Krzywy wał
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 21:47
- Lokalizacja: Katowice
Krzywy wał
Witam, mam mały problem od roku bije mi koło pasowe wszystko było dobrze az do wybicia pompy wspomagania mechanik kazał mi załatwic nowe koło znalazłem uzywke bo nowe kosztuje 400zł jest to kułko z tłumikiem drgań. Posiadam silnik 1.9 TD. załozył używane/nowe kułko i jest gorzej nie rozbierajac silnika stwierdził ze wał jest krzywy macie moze jakies inne propozycje lub znacie dobrego mechanika na Śląsku.
Pomocy Panowie bo zbliza sie urlop i cała rodzinka na mnie liczy.
Pomocy Panowie bo zbliza sie urlop i cała rodzinka na mnie liczy.
Ostatnio zmieniony sob cze 23, 2007 23:17 przez marek_kazii, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 21:47
- Lokalizacja: Katowice
ewidentnie koła na wale chodzą jak szalone koleś mi powiedział ze to będzie krzywy wał ale wydaje mi się ze moze to być jedynie końcówka wału krzywa bo przez rok bicia pewnie wał by juz 5 razy pękł. Zna moze ktoś sensowny warsztat który przeszlifuje końcówke wału bez wyciąganie lub ewentualnie sensownie zdiagnozuje problem. Po wymianie koła na teoretycznie lepsze jest jakby gorzej bardziej bije kółko.
[ Dodano: 21 Cze 2007 10:15 ]
Mam pewne spostrzezenia ogladałem koło w czasie pracy i jestem przekonany ze chodzi do przodu do tyło a nie do góry na dół co by wskazywało za krzywą końcówke wało. wygląda jakby załozyli koło pasowe pod lekim kontem i z tego zały problem jest mozliwosc złego załozenia tego koła ??
[ Dodano: 21 Cze 2007 10:15 ]
Mam pewne spostrzezenia ogladałem koło w czasie pracy i jestem przekonany ze chodzi do przodu do tyło a nie do góry na dół co by wskazywało za krzywą końcówke wało. wygląda jakby załozyli koło pasowe pod lekim kontem i z tego zały problem jest mozliwosc złego załozenia tego koła ??
Najpierw należy zaopatrzyć się w te części http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108242 mimo tego warto kupić tez nowe koło pasowe- fabryczne miały wadę i mimo ze wszystko sie dobrze zrobi ono po tym jak parcieje w nim guma zmienia sie w nim wywazenie i dostaje bicia co moze spowodowac peknięcie śruby trzymajacej koło- a to juz wiesz co moze znaczyc mam kolegę co pracuje w VW i po godzinach robi auta w domu. Jak koło bije planuje czoło wału bez wyciągania silnika, jeżeli klin wału mocno jest wybity nacina po drugiej stronie drugie naciecie, daje zawsze nowe koło zębate, śrube klej i bezproblemu każde autko po jego napraiwe jeździ do tej pory bez problemu- żadnych reklamacji nie miał i wszystko łądnie prościutko chodzi. Przy czym zaleca wymiane po kontroli koła z tłumikem drgań- bo niektórzy to bagatelizuja, a one nie musi miec bicia poprzecznego ale moze miec pionowe w związku ze zmiana wywazenia gumy.
[ Dodano: Czw 21 Cze, 2007 ]
Lepiej tak długo nie jeździj bo będziesz musiał dużżżżo włożyć w naprawę lub szukać nowego silnika
[ Dodano: Czw 21 Cze, 2007 ]
Lepiej tak długo nie jeździj bo będziesz musiał dużżżżo włożyć w naprawę lub szukać nowego silnika
Ostatnio zmieniony czw cze 21, 2007 11:43 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 21:47
- Lokalizacja: Katowice
Powiem tak w tym silniku szczelił kiedyś rozrzad a mianowice szczeliła śruba mocujaca rolke napinającą chłop który wkładał koło pasowe potraktował je młotkiem i nie trafił w zabki wiec kułko było do wyrzucenia teraz jest tak kupiłem uzywane kułko nie wygladało za wspaniale na rantach guma była troszeczke po pękana i jest gorzej niz było wygląda jakby było zamocowane pod złym kontem. Poszukuje ze Śląska kogoś kto jest wstanie pomuc mi z tym problemem czy zakup nowego koła z tłumikiem drgań rozwiąze sprawe koszt 400zł a jeśli po wymianie będzie to samo i okaze się ze to gdzieś wał jest krzywy ale nie cieknie dobrze ciągnie. Po złozeniu rozrządu i drgającym kółkiem pasowym zrobiłem około 12000 i wysiadła pompa wspomaganie kupiłem nową a mechanik stwierdził ze trzeba jeszcze wymienić koło pasowe kupiłem używke i mam gorzej niż było znacznie gorzej.
Potrzebuje fachowca który stwierdzi woz albo przewoz.
Help bo strach jeżdzic a z corką wybieram sie za niedługo na wakacje!!!
Potrzebuje fachowca który stwierdzi woz albo przewoz.
Help bo strach jeżdzic a z corką wybieram sie za niedługo na wakacje!!!
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
pomież dokładnie koło jesli jest proste a nie jajowate to możesz je przykrecić i kręcąc za srube centralna zmierzyc czy wał ma bicie , do mierzena będzie potrzebny czujnik zegarowy + statyw magnetyczny.
pewnie nie masz takiego w domu bo i po co ale mozesz go pożyczyć z jakiegoś warsztatu lub narzedziowni
powodzenia ( sam wymieniałem wałek z tego powodu i wiem jakie koszty)
pewnie nie masz takiego w domu bo i po co ale mozesz go pożyczyć z jakiegoś warsztatu lub narzedziowni
powodzenia ( sam wymieniałem wałek z tego powodu i wiem jakie koszty)
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 21:47
- Lokalizacja: Katowice
Wstępnie rozmawiałem z:
Dariuszem Gala ( Ornontowice)
&
Wojciech Kucytowski (Mysłowice)
Teraz pytanie który z nich będzie lepszy Pan z mysłowic nie powiem całkiem profesionalnie brzmiał natomiast Pan z Ornontowic ma części zamienne i moze cos dopasuje sam juz niewiem a moze w mi kogoś zaproponujecie. Moze się ktoś sam chce tego podjąć.
Jestem powoli zdesperowany.
Dzięki za dotychczasowe porady.
[ Dodano: 21 Cze 2007 18:54 ]
Witam, mam nowe spostrzezenia przy nieco wyzszych obrotach koło chodzi rowno i nie bije juz sam niewiem co w tym siedzi.
Pytanie (1) czy jak wał jest krzywy to przy wyzszych obrotach wszystko powinno być dobrze??
Pytanie (2) czy to może być wina tłumika drgań który jest na kole pasowym może niespełniać swojego zadania?? (przypominam ze koło było używane a mechanik nie sprawdził jego stanu przed włożeniem guła która pełni zadanie tłumika była lekko popękana)
Co o tym sądzicie.
POMOCY
[ Dodano: 22 Cze 2007 15:41 ]
Hej widze ze nikt niemiał wcześniej takich objawów???
Dariuszem Gala ( Ornontowice)
&
Wojciech Kucytowski (Mysłowice)
Teraz pytanie który z nich będzie lepszy Pan z mysłowic nie powiem całkiem profesionalnie brzmiał natomiast Pan z Ornontowic ma części zamienne i moze cos dopasuje sam juz niewiem a moze w mi kogoś zaproponujecie. Moze się ktoś sam chce tego podjąć.
Jestem powoli zdesperowany.
Dzięki za dotychczasowe porady.
[ Dodano: 21 Cze 2007 18:54 ]
Witam, mam nowe spostrzezenia przy nieco wyzszych obrotach koło chodzi rowno i nie bije juz sam niewiem co w tym siedzi.
Pytanie (1) czy jak wał jest krzywy to przy wyzszych obrotach wszystko powinno być dobrze??
Pytanie (2) czy to może być wina tłumika drgań który jest na kole pasowym może niespełniać swojego zadania?? (przypominam ze koło było używane a mechanik nie sprawdził jego stanu przed włożeniem guła która pełni zadanie tłumika była lekko popękana)
Co o tym sądzicie.
POMOCY
[ Dodano: 22 Cze 2007 15:41 ]
Hej widze ze nikt niemiał wcześniej takich objawów???
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 19:08
- Lokalizacja: rzeszów
1.jeżeli to wał to zanikanie drgań na wyższych obrotach jest tylko pozorne - one całyczas są tylko nie widzisz ich
2. co do koła pasowego to się nie wypowiadam - moje jest ok wieć w tym względzie niech wypowiedzą się inni
3. jeżeli nie leje simmering przy wale to raczej wał nie jest krzywy tylko jego powierzchnia czołowa jest wyrobiona i rowek wpustowy pewnie też co oznacza potrzebę jego naprawy (szlifowanie lub wymiana). Zgłoś się z tym do kogoś dobrze znającego te silniki, jak wpiszesz w szukajce "gibanie koła pasowego" to znajdziesz
4. jeżeli to czoło wału to raczej nie zwlekaj z naprawą bo może się okazać, że nie zdążysz a wtedy wydatek dużo większy
2. co do koła pasowego to się nie wypowiadam - moje jest ok wieć w tym względzie niech wypowiedzą się inni
3. jeżeli nie leje simmering przy wale to raczej wał nie jest krzywy tylko jego powierzchnia czołowa jest wyrobiona i rowek wpustowy pewnie też co oznacza potrzebę jego naprawy (szlifowanie lub wymiana). Zgłoś się z tym do kogoś dobrze znającego te silniki, jak wpiszesz w szukajce "gibanie koła pasowego" to znajdziesz
4. jeżeli to czoło wału to raczej nie zwlekaj z naprawą bo może się okazać, że nie zdążysz a wtedy wydatek dużo większy
nie - im wyższa predkosć obrotowa tym ilosć drgań wikększa i większe szkodymarek_kazii pisze:Pytanie (1) czy jak wał jest krzywy to przy wyzszych obrotach wszystko powinno być dobrze??
możłiwe -masz dwie możliwosći albo drugie koło jest tak samo już uszkodzone albo mocowanie na wale - telepatycznie nie ustalimymarek_kazii pisze:Pytanie (2) czy to może być wina tłumika drgań który jest na kole pasowym może niespełniać swojego zadania??
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 21:47
- Lokalizacja: Katowice
- robertg1972
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:15
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 21:47
- Lokalizacja: Katowice
Witam znam pierwsze spostrzeżenia z 3 mechaników jeden chciał rozkręcać rozrząd dwóch kolejnych ewidentnie stwierdziło ze wina leży po stronie kułka koło od czasu do czasu zależy jak stanie silnik jest po prostu krzywe wygląda na to ze w którymś miejscu odkleiła się guma pytanie potrzebuje gdzieś na Śląsku kupić dobre i w miarę tanio koło pasowe o numerze 028 105 243 R
panowie a moze mi ktos pokazac fotke jak ten klin zastąpili w nowszych tdi, jakie tam jest rozwiazanie, bede bardzo wdzieczny
EDIT: i czy jest jakas mozliwosc kupna gdzies takeigo narzędzia do splanowania czoła wału bez wyjmowania
niestety mam rowniez problem ze zerwanym klinem
EDIT: i czy jest jakas mozliwosc kupna gdzies takeigo narzędzia do splanowania czoła wału bez wyjmowania
niestety mam rowniez problem ze zerwanym klinem
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 18:00 przez Zagato1, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 138 gości