Strona 1 z 3

1Z a AFN

: wt cze 19, 2007 16:51
autor: SaNoN
Witam, jak w temacie, czym tak naprawde roznia sie te oba silniki? czy tylko turbo, pompa wtryskowa i wtryskami? czy sa jakies inne roznice pomiedzy tymi silnikami? zbieram dane poniewaz chce kupic jeszcze jednego golfa i nie wiem czy kupic 1Z czy AFNa, jeszcze jednego.

pozdrawiam.

: wt cze 19, 2007 19:03
autor: damcio151
ECU , turbo i wtryski , no i oczywiście sterowanie turbo ........ radzę poszukać , było o tym wiele

pozdrawiam

: wt cze 19, 2007 20:50
autor: SaNoN
No ok, tylko powiedzcie mi czemu do AFNa mozna dac turbo od PD, a do 1Z juz nie pasuje.
tego wlasnie nie rozumiem.

: wt cze 19, 2007 20:54
autor: Adamm
jak to nie pasuje :P mozna dac bez problemu hehe tylko trzeba spasowac wszystko, w AFN byl troszke inny kolektor ssacy niz w 1Z (ale glowice sa te same)

[ Dodano: Wto Cze 19, 2007 8:57 pm ]
kup dobrego 1Z, zaloz wtryski od ASV, turbo od AWX kompa 16bitowego i bedziesz mial lepiej niz AFN :) a latwiej dorwaz 1Z w dobrym stanie niz AFNa

: wt cze 19, 2007 21:02
autor: Tomallus
SaNoN pisze:No ok, tylko powiedzcie mi czemu do AFNa mozna dac turbo od PD, a do 1Z juz nie pasuje.
tego wlasnie nie rozumiem.
Może przez to, że mocniejsze TDI mają zmienną geometrię łopatek (które ma swoje sterowanie - w 1Z trzeba dorabiać) i inne mocowanie (w 1Z znowu mała przeróbka), ale dla chcącego nic trudnego.

: wt cze 19, 2007 21:22
autor: cowboy
przy montazu turbo AWX w jedenzecie jeszcze taki mały drobiazg jak odpływ oleju z turbiny i złaczka do turbiny, na stronie zimnej

sterowanie to pikuś, zaworek podcisnieniowy EGR wysteruje turbine (trzeba to sofcie zmienić) a EGR zaślepiasz..

: wt cze 19, 2007 21:26
autor: SaNoN
Adamm, z tego co widze ze swojego, nie osiagnales za wiele(bez obrazy) ale ja teraz w serii mam 110, jezeli mial bym brac 1Z to chce te 150KM i 300Nm tylko nie wiem czy to nie bedzie za duzo z tego silniczka, jestem zmieszany bo nie wiem co robic, a czas ucieka. mozecie mi to jakos wytlumaczyc tak by dotarlo do mojej glupkowatej glowy?:)

[ Dodano: 19 Cze 2007 21:28 ]
cowboy, masz moze jakies ilustracje by mi to zobrazowac? bo nie wiem czy to mnie nie przerosnie, a nie chce sie zabrac za cos czego potem nie zrobie. oczywiscie dzieki za cenne info.

: wt cze 19, 2007 21:30
autor: covacsxxx
SaNoN pisze:jezeli mial bym brac 1Z to chce te 150KM i 300Nm tylko nie wiem czy to nie bedzie za duzo z tego silniczka,
kolega aw69, z tego silniczka wycisnal okolo 200km i chyba 380Nm o ile dobrze pamietam..wiec potencjal jest..tylko zalezy od zasobnosci portfela

: wt cze 19, 2007 22:09
autor: cowboy
SaNoN pisze:jezeli mial bym brac 1Z to chce te 150KM i 300Nm tylko nie wiem czy to nie bedzie za duzo z tego silniczka
setup na 150-160 / 320-340

1. wtryski 0.216 1200
2. turbo GT1749VA 1200
3. FMIC żeby auto nie puchło 500
4. przydałby się kolektor AWX 200
5. opróznic kata jesli zapchany

może okazac się że pompa nie wyrobi i trzeba bedzie modzic na głowiczke 11mm
może się tez okazac że sprzęgło trzeba będzie wzmocnić - docsik + tarcza z VR6 600

generalnie neverending story i nie wiadomo co po drodze jeszcze wyjdzie :)

dodatkowo przydłaoby się jakies wskaźniki doładowania i temp lub cisnienia oleju zapodac

Obowiązkowo hamulce wzmocnić.. mozna by tak jeszcze długo wymieniać

moim zdaniem lepiej startowac z AFN-a, gdzie można samym wirusem mieć 140/310 i to juz nieźle jeździ :bigok:

: śr cze 20, 2007 10:01
autor: SaNoN
cowboy pisze:może okazac się że pompa nie wyrobi i trzeba bedzie modzic na głowiczke 11mm
A jak dam pompe od AFNa? lub innego, tylko jakiego?

: śr cze 20, 2007 10:44
autor: cowboy
A jak dam pompe od AFNa? lub innego, tylko jakiego?
pompa z AFN to też 10mm

11mm były w silnikach 90KM - AHH i w automatach ALH - ale to białe kruki na allegro :)

: śr cze 20, 2007 11:15
autor: collo
ile kosztuja wtryski ASV?

: śr cze 20, 2007 11:19
autor: damcio151
collo pisze:ile kosztuja wtryski ASV?
czasami trafiają się na allegro za 1200-1300 zł komplet , ale lepiej nastawić się na 1500 zł

: śr cze 20, 2007 11:25
autor: collo
wtryski ASV to sa od AFN?