Dymek pojawia sie na pierwszych biegach 1,2,3 w okolicach obrotów 1700/2000 w wyzszych partiach tzn okolo 3500 niebieski dym znika i pojawia sie czarny. Stan oleju ok tak jak nalalem jakies 3000 km temu tak jest teraz nie ubylo ani mm wg bagnetu. Stan plynu chlodniczego rowniez wporzadku i nic sie nie zmienia. Silnik bezporblemowo zapala, rowno pracuje nie stracil na mocy. Lukalem po forum naszym ale srednio potrafilem odnies podawane przypadki do mojego. Macie jakies sugestie ??
pozdrooVWki i gory thx za rady
: pt cze 22, 2007 12:05
autor: damcio151
przestawiony rozrząd , kąt wtrysku
: pt cze 22, 2007 12:10
autor: Lagier
damcio151 pisze:przestawiony rozrząd , kąt wtrysku
myslalem o tym bedzie to sprawdzone w poniedzialek ale z drugiej strony przeciez chyba bylyby jakies oznaki nierowna praca silnika, utrata mocy itd
: pt cze 22, 2007 12:13
autor: damcio151
Lagier pisze:myslalem o tym bedzie to sprawdzone w poniedzialek ale z drugiej strony przeciez chyba bylyby jakies oznaki nierowna praca silnika, utrata mocy itd
najpierw sprawdź , możliwe , że żadnych większych oznak nie ma , a jednak coś jest przestawione
: pt cze 22, 2007 12:26
autor: Lagier
damcio151 pisze:Lagier pisze:myslalem o tym bedzie to sprawdzone w poniedzialek ale z drugiej strony przeciez chyba bylyby jakies oznaki nierowna praca silnika, utrata mocy itd
najpierw sprawdź , możliwe , że żadnych większych oznak nie ma , a jednak coś jest przestawione
aczkolwiek tak sobie teraz mysle przestawienie rozrzadu... raczejbardzo maloprawdopdoobne wrecz niemozliwe, to samo kat wtrysku przeciez bylyby problemy z odpalaniem na zimnym albo inaczej by sie zachowywal... hmm... poczekajmy jeszcze co powiedza inni uzytkownicy. Moze ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem...
Myslalem jeszcze o pompie wtryskowej... czy przypadkiem filtr nie puscil jakiegos syfu na nia i nie uszkodzil w jakis sposob :/
[ Dodano: Sob Cze 23, 2007 12:54 ]
zadnych dodatkowych sugestii??
[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 22:03 ]
odkrecilem dzisiaj weze dolotowy do turbiny i wylot... praktycznie nie ma tam oleju turbinka jest sucha luz poprzeczny okolo 1mm (to chyba max) wiec kurcze tutaj chyba wszystko wporzadku... przejechalem 200 km oleju nie ubylo nic
kurcze co to moze byc? zglupialem... procz tego zauwazylem ze kopcenie nie zawsze jest takie samo... w sobote dymil jak glupi dzisiaj z rana tak srednio, a popoludniem znowu to samo... kleby niebieskiego dymu jak depne... a jak jade delikatnie to bardzo slabo kopci ale na tyle by to dokladnie widziec
: pn cze 25, 2007 22:27
autor: zaprzal
pomozcie
: pn cze 25, 2007 22:38
autor: Hades
Czarny dym to skład mieszanki, niebieski to zawsze olej.....
: pn cze 25, 2007 22:40
autor: Lagier
Hades pisze:Czarny dym to skład mieszanki, niebieski to zawsze olej.....
no ok ok wiemy tylko jaka moze byc tego przyczyna turbine raczej wyeliminowalem... przejechalem od wymiany jakies 3000 tys km od momentu pojawienia sie dymu jakies 200 km i stan oliwki sie nie zmienia... silnik normalnie ciagnie pracuje rowno bezproblemu zapala... myslalem o uszczelniaczach zaworow badz tez moze najgorsze czyli pierscienie... ale czy to by sie stalo tak z godziny na godzine? niesadze taki eproblem sie nawarstwia a do srody ostatniej golfik smigal jak tralala... oczywiscie kopcil na czarno i to niezbyt mocno ale tylko jak mu depnalem ceglowke a teraz ...
: pn cze 25, 2007 22:55
autor: damcio151
Lagier pisze:no ok ok wiemy tylko jaka moze byc tego przyczyna turbine raczej wyeliminowalem... przejechalem od wymiany jakies 3000 tys km od momentu pojawienia sie dymu jakies 200 km i stan oliwki sie nie zmienia... silnik normalnie ciagnie pracuje rowno bezproblemu zapala... myslalem o uszczelniaczach zaworow badz tez moze najgorsze czyli pierscienie... ale czy to by sie stalo tak z godziny na godzine? niesadze taki eproblem sie nawarstwia a do srody ostatniej golfik smigal jak tralala... oczywiscie kopcil na czarno i to niezbyt mocno ale tylko jak mu depnalem ceglowke a teraz ...
sprawdź IC , czy nie jest zawalony olejem
[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 22:59 ]
i jeszcze coś ... może to odma
: pn cze 25, 2007 23:01
autor: zaprzal
Hades pisze:Czarny dym to skład mieszanki, niebieski to zawsze olej.....
dzieki za cynk
: pn cze 25, 2007 23:07
autor: Lagier
damcio151 pisze:Lagier pisze:no ok ok wiemy tylko jaka moze byc tego przyczyna turbine raczej wyeliminowalem... przejechalem od wymiany jakies 3000 tys km od momentu pojawienia sie dymu jakies 200 km i stan oliwki sie nie zmienia... silnik normalnie ciagnie pracuje rowno bezproblemu zapala... myslalem o uszczelniaczach zaworow badz tez moze najgorsze czyli pierscienie... ale czy to by sie stalo tak z godziny na godzine? niesadze taki eproblem sie nawarstwia a do srody ostatniej golfik smigal jak tralala... oczywiscie kopcil na czarno i to niezbyt mocno ale tylko jak mu depnalem ceglowke a teraz ...
sprawdź IC , czy nie jest zawalony olejem
[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 22:59 ]
i jeszcze coś ... może to odma
AAZ nie ma IC only filtr powietrza i nie jest zawalony olejem... a odma jaki by miala na to wplyw?? co myslicie o paliwie ?? moze byc wina samej wahy?
: pn cze 25, 2007 23:08
autor: Hades
odma rozpręża ciśnienie pod cylindrami i z nad klawiatury.
Może faktycznie nadszedł czas na uszczelniacze zaworów ???
: pn cze 25, 2007 23:09
autor: damcio151
Lagier pisze:AAZ nie ma IC only filtr powietrza i nie jest zawalony olejem... a co myslicie o paliwie ??
zagalopowałem się
, myślałem , że o 1z piszemy
Lagier pisze:a co myslicie o paliwie ?? moze byc wina samej wahy?
nie
Może już pompa nie wyrabia
: pn cze 25, 2007 23:10
autor: Lagier
Hades pisze:odma rozpręża ciśnienie pod cylindrami i z nad klawiatury.
Może faktycznie nadszedł czas na uszczelniacze zaworów ???
furka ma 360 000 najechane wiec nie malo... turbinke raczej eliminuje dla mnie ona jest w naprawde git stanie... z tego co wylookalem na forum to ludzie nie na takich jezdza...